نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار و تازه های سایت حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
با وجود آن که دولت در لایحه اخیر خود خواستار حذف 2درصد مالیات بر کالاهای تولیدی که امکان استفاده از آنهابه عنوان محصول نهایی وجود دارد شده است . عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد، این کمیسیون موافق حذف کامل مالیات از قانون تجمیع عوارض نیست.
مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در اولین گردهمایی چاپخانه‌داران سراسر کشور با بیان این که کمبود امکانات مدرن چاپی و به روز نبودن صنعت چاپ کشور از جمله معضلات مهم این صنعت است جهت‌دهی به یارانه‌های نشر و افزایش شمارگان کتاب‌ها را عامل مهمی برای تقویت صنعت چاپ دانست.
معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اجرای طرح پرداخت اقساطی مالیات صاحبان مشاغل در مرحله نهایی قرار دارد.
10 تا15 درصد واحدهای صنفی توزیع کنندگان فرش دستباف با اعلام نظر رییس اتحادیه مشمول تخفیف و بخشودگی مالیاتی می شوند.
واحدهای علمی و فناوری پارک فناوری دانشگاه تهران از معافیت مالیاتی برخوردار شدند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نقش کلیدی نظام بانکی در اقتصاد کشور و در اجرای اصل 44، خواستار نظارت دقیق بر اعطای تسهیلات بانکی شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در صورت تصویب لایحه سیاستهای کلی اصل 44، معافیتهای مالیاتی و گمرکی نهادهای دولتی لغو می شود.
یک مقام مالیاتی گفت: نرخ مالیات نقل و انتقال قطعی املاک معادل 5 درصد ارزش معاملاتی است.
شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران چک های 500 هزار ریالی با طرح جدید تولید و به بازار عرضه کرد.
معاون امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد گفت: کمیته بانکداری اسلامی‌ تاکنون موفق شده است بر مبنای عقد اجاره، وجود هشت نوع از صکوک (روش تامین مالى با حذف ربا ) را در دستور کار شورای بورس قرار دهد.
داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی از موافقت شورای پول و اعتبار با کاهش نرخ سود بانک‌های دولتی به 12 درصد خبر داد و در عین حال گفت: تعیین نرخ سود سپرده‌ نیز برعهده بانک‌ها گذاشته شد.
در سال 1386 پیش بینی شده است 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن از طریق 8 بانک تخصصی کشور به منظور ساخت و ساز اختصاص یابد.
در سال 85 تعداد 14میلیون و 601 هزار و 34 فقره سند رسمی در کشور تنظیم شده که این میزان در مقایسه با سال 84 که تعداد 11میلیون و 587 هزار و 806 فقره بوده 26درصد افزایش یافته است.
سید حمید پور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد به زودی نتایج نهایی تشکیل بازار ثانویه مسکن اعلام خواهد شد.
رییس سازمان حسابرسی با بیان اینکه کمیته‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی مامور طبقه‌بندی موسسات حسابرسی شده است، گفت: قرار است طرح طبقه‌بندی و رتبه‌بندی شرکت‌های حسابرسی پس از نهایی شدن در این کمیته توسط داوود دانش جعفری، وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تصویب به هیات دولت تقدیم شود.
مرداد ماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکت‌ها، ((نقش حسابداران رسمی)) بیشتر از پیش مورد توجه است. در همین رابطه گروه بورس به منظور آشنایی با عملکرد جامعه حسابداران رسمی گفت‌وگویی مستقیم با لطفعلی لطفعلیان، دبیرکل جامعه حسابداران رسمی انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده
شرکت بورس اوراق بهادار برگزار می‌کند
شورای پول و اعتبار در یکهزار و هشتاد و پنجمین جلسة خود که در روز شنبه 26/3/1386 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید ضمن بررسی پی‌نوشت رییس محترم جمهوری اسلامی ایران بر روی نامه شماره 92/هـ م مورخ 2/2/1386 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ نمود:
با توجه به رونق بازار مسکن و سهام در سال 86، پیش بینی می شود، درآمدهای مالیاتی نقل وانتقال املاک ، سرقفلی وسهام از رشدی فراتر از میزان پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری برخوردار باشد .
هیئت وزیران با کاهش قیمت واگذاری هر خط تلفن همراه ، مالیات واگذاری هر خط تلفن همراه را 576 هزار ریال تعیین کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و 10 بانک دولتی در سال جاری 4 هزار و 311 میلیارد ریال مالیات پرداخت خواهند کرد
هیأت دولت در سی‌امین سفر استانی خود معافیت سرمایه‌گذاران در شهرستان دامغان از پرداخت مالیات را تصویب کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تکذیب خبر ارجاع لایحه مالیات برارزش افزوده، به شورای نگهبان گفت : رسیدگی به این لایحه در کمیسیون اقتصادی هنوز پایان نیافته است .
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی از ارائه لایحه برقراری قانون مالیات های مستقیم در مناطق آزاد تجاری و صنعتی به مجلس شورای اسلامی در سال جاری خبر داد.
بانک مرکزی با ارائه گزارشی به بیان دلایل تغییر سال پایه در محاسبات شاخصهای اقتصادی پرداخت.
معاون مدیرعامل بانک سامان گفت: فرمول محاسبه نرخ سود تسهیلات بانکی در معاملات اقساطی مشارکتی و مبادله ای به کارگرفته می شود.
صندوق تعاون کشور موسسه اعتباری بخش تعاون با هدف استقرار و توسعه نظام بانکداری اسلامی ، بهره گیری از ظرفیت های مردمی و توسعه فرهنگ قرض الحسنه شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه را فراهم ساخت .
دبیرخانه شورای پول و اعتبار از تشکیل جلسه امروز این شورا خبر داد اما موضوع مطرح در این جلسه را محرمانه عنوان کرد.
مردادماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکتها «موضوع حسابداران رسمی» تیتر بیشتر روزنامه ها می باشد......
زمانی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1386 را تقدیم مجلس کرد بر یک نکته بعنوان ویژگی مثبت این لایحه تاکید داشت وآن افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در سال 86 بود .
World sixth largest accounting firm
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، مصوب سال 1372 و آیین­نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی دعوت کرده است. این آزمون در تاریخ 2 آذر سال 1386 صبح و بعدازظهر برگزار می­شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست ثبت­نام برای آزمون ورودی حسابدار رسمی را حداکثر تا تاریخ 16/4/1386 تنها از طریق پست سفارشی به آدرس تهران ـ کدپستی 1114943661 دبیرخانه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی ارسال نمایند.
بحث مالکیت یکی از بحثهای مهم در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جهان جدید است که با بسیاری از مضامین نظری پیوند می خورد. در اینجا مفهوم مالکیت از نگاه لاک به بحث گذاشته می شود.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
حسابیران
حسابیران آمادگی دارد تا اطلاعیه های مربوط به استخدام را به اطلاع شما برساند . همچنین حسابداران و حسابرسان آماده کار را به کارفرمایان معرفی نماید
مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

 

 

 

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
کالاهای مشمول مالیات عوارض تجمیع بند سه
در یکهزار و هشتادو یکمین جلسة شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 18/1/1386 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید موارد ذیل مطرح شد:

مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
مردادماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکتها «موضوع حسابداران رسمی» تیتر بیشتر روزنامه ها می باشد......
زمانی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1386 را تقدیم مجلس کرد بر یک نکته بعنوان ویژگی مثبت این لایحه تاکید داشت وآن افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در سال 86 بود .
بشر از بدو خلقت با «کیفیت» سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی از آن استفاده کرده است.
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
در فاصله سال‌های 1960 تا 2000، متوسط نرخ رشد کشورهای در حال توسعه 3/2درصد بوده است. این نرخ، رقم قابل قبولی است چرا که هر 30سال درآمد سرانه آنها دوبرابر شده است.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند
به کارگیری استاندارد های ارزیابی مخاطره خبر از مجتمع شدن می دهد . در بسیاری از مؤسسات اگرچه این استانداردها تا سال 2007 چندان تأثیر بسزایی نداشته اند ، اکنون قصد دارند برای آنکه به کارگیری مذبور در سال آینده خوشایند تر باشد گامهایی بردارند.
خودآزمایی کنترل (CSA) یک ابزار مؤثر وکارآمد برای پیشبرد کنترل های داخلی تجارت و فرآیند های مربوطه است

اخبار و تازه های سایت حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
برنامه زمانبندی واگذاری تعدادی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی سازمان ‏توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به روش مزایده در نیمه دوم سال 1386 ‏تعیین می‌گردد.‏
کارگروهی به انتخاب رییس‌جمهور جهت ‏تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای تبصره(6) قانون بودجه سال1386 و ساماندهی ‏تولید و عرضه مسکن تشکیل شد. ‏
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کاهش تجمیع عوارض به یک درصد در این کمیسیون تصویب شد.
معاون طرح و برنامه وزیر تعاون گفت: تعاونی‌ها با مذاکرات انجام شده با سازمان مدیریت رتبه‌بندی خواهند شد تا آن دسته که توانایی و شرایط‌ش را دارند نسبت به ساخت و تولید مسکن اقدام کنند.
در جریان معاملات امروز بازار سهام 7 میلیون سهم بانک کارآفرین به قیمت پایه هر سهم 463 تومان به فروش گذاشته خواهد شد.
در بررسی توزیع سنی بیمه شدگان جدید الورود نیمه دوم سال 84 کمترین میانگین سنی متعلق به بیمه شدگان اجباری با 38/26 سال می باشد و پس از آن به ترتیب رانندگان، قالیبافان، نویسندگان، حرف ومشاغل آزاد و بیمه شدگان خاص قرار گرفته اند.
محمد نهاوندیان به عنوان رییس جدید اتاق بازرگانی ایران برگزیده شد.
روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر صنایع و معادن تشکیل جلسه داد و برای بار دوم سهم 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها را در بخش صنعت در لایحه مالیات بر ارزش افزوده تصویب کرد.
دکتر پژویان ،کارشناس ارشد اقتصاد در سمینار بررسی توجیه پذیری مالیات های استانی گفت : سیستم مالیات محلی یا استانی ، بهتر از مالیات ملی قادر به تعیین و تبیین پایه ها و نرخ های مالیاتی مبتنی بر اصل « فایده » است .
21نماینده مجلس شورای‌اسلامی در تذکری کتبی به داود دانش جعفری، وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار رسیدگی به توقف و کندی پرداخت تسهیلات در بانک‌های خصوصی به دلیل مشخص نشدن وضعیت نرخ سود تسهیلات در این بانکها شدند.
رئیس ستاد طرحهای ویژه دولت گفت: در اجرای قانون بودجه مجلس شورای اسلامی، شروع مرحله اول سهمیه بندی تنها برای خودروهای دولت از ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 23/3/1386 آغاز خواهد شد.
طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو که در نتیجه انجام تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو تهیه و در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رسید،طی روزهای آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد کرفت.
یک منبع آگاه با تأکید بر اینکه وام 10 میلیون تومانی از سال آینده پرداخت می شود گفت: وام 10 میلیون تومانی مسکن ویژه اقشار کم درآمد از طرح جامع مسکن حذف نشده و فقط امسال پرداخت نمی شود.
متاسفانه در اتخاذ سیاست‌ها علم اقتصاد غریب مانده است هزینه تصمیمات غیرعلمی و شتابزده غیر قابل بازگشت است
نخستین جلسه شورای عالی صادرات در سال جدید با حضور رییس جمهور، وزیر بازرگانی و سایر اعضای این شورا با هدف بررسی رئوس سیاست‌های حمایتی دولت از توسعه صادرات غیر نفتی در سال 86 امروز دوشنبه برگزار شد.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر فرهنگ سازی امر ذکات در کشور گفت : در حال حاضر در 5 کشور اسلامی طرح ذکات به عنوان قانون مکمل مالیات ، مالیاتی اجرا می شود.
مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، از معافیت مالیاتی واحد های مسکونی استیجاری تا سقف 150 متر مربع در تهران و 200 متر مربع در شهرستان ها خبر داد .
اصناف سراسر کشور برای توافق مالیاتی تا پایان خرداد ماه جاری یعنی 11 روزدیگر فرصت دارند.
هیئت وزیران با پرداخت ده درصد از اعتبارات عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت یارانه به مراکز فرهنگی و هنری نیمه تمام غیر دولتی موافقت کرد.
تمام صاحبان درآمد و مشاغل می توانند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان تیرماه خارج از توافقات صورت گرفته با مجامع، اتحادیه‌ها و اصناف خود به صورت مستند و با اسناد قانونی به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.
در حال حاضر با اصناف یک تفاهم صورت گرفته است که اگر آنها براساس توافقات مالیات خود را همراه اظهارنامه پرداخت کنند، مشمول 40 درصد جرائم غیر قابل بخشودگی نخواهند شد و اظهارنامه آن‌ها قابل قبول بوده و برگ قطعی برای آن‌ها صادر می‌شود.
دادستان کل کشور گفت : معتقدم باید همه گونه حمایت از تحقق درآمدهای مالیاتی کشور صورت گیرد،چراکه حمایت از مالیات حمایت از منافع ملی است.
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت بر خلاف آنچه در لایحه مبنی بر حذف یارانه سوخت تا سال 91 پیشنهاد کرده است باید طبق برنامه این کار را تا سال 88 عملی کند.
جزئیات طرح پرداخت تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به خریداران سهام همچون نرخ سود، زمان پرداخت ،معیار پرداخت ،نحوه پرداخت ،افراد مشمول تسهیلات و زمان اجرا شدن آن در گفت و گوی فارس با یک مقام مسوول و مطلع در خصوص این طرح تشریح شد.
گروه صنعتگران کشور در نامه‌ای سرگشاده به شورای نگهبان اعلام کرد: شورای پول و اعتبار با پیشنهاد فرمول جدیدی برای محاسبه سود بانکی، با محاسبه بهره مرکب یعنی نزول روی نزول آن را در شرایطی قرار داده ‌است که در شان بانکداری اسلامی نمی‌باشد
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر اساس تغییرات به عمل آمده در لایحه مدیریت خدمات کشوری توسط کمیسیون مشترک، امتیازات جدیدی برای بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی گفت: 50 درصد مصوبات موسسه اسلامی توسعه بخش خصوصی آی.سی.دی وابسته به بانک توسعه اسلامی در ایران در فضای تصویب قطعنامه تحریم علیه کشور ما عملیاتی شد.
تعداد شرکت های قابل واگذاری وزارت نفت به بخش خصوصی با توجه به ویژگی های شرکت های تابعه این وزارتخانه ، از 118 بر 112 شرکت کاهش یافت.
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، مصوب سال 1372 و آیین­نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی دعوت کرده است. این آزمون در تاریخ 2 آذر سال 1386 صبح و بعدازظهر برگزار می­شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست ثبت­نام برای آزمون ورودی حسابدار رسمی را حداکثر تا تاریخ 16/4/1386 تنها از طریق پست سفارشی به آدرس تهران ـ کدپستی 1114943661 دبیرخانه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی ارسال نمایند.
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
بحث مالکیت یکی از بحثهای مهم در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جهان جدید است که با بسیاری از مضامین نظری پیوند می خورد. در اینجا مفهوم مالکیت از نگاه لاک به بحث گذاشته می شود.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته

 

 

 

مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

 

 

 

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
کالاهای مشمول مالیات عوارض تجمیع بند سه
در یکهزار و هشتادو یکمین جلسة شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 18/1/1386 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید موارد ذیل مطرح شد:

مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
در فاصله سال‌های 1960 تا 2000، متوسط نرخ رشد کشورهای در حال توسعه 3/2درصد بوده است. این نرخ، رقم قابل قبولی است چرا که هر 30سال درآمد سرانه آنها دوبرابر شده است.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند
به کارگیری استاندارد های ارزیابی مخاطره خبر از مجتمع شدن می دهد . در بسیاری از مؤسسات اگرچه این استانداردها تا سال 2007 چندان تأثیر بسزایی نداشته اند ، اکنون قصد دارند برای آنکه به کارگیری مذبور در سال آینده خوشایند تر باشد گامهایی بردارند.
خودآزمایی کنترل (CSA) یک ابزار مؤثر وکارآمد برای پیشبرد کنترل های داخلی تجارت و فرآیند های مربوطه است
1- آشنایی با تاریخ مجالس قانونگذاری در ایران 2- طرح منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی 3- مبانی علمی و استدلال های طرح مهار تورم 4-چارچوب های حقوقی مبارزه با فساد (مالی) 5- مباحثی در باب نظریه انتخاب عمومی 6- خصوصی سازی مردمی
شاید بتوان گفت که درآمد مدیران ارشد شرکت‌ها یکی از جالب ترین و بحث برانگیزترین موضوعات مطرح در دنیای کسب وکار است.
قیمت سهام از ارزش ذاتی تا آن‌چه در تابلوها درج می‌شود یکی از اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب شرکت‌ها و برگزیدن نامی از نام‌ها در میان سبد سهام است. حال سوال این است که قیمتی که در تابلو مشاهده می‌شود، بیانگر چیست؟
مقالهء زیر ترجمه‌ای است از تحقیقی که توسط دو استاد دانشگاه در دو کشور آمریکا و ژاپن انجام گرفته است همچنین به صورت عملی در بین شرکت‌های مختلف در آن دو کشور پیاده شده است. ‌این تحقیق تحت عنوان «10درسی که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند ازروش حسابداری مدیریتی شرکت‌های ژاپنی یاد بگیرند» بوده است.
آمارهای نهایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 نشان می دهد که ایران در آستانه یک جهش و حرکت بسیار برجسته قرار گرفته است.

هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، مصوب سال 1372 و آیین­نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی دعوت کرده است. این آزمون در تاریخ 2 آذر سال 1386 صبح و بعدازظهر برگزار می­شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست ثبت­نام برای آزمون ورودی حسابدار رسمی را حداکثر تا تاریخ 16/4/1386 تنها از طریق پست سفارشی به آدرس تهران ـ کدپستی 1114943661 دبیرخانه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی ارسال نمایند.
ظرفیت پذیرش دانشگاههای کشور - ضرایب رتبه های مختلف - تشریح و توضیحات دروس و منابع آزمون کارشناسی ارشد حسابداری -
سوالات آزمون های تحلیل گری و اصول مقدماتی بازار سرمایه سال 1386 منتشر شد.
پنجمین آزمون حسابدار رسمی در بخش تستی و تشریحی در ساعت 30/8 صبح و در ساعت 14 بعدازظهر برگزار می گردد
مصاحبه با جناب آقای انتظاری مدیرکل دبیرخانه و دبیر هیات‌تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در خصوص برگزاری آزمونهای انتخاب حسابداران رسمی

اخبار و تازه های سایت حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
رئیس ستاد طرحهای ویژه دولت گفت: در اجرای قانون بودجه مجلس شورای اسلامی، شروع مرحله اول سهمیه بندی تنها برای خودروهای دولت از ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 23/3/1386 آغاز خواهد شد.
طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو که در نتیجه انجام تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو تهیه و در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رسید،طی روزهای آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد کرفت.
یک منبع آگاه با تأکید بر اینکه وام 10 میلیون تومانی از سال آینده پرداخت می شود گفت: وام 10 میلیون تومانی مسکن ویژه اقشار کم درآمد از طرح جامع مسکن حذف نشده و فقط امسال پرداخت نمی شود.
متاسفانه در اتخاذ سیاست‌ها علم اقتصاد غریب مانده است هزینه تصمیمات غیرعلمی و شتابزده غیر قابل بازگشت است
نخستین جلسه شورای عالی صادرات در سال جدید با حضور رییس جمهور، وزیر بازرگانی و سایر اعضای این شورا با هدف بررسی رئوس سیاست‌های حمایتی دولت از توسعه صادرات غیر نفتی در سال 86 امروز دوشنبه برگزار شد.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر فرهنگ سازی امر ذکات در کشور گفت : در حال حاضر در 5 کشور اسلامی طرح ذکات به عنوان قانون مکمل مالیات ، مالیاتی اجرا می شود.
مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، از معافیت مالیاتی واحد های مسکونی استیجاری تا سقف 150 متر مربع در تهران و 200 متر مربع در شهرستان ها خبر داد .
اصناف سراسر کشور برای توافق مالیاتی تا پایان خرداد ماه جاری یعنی 11 روزدیگر فرصت دارند.
هیئت وزیران با پرداخت ده درصد از اعتبارات عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت یارانه به مراکز فرهنگی و هنری نیمه تمام غیر دولتی موافقت کرد.
تمام صاحبان درآمد و مشاغل می توانند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان تیرماه خارج از توافقات صورت گرفته با مجامع، اتحادیه‌ها و اصناف خود به صورت مستند و با اسناد قانونی به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.
در حال حاضر با اصناف یک تفاهم صورت گرفته است که اگر آنها براساس توافقات مالیات خود را همراه اظهارنامه پرداخت کنند، مشمول 40 درصد جرائم غیر قابل بخشودگی نخواهند شد و اظهارنامه آن‌ها قابل قبول بوده و برگ قطعی برای آن‌ها صادر می‌شود.
دادستان کل کشور گفت : معتقدم باید همه گونه حمایت از تحقق درآمدهای مالیاتی کشور صورت گیرد،چراکه حمایت از مالیات حمایت از منافع ملی است.
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت بر خلاف آنچه در لایحه مبنی بر حذف یارانه سوخت تا سال 91 پیشنهاد کرده است باید طبق برنامه این کار را تا سال 88 عملی کند.
جزئیات طرح پرداخت تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به خریداران سهام همچون نرخ سود، زمان پرداخت ،معیار پرداخت ،نحوه پرداخت ،افراد مشمول تسهیلات و زمان اجرا شدن آن در گفت و گوی فارس با یک مقام مسوول و مطلع در خصوص این طرح تشریح شد.
گروه صنعتگران کشور در نامه‌ای سرگشاده به شورای نگهبان اعلام کرد: شورای پول و اعتبار با پیشنهاد فرمول جدیدی برای محاسبه سود بانکی، با محاسبه بهره مرکب یعنی نزول روی نزول آن را در شرایطی قرار داده ‌است که در شان بانکداری اسلامی نمی‌باشد
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر اساس تغییرات به عمل آمده در لایحه مدیریت خدمات کشوری توسط کمیسیون مشترک، امتیازات جدیدی برای بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی گفت: 50 درصد مصوبات موسسه اسلامی توسعه بخش خصوصی آی.سی.دی وابسته به بانک توسعه اسلامی در ایران در فضای تصویب قطعنامه تحریم علیه کشور ما عملیاتی شد.
تعداد شرکت های قابل واگذاری وزارت نفت به بخش خصوصی با توجه به ویژگی های شرکت های تابعه این وزارتخانه ، از 118 بر 112 شرکت کاهش یافت.
سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار از به تعویق افتادن انتخاب اعضای هیات عامل این کانون خبر داد.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت : بیش از یک و نیم میلیون بازنشسته کشوری و لشکری مشمول دریافت سهام عدالت هستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک فوریت طرح تغییر نام، ساختار و وظایف کمیسیون‌های برنامه و‌ بودجه و محاسبات و تلفیق را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی کمیسیون 48 نفره دائمی رسیدگی به امور محاسبات و تلفیق برنامه و بودجه ایجاد خواهد شد.
مدیر امور مالی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: براساس بخشنامه مدیرعامل شرکت ملی نفت، در معاملات بالاتر از دو میلیارد ریال الزامی به رعایت مفاد ماده هفت آیین‌نامه معاملات شرکت ملی نفت نیست.
مدیرعامل بیمه سینا: * 10 درصد عوارض بیمه شخص ثالث از مردم کم نمی‌شود * شورای‌عالی بیمه مشکل پرداخت عوارض به وزارت کشور را بررسی می‌کند
بانک مرکزی اعلام کرد که تا روش محاسبه سود بانکی در شورای نگهبان بررسی نشود شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی اظهار نظر نمی‌کند.
معادل سه درصد اعتبارت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به صورت تنخواه و به منظور واردات فولاد در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت.
طبق لایحه تقدیمی دولت به مجلس، بانک توسعه تعاون باید ظرف مدت سه ماه از زمان تصویب و با سرمایه اولیه و پیش بینی شده 500 میلیارد تومان آغاز به کار کند.
دومین کنفرانس بین‌المللی سازمان‌های پیشرو و حضور در فضای تجارت جهانی برگزار می‌شود.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، مصوب سال 1372 و آیین­نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی دعوت کرده است. این آزمون در تاریخ 2 آذر سال 1386 صبح و بعدازظهر برگزار می­شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست ثبت­نام برای آزمون ورودی حسابدار رسمی را حداکثر تا تاریخ 16/4/1386 تنها از طریق پست سفارشی به آدرس تهران ـ کدپستی 1114943661 دبیرخانه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی ارسال نمایند.
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
بحث مالکیت یکی از بحثهای مهم در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جهان جدید است که با بسیاری از مضامین نظری پیوند می خورد. در اینجا مفهوم مالکیت از نگاه لاک به بحث گذاشته می شود.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
حسابیران
حسابیران آمادگی دارد تا اطلاعیه های مربوط به استخدام را به اطلاع شما برساند . همچنین حسابداران و حسابرسان آماده کار را به کارفرمایان معرفی نماید
مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

 

 

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
کالاهای مشمول مالیات عوارض تجمیع بند سه
در یکهزار و هشتادو یکمین جلسة شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 18/1/1386 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید موارد ذیل مطرح شد:
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
در فاصله سال‌های 1960 تا 2000، متوسط نرخ رشد کشورهای در حال توسعه 3/2درصد بوده است. این نرخ، رقم قابل قبولی است چرا که هر 30سال درآمد سرانه آنها دوبرابر شده است.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند
به کارگیری استاندارد های ارزیابی مخاطره خبر از مجتمع شدن می دهد . در بسیاری از مؤسسات اگرچه این استانداردها تا سال 2007 چندان تأثیر بسزایی نداشته اند ، اکنون قصد دارند برای آنکه به کارگیری مذبور در سال آینده خوشایند تر باشد گامهایی بردارند.
خودآزمایی کنترل (CSA) یک ابزار مؤثر وکارآمد برای پیشبرد کنترل های داخلی تجارت و فرآیند های مربوطه است
1- آشنایی با تاریخ مجالس قانونگذاری در ایران 2- طرح منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی 3- مبانی علمی و استدلال های طرح مهار تورم 4-چارچوب های حقوقی مبارزه با فساد (مالی) 5- مباحثی در باب نظریه انتخاب عمومی 6- خصوصی سازی مردمی
شاید بتوان گفت که درآمد مدیران ارشد شرکت‌ها یکی از جالب ترین و بحث برانگیزترین موضوعات مطرح در دنیای کسب وکار است.
قیمت سهام از ارزش ذاتی تا آن‌چه در تابلوها درج می‌شود یکی از اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب شرکت‌ها و برگزیدن نامی از نام‌ها در میان سبد سهام است. حال سوال این است که قیمتی که در تابلو مشاهده می‌شود، بیانگر چیست؟
مقالهء زیر ترجمه‌ای است از تحقیقی که توسط دو استاد دانشگاه در دو کشور آمریکا و ژاپن انجام گرفته است همچنین به صورت عملی در بین شرکت‌های مختلف در آن دو کشور پیاده شده است. ‌این تحقیق تحت عنوان «10درسی که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند ازروش حسابداری مدیریتی شرکت‌های ژاپنی یاد بگیرند» بوده است.
آمارهای نهایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 نشان می دهد که ایران در آستانه یک جهش و حرکت بسیار برجسته قرار گرفته است.
بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد که به جز یک بانک خصوصی که اطلاعات مختصری در مورد ریسک در گزارش هیات‌مدیره ارائه کرده است، سایر بانک‌ها اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده‌اند. یکی از حسابرسان معتمد بازار سرمایه در این باره گفت: الزامات خاصی در این زمینه وجود ندارد، ممکن است اساسا مطالعاتی در این باره صورت نگرفته باشد تا در گزارشات انعکاس یابد.

اخبار و تازه های سایت حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، از معافیت مالیاتی واحد های مسکونی استیجاری تا سقف 150 متر مربع در تهران و 200 متر مربع در شهرستان ها خبر داد .
اصناف سراسر کشور برای توافق مالیاتی تا پایان خرداد ماه جاری یعنی 11 روزدیگر فرصت دارند.
هیئت وزیران با پرداخت ده درصد از اعتبارات عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت یارانه به مراکز فرهنگی و هنری نیمه تمام غیر دولتی موافقت کرد.
تمام صاحبان درآمد و مشاغل می توانند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان تیرماه خارج از توافقات صورت گرفته با مجامع، اتحادیه‌ها و اصناف خود به صورت مستند و با اسناد قانونی به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.
در حال حاضر با اصناف یک تفاهم صورت گرفته است که اگر آنها براساس توافقات مالیات خود را همراه اظهارنامه پرداخت کنند، مشمول 40 درصد جرائم غیر قابل بخشودگی نخواهند شد و اظهارنامه آن‌ها قابل قبول بوده و برگ قطعی برای آن‌ها صادر می‌شود.
دادستان کل کشور گفت : معتقدم باید همه گونه حمایت از تحقق درآمدهای مالیاتی کشور صورت گیرد،چراکه حمایت از مالیات حمایت از منافع ملی است.
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت بر خلاف آنچه در لایحه مبنی بر حذف یارانه سوخت تا سال 91 پیشنهاد کرده است باید طبق برنامه این کار را تا سال 88 عملی کند.
جزئیات طرح پرداخت تسهیلات 1500 میلیارد تومانی به خریداران سهام همچون نرخ سود، زمان پرداخت ،معیار پرداخت ،نحوه پرداخت ،افراد مشمول تسهیلات و زمان اجرا شدن آن در گفت و گوی فارس با یک مقام مسوول و مطلع در خصوص این طرح تشریح شد.
گروه صنعتگران کشور در نامه‌ای سرگشاده به شورای نگهبان اعلام کرد: شورای پول و اعتبار با پیشنهاد فرمول جدیدی برای محاسبه سود بانکی، با محاسبه بهره مرکب یعنی نزول روی نزول آن را در شرایطی قرار داده ‌است که در شان بانکداری اسلامی نمی‌باشد
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر اساس تغییرات به عمل آمده در لایحه مدیریت خدمات کشوری توسط کمیسیون مشترک، امتیازات جدیدی برای بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی گفت: 50 درصد مصوبات موسسه اسلامی توسعه بخش خصوصی آی.سی.دی وابسته به بانک توسعه اسلامی در ایران در فضای تصویب قطعنامه تحریم علیه کشور ما عملیاتی شد.
تعداد شرکت های قابل واگذاری وزارت نفت به بخش خصوصی با توجه به ویژگی های شرکت های تابعه این وزارتخانه ، از 118 بر 112 شرکت کاهش یافت.
سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار از به تعویق افتادن انتخاب اعضای هیات عامل این کانون خبر داد.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت : بیش از یک و نیم میلیون بازنشسته کشوری و لشکری مشمول دریافت سهام عدالت هستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک فوریت طرح تغییر نام، ساختار و وظایف کمیسیون‌های برنامه و‌ بودجه و محاسبات و تلفیق را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی کمیسیون 48 نفره دائمی رسیدگی به امور محاسبات و تلفیق برنامه و بودجه ایجاد خواهد شد.
مدیر امور مالی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: براساس بخشنامه مدیرعامل شرکت ملی نفت، در معاملات بالاتر از دو میلیارد ریال الزامی به رعایت مفاد ماده هفت آیین‌نامه معاملات شرکت ملی نفت نیست.
مدیرعامل بیمه سینا: * 10 درصد عوارض بیمه شخص ثالث از مردم کم نمی‌شود * شورای‌عالی بیمه مشکل پرداخت عوارض به وزارت کشور را بررسی می‌کند
بانک مرکزی اعلام کرد که تا روش محاسبه سود بانکی در شورای نگهبان بررسی نشود شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی اظهار نظر نمی‌کند.
معادل سه درصد اعتبارت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به صورت تنخواه و به منظور واردات فولاد در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت.
طبق لایحه تقدیمی دولت به مجلس، بانک توسعه تعاون باید ظرف مدت سه ماه از زمان تصویب و با سرمایه اولیه و پیش بینی شده 500 میلیارد تومان آغاز به کار کند.
دومین کنفرانس بین‌المللی سازمان‌های پیشرو و حضور در فضای تجارت جهانی برگزار می‌شود.
رییس اتحادیه مشاوران املاک مشهد: مشاوران املاک حق استفاده از قولنامه‌های عادی را ندارند کلیه مشاوران املاک باید پروانه تخصصی اشتغال دریافت کنند
جرائم تاخیر وام‌های پرداختی به روستاییان، کشاورزان و عشایر خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه تا سقف 50 میلیون ریال بخشیده می‌شود.
براساس توافقات صورت گرفته میان کانون شرکت‌های لیزینگ و وزارت صنایع و معادل نرخ سود لیزینگ‌ها همان 17 درصد باقی می‌ماند.
مدیرعامل شرکت بورس خبر داد: وام ‌٥/١ میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی برای خرید سهام - اعطای تسهیلات ‌١٥٠٠ میلیارد تومانی روشی برای ظرفیت‌سازی مالی
به جای دولت مردم به سیستم بانکی بدهکار می‌شوند!
معاون وزیر ارتباطات : تدوین پیش‌نویس دوم نظام جامع IT - خردادماه، فرصت آخر GCها برای عمل به تعهد - آمادگی 10 شرکت خارجی برای مناقصه‌ اپراتور سوم
به گفته یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی لایحه یک فوریتی بیمه اجباری کارگران ساختمانی با بیش از 60 امضاء یکشنبه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:دورشدن از اهداف اقتصادی با تسلط سیاست‌های مالی بر پولی
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
بحث مالکیت یکی از بحثهای مهم در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جهان جدید است که با بسیاری از مضامین نظری پیوند می خورد. در اینجا مفهوم مالکیت از نگاه لاک به بحث گذاشته می شود.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
حسابیران
حسابیران آمادگی دارد تا اطلاعیه های مربوط به استخدام را به اطلاع شما برساند . همچنین حسابداران و حسابرسان آماده کار را به کارفرمایان معرفی نماید
مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

 

 

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
کالاهای مشمول مالیات عوارض تجمیع بند سه
در یکهزار و هشتادو یکمین جلسة شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 18/1/1386 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید موارد ذیل مطرح شد:
چون در خصوص «شهرک های صنعتی مصوب» موضوع بند (ب) ماده (6) قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور و ... مصوب 26/5/82 سوالات و ابهاماتی مطرح گردیده است لذا بدینوسیله به اطلاع می رساند:
با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی حداقل و حداکثر دستمزد مبنای کسر حق بیمه روزانه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی در سال 86 اعلام شد.
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند
به کارگیری استاندارد های ارزیابی مخاطره خبر از مجتمع شدن می دهد . در بسیاری از مؤسسات اگرچه این استانداردها تا سال 2007 چندان تأثیر بسزایی نداشته اند ، اکنون قصد دارند برای آنکه به کارگیری مذبور در سال آینده خوشایند تر باشد گامهایی بردارند.
خودآزمایی کنترل (CSA) یک ابزار مؤثر وکارآمد برای پیشبرد کنترل های داخلی تجارت و فرآیند های مربوطه است
1- آشنایی با تاریخ مجالس قانونگذاری در ایران 2- طرح منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی 3- مبانی علمی و استدلال های طرح مهار تورم 4-چارچوب های حقوقی مبارزه با فساد (مالی) 5- مباحثی در باب نظریه انتخاب عمومی 6- خصوصی سازی مردمی
شاید بتوان گفت که درآمد مدیران ارشد شرکت‌ها یکی از جالب ترین و بحث برانگیزترین موضوعات مطرح در دنیای کسب وکار است.
قیمت سهام از ارزش ذاتی تا آن‌چه در تابلوها درج می‌شود یکی از اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب شرکت‌ها و برگزیدن نامی از نام‌ها در میان سبد سهام است. حال سوال این است که قیمتی که در تابلو مشاهده می‌شود، بیانگر چیست؟
مقالهء زیر ترجمه‌ای است از تحقیقی که توسط دو استاد دانشگاه در دو کشور آمریکا و ژاپن انجام گرفته است همچنین به صورت عملی در بین شرکت‌های مختلف در آن دو کشور پیاده شده است. ‌این تحقیق تحت عنوان «10درسی که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند ازروش حسابداری مدیریتی شرکت‌های ژاپنی یاد بگیرند» بوده است.
آمارهای نهایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 نشان می دهد که ایران در آستانه یک جهش و حرکت بسیار برجسته قرار گرفته است.
بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد که به جز یک بانک خصوصی که اطلاعات مختصری در مورد ریسک در گزارش هیات‌مدیره ارائه کرده است، سایر بانک‌ها اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده‌اند. یکی از حسابرسان معتمد بازار سرمایه در این باره گفت: الزامات خاصی در این زمینه وجود ندارد، ممکن است اساسا مطالعاتی در این باره صورت نگرفته باشد تا در گزارشات انعکاس یابد.
این یادداشت برگرفته از مقاله «نقد حسابداری و گزارشگری مالی در بانک‌های ایران» است که در چهاردهمین همایش بانکداری اسلامی در شهریور 82 ارائه شده است.

تازه های سایت حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
براساس یادداشت تفاهم مالیاتی بین سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی پزشکان مشمول طرح خود اظهاری از معافیت و تخفیف مالیاتی برخوردار می‌شوند.
مابه التفاوت سه ماهه اول سال جاری مستمری بگیران و بازنشستگان، همراه با حقوق تیرماه آنان از پنجم تیرماه امسال از طریق شعب سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور به ترتیب نوبت و بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد.
سازمان خصوصی‌سازی نه تنها ویترین خصوصی‌سازی است، بلکه حلقه‌ای از یک زنجیره است که با توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی کار سنگینی بر دوش دارد.
براساس بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های دولتی و پست بانک، از ابتدای سال 1386 استفاده بانک‌ها از کاغذهای منقوش به آرم یا هر گونه نشان دیگری از بانک مرکزی در چاپ تمامی انواع چک پول ( چک‌های مسافرتی ، ایران چک ) ممنوع شده است.
Nasdaq برای نخستین با سیستم جدیدی به شرکتها در استخدام اعضای هیأت مدیره کمک می کند.
در هفته گذشته و با اعلام کاهش نرخ سود بانکی به 12 درصد، بورس اوراق بهادار با افزایش تقاضای فروش سهام مواجه شد.
با تصویب هیئت وزیران، کارگروهی برای بررسی توجیه فنی، اقتصادی و اجرایی پروژه‌های پیشنهادی و اعلام‌نظر در مورد اعطای کمک بلاعوض یا پرداخت یارانه سود تسهیلات یا وجوه اداره شده تشکیل شد.
مشاور استاندارتهران گفت: تولید کنندگانی که به صورت وی‍ژه و جدی نسبت به تولید و عرضه طرح‌های لباس جشنواره زنان سرزمین من فعالیت کنند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.
معاون بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اختلاف بین نظام بانکی با سازمان امور مالیاتی برطرف شده است به طوری که این امر به شفاف شدن صورت‌های مالی بانک‌های دولتی کمک فراوانی می‌کند.
برخی کارشناسان با اعلام این که نرخ سود واقعی در بانکهای خصوصی با ابداع فرمول جدید در حال حاضر حداقل 22درصد است، اعلام کردند در صورت اجرایی شدن دستور رئیس جمهور نرخ سود واقعی در این بانکها به 17درصد می رسد.
طبق آمارهای بانک مرکزی، دارایی بانکهای غیر دولتی و موسسات اعتباری غیر بانکی طی دو سال گذشته با 334درصد افزایش به 31 هزار و 193 میلیارد تومان رسید.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی گفت: بانکهای خصوصی در تعیین نرخ سود سپرده مردم آزاد هستند.
در پنج جلسه معاملاتی بورس اوراق بهادار در هفته اخیر بیش از 206 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش حدود 527 میلیارد ریال مبادله شد.
سرپرست مدیریت امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار ، مسئولیت های ناشی از ثبت شرکت های سهامی عام بدون مجوز سازمان را تشریح کرد .
فروش و سرقت کارت هوشمند سوخت، نصب نشدن دستگاه کارت خوان در برخی تلمبه‌ها و خارج شدن آنها از چرخه فعالیت، افزایش 30 ثانیه تا یک دقیقه‌ای سوختگیری با کارت هوشمند و نبودن کارشناس فنی در جایگاه‌ها از جمله اختلالات ایجاد شده در جایگاه‌ها از زمان سوختگیری بنزین صرفا با کارت هوشمند است.
معاون امور بانک و بیمه‌ وزارت اقتصاد گفت: طبقه‌بندی دارائی‌های نظام بانکی به صورت جاری و به صورت مطالبات سررسید گذشته یا معوقه و مشکوک الوصول از سوی نظام بانکی احصا شد و به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است.
میزان اقساط ماهانه وام 18 میلیون تومانی مسکن(به روش ساده) با نرخ سود 11 درصد مشخص شد.
رییس پژوهشکدهء پولی و بانکی بانک مرکزی:
سخنگوی دولت با اعلام نهایی شدن قطعی کاهش سود تسهیلات در همه بانکهای دولتی و خصوصی کشور، میزان این سود را در سال جاری 12 درصد اعلام کرد .
مشاور مدیر عامل بانک مسکن گفت: با کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی،نرخ سود تسهیلات 18 میلیون تومانی مسکن نیز به 11 درصد کاهش یافت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کاهش نرخ سود بانکی به رونق بخش صنعت کمک کرده و توان آنها را در عرصه تولید و رقابت با کالاهای خارجی افزایش می دهد.
رئیس خانه صنعت و معدن گفت: دولت قول داده تا به بانکهایی که ناشی از کاهش نرخ سود بانکی و اعطای تسهیلات زیان ببینند هزار میلیارد تومان یارانه دهد.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تمامی رسانه‌های فعال در عرصه اقتصاد کشور را به همکاری دعوت کرد.
براساس اطلاعیه مشترک وزارت نفت و وزارت کشور، از ساعت 24 دیشب سی و یک اردیبهشت ماه 86 فروش بنزین در تمامی جایگاه‌ها تنها با ارائه کارت هوشمند سوخت و قیمت هر لیتر 1000 ریال عرضه می‌شود.
معاون وزیر نفت از تعیین سهمیه بنزین خودروها در دولت خبر داد و گفت: سهمیه بندی این فرآورده نفتی از نیمه دوم خرداد ماه جاری به اجرا در می آید.
شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: بر اساس تصمیم دولت، به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای اجرای مصوبه مجلس، بنزین کماکان با قیمت سابق عرضه وهمزمان با اجرای طرح سهمیه بندی نرخ هر لیتر بنزین با نرخ جدید عرضه خواهد شد.
متقاضیان واجد شرایط وام 18 میلیون تومانی مسکن از فردا می‌توانند با ضوابط و شرایط جدید بانک مسکن اقدام به دریافت یا افتتاح حساب کنند.
خبرگزاری فارس: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی دولت برای کاهش قیمت مسکن خبر داد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
شورای عالی مالیاتی بالا ترین مرجع رسیدگی به شکایات مالیاتی است که معمولا تجدید نظر پرونده های مطرح شده در هیات های حل اختلاف مالیاتی را به عهده می گیرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
در صورتی که ممیز مالیات ضمن رسیدگی‌های خود به تخلفات و تقلبات قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد مصوب اول‌تیر ماه 37 و تبصره (3) ماده یک قانون ایجاد تسهیلات برای مؤدیان مالیاتی در مورد پرداخت مالیات برخورد نمودند مکلف هستند مراتب را به‌دادستان انتظامی مالیاتی گزارش دهند
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
پرداخت مالیات و چگونگی برقراری رابطه با مودیان و روند شکایات مالی مربوط به این موضوع همیشه مورد سوال و ابهام مودیان بوده است .
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
به کارگیری استاندارد های ارزیابی مخاطره خبر از مجتمع شدن می دهد . در بسیاری از مؤسسات اگرچه این استانداردها تا سال 2007 چندان تأثیر بسزایی نداشته اند ، اکنون قصد دارند برای آنکه به کارگیری مذبور در سال آینده خوشایند تر باشد گامهایی بردارند.
خودآزمایی کنترل (CSA) یک ابزار مؤثر وکارآمد برای پیشبرد کنترل های داخلی تجارت و فرآیند های مربوطه است
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
کالاهای مشمول مالیات عوارض تجمیع بند سه
در یکهزار و هشتادو یکمین جلسة شورای پول و اعتبار که در روز شنبه 18/1/1386 در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید موارد ذیل مطرح شد:
چون در خصوص «شهرک های صنعتی مصوب» موضوع بند (ب) ماده (6) قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور و ... مصوب 26/5/82 سوالات و ابهاماتی مطرح گردیده است لذا بدینوسیله به اطلاع می رساند:
با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی حداقل و حداکثر دستمزد مبنای کسر حق بیمه روزانه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی در سال 86 اعلام شد.
معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور متن کامل اساسنامه کانون کارگزاران را منتشر کرد . این اساسنامه در اجرای قانون بازار اوراق بهادار کشور در هفت فصل ،‌93 ماده و 31 تبصره تنظیم و در بیستم اسفند امسال به تایید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است . متن کامل این اساسنامه به این شرح است :
مجوز اخذ عوارض نقل و انتقال اموال غیرمنقول و حق کسب و پیشه و تجارت و سرقفلی و اخذ عوارض از کارگزاران بورس در شهر تهران
قانون دیوان عدالت اداری تصویبنامه راجع به پاداش آخر سال (عیدی) سال ١٣٨5 اساسنامه شرکت مادر تخصصی قطار شهری کشور تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور راجع به پرداخت تسهیلات بانکی در بخش توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی
مجوز اخذ عوارض از بیمه نام ههای صادره در شهر تهران مجوز اخذ عوارض صدور و تمدید گذرنامه در شهر تهران مجوز اخذ عوارض از بارنامه های صادر شده در شهر تهران مجوز اخذ عوارض صدور گواهینامه رانندگی و تجدید آزمایش در شهر تهران مجوز اخذ عوارض سالیانه از وسایل نقلیه شماره گذاری شده در شهر تهران
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند
به کارگیری استاندارد های ارزیابی مخاطره خبر از مجتمع شدن می دهد . در بسیاری از مؤسسات اگرچه این استانداردها تا سال 2007 چندان تأثیر بسزایی نداشته اند ، اکنون قصد دارند برای آنکه به کارگیری مذبور در سال آینده خوشایند تر باشد گامهایی بردارند.
خودآزمایی کنترل (CSA) یک ابزار مؤثر وکارآمد برای پیشبرد کنترل های داخلی تجارت و فرآیند های مربوطه است
1- آشنایی با تاریخ مجالس قانونگذاری در ایران 2- طرح منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی 3- مبانی علمی و استدلال های طرح مهار تورم 4-چارچوب های حقوقی مبارزه با فساد (مالی) 5- مباحثی در باب نظریه انتخاب عمومی 6- خصوصی سازی مردمی
شاید بتوان گفت که درآمد مدیران ارشد شرکت‌ها یکی از جالب ترین و بحث برانگیزترین موضوعات مطرح در دنیای کسب وکار است.
قیمت سهام از ارزش ذاتی تا آن‌چه در تابلوها درج می‌شود یکی از اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب شرکت‌ها و برگزیدن نامی از نام‌ها در میان سبد سهام است. حال سوال این است که قیمتی که در تابلو مشاهده می‌شود، بیانگر چیست؟
مقالهء زیر ترجمه‌ای است از تحقیقی که توسط دو استاد دانشگاه در دو کشور آمریکا و ژاپن انجام گرفته است همچنین به صورت عملی در بین شرکت‌های مختلف در آن دو کشور پیاده شده است. ‌این تحقیق تحت عنوان «10درسی که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند ازروش حسابداری مدیریتی شرکت‌های ژاپنی یاد بگیرند» بوده است.
آمارهای نهایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 نشان می دهد که ایران در آستانه یک جهش و حرکت بسیار برجسته قرار گرفته است.
بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد که به جز یک بانک خصوصی که اطلاعات مختصری در مورد ریسک در گزارش هیات‌مدیره ارائه کرده است، سایر بانک‌ها اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده‌اند. یکی از حسابرسان معتمد بازار سرمایه در این باره گفت: الزامات خاصی در این زمینه وجود ندارد، ممکن است اساسا مطالعاتی در این باره صورت نگرفته باشد تا در گزارشات انعکاس یابد.
این یادداشت برگرفته از مقاله «نقد حسابداری و گزارشگری مالی در بانک‌های ایران» است که در چهاردهمین همایش بانکداری اسلامی در شهریور 82 ارائه شده است.
مهمترین منبع سرمایه‌گذاری در مخابرات کشور، ودایع مشترکان مخابراتی بوده و شبکه‌های مخابراتی امروز کشور حاصل این سرمایه‌گذاری است، بنابراین باید ودایع 38 میلیون شــرکای مـــخابرات قبل از تبدیل به سهام «به نرخ روز» محاسبه و سپس به سهام تبدیل شود
در سال جاری برای نخستین بار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با الگویی متفاوت نرخ تورم در سال گذشته و پیش‌بینی سال جاری را اعلام کرد. پیش از این بانک مرکزی نرخ تورم در پایان سال 1385 را 6/13درصد اعلام کرده بود اما مرکز پژوهش‌ها با الگویی برگرفته از بانک جهانی این نرخ را در سال گذشته معادل 4/22درصد و برای سال جاری 4/23درصد برآورد کرد.
رییس هیات‌مدیره انجمن مدیران مالی حرفه‌ای ایران: وظیفه اصلی مدیریت مالی، گزارشگری مالی است که در محیط اقتصادی ما فراموش شده است.
حسابرسی فرآیند بررسی شواهد اطلاعات اقتصادی واحدهای تجاری و گزارش آن به ذی‌نفعان است. حسابرسی به سه دسته قابل تقسیم است:‌
بخش نخست ذهن جستجوگر انسان‌، همواره در پی یافتن نظم موجود در پدیده‌های پیرامون و درک روابط و قانونمندی‌های حاکم بر آنها بوده تا بتواند پدیده‌ها را تبیین و رفتار آنها را پیش‌بینی نماید‌. این نوع نگرش در راستای دسترسی به مجموعه‌ای منسجم از اطلاعات بوده تا تصمیم‌گیری‌های بهتری صورت گیرد. ضرورت اطلاعات مالی در جوامع بشری همواره موجب چالش‌های فکری بوده تا اطلاعاتی مطلوب و مفید در اختیار تصمیم گیرندگان قرار گرفته و تعاریف و معیار‌هایی خاص برای این اطلاعات تعیین گردد. یکی از این موارد‌، تلاش در پی کشف تناسب بین اطلاعات مالی مختلف بوده است‌. استفاده از نسبت‌های مالی در تصمیم‌گیری‌ها در قرن نوزده شکل گرفت‌، هر چند که قبل از آن «نظریه تناسب» در علوم بشری تدوین شده بود‌. از این تاریخ به بعد‌، نسبت‌های مالی در حیطه‌های کاربردی و پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته است
سند چشم‌انداز 20ساله، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنج ساله چهارم توسعه، همگی بر خصوصی‌سازی و کوچک کردن دولت تاکید می‌ورزند. تجربیات جهانی نشان می‌دهد که خصوصی‌سازی یکی از شروط لازم (و نه کافی) تحقق توسعه اقتصادی به شمار می‌آید