نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
هر شب بخش زیادی از زباله‌ها قبل از آن‌که شهرداری آن‌ها را جمع‌آوری کند، دزدیده می‌شود. علاوه بر این‌که بخشی از زباله‌های تر و خشک از کیسه‌های زباله ربوده می‌شوند، گاه سطل‌های بزرگ و در دار شهرداری نیز از جاکنده می‌شوند و در کارگاه‌های غیربهداشتی تبدیل به ابزار و وسایل بازی و گاه لوازم‌التحریر می‌شود. شهرداری قصد دارد با تعطیل کردن مغازه‌های خرید زباله در منطقهء 18 تهران بخشی از حجم این زباله دزدی‌ها را کم کند...
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تصویب کاهش تعرفه سیم‌کارتهای اعتباری مخابرات در مجمع مخابرات خبر داد.
یک کارشناس پولی - بانکی گفت: سیاست فروش ارز در بازارهای داخلی می تواند به عنوان یک روش مناسب در کنترل نقدینگی مؤثر باشد.
یک کارشناس پولی - بانکی گفت: عمده ترین علت تورم در ایران، ناشی از افزایش نقدینگی است که تنها راه مهار آن نیز، اعمال سیاستهای انقباضی پولی و مالی است.
دبیر کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بانک‌های قرض الحسنه با دستورالعمل جدید بانک مرکزی ظرف کمتر از دو سال دچار زیان می‌شوند، گفت: هم اکنون نیز برخی بانک‌ها در برخی مواقع که با کمبود منابع مواجه می‌شوند، منابع قرض الحسنه خود را در اعطای تسهیلات به‌کار می‌گیرند که این امر به لحاظ شرعی دارای اشکال است.
بازنشستگان سال های ٨٤ و ٨٥ فوق العاده های قانونی را دریافت می کنند.مدیر کل اجرای احکام دیوان عدالت اداری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: سازمان تامین اجتماعی موظف است در محاسبه پاداش پایان خدمت کسانی که در سال های ٨٤ و ٨٥ بازنشسته شده اند همه فوق العاده های قانونی را لحاظ کند.
معاون بازاریابی و توسعه روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تشکیل و توسعه شرکت‌های خدمات بازاریابی در دستور کار دارد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت یارانه تشویقی توسط وزارت مسکن و شهرسازی به بانک‌ها برای پیگیری سیاست‌های این وزارت خانه خبر داد و گفت: این یارانه از یک درصد آغاز و بعضا به 7 درصد می رسد.
دبیر کل اتاق تعاون مطرح کرد: ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم برای حضور مردم در تعاونی‌ها می‌تواند اهداف بخش تعاون را محقق سازد.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: این وزارتخانه برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه فاقد لایحه یا طرحی مشخص است.
معاون توسعه اشتغال وزارت کار گفت : یک‌هزار و 139 میلیارد ریال به عنوان یارانه تسهیلات اشتغال اختصاص یافت.
وزیر کار و امور اجتماعی اعلام کرد: 85 درصد آئین نامه‌های ابلاغی از سوی دولت در مورد استخدام رسمی ، قرارداد پیمانی و استخدام های موقت تحقق یافته است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اعلام کرد: بودجه جاری سال 87 دولت افزایش خواهد یافت.
سازمان بازرسی کل کشور تعرفه فعلی ارسال پیام کوتاه به وسیله تلفن همراه را غیرعادلانه دانست و بر اساس بررسی‌های مربوط به مستندات فنی و توجیه اقتصادی، خواهان کاهش آن شد.
30 مهر 1386 – سالن مرکز همایش‌های رازی
مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه قرار است برای محاسبه خسارت های معوق یک روش و رویه یکسان توسط شورای عالی بیمه تصویب و ابلاغ شود، گفت: هم اکنون آئین نامه‌ای برای این منظور در دست تهیه بوده و کارگروهی نیز بر روی آن کار می کند.
دولت نهم با رویکرد حل معضل بیکاری موقت و اشتغال مجدد افراد بر اساس تبصره یک ماده 6 بیمه بیکاری ، 70 درصدحقوق مقرری بگیران را در صورت اشتغال مجدد پرداخت می کند .
کار آفرینان بدون تودیع وثیقه یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می دارند و در صورتی که در مسیر اجرای طرح با شکست مواجه شوند کل وام آنها بلا عوض تلقی می شود .
سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار فهرست تمامی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار را از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب منتشر کرد.
محمدرضا حاجیان ماهیت بانک قرض‌الحسنه را غیردولتی عنوان کرد و گفت: اگر بانک‌های دولتی نیز خواستار تاسیس بانک جدیدی با عنوان قرض‌الحسنه باشند، نیاز به مجوزهای قانونی و مجوزهای بانک مرکزی دارند.
دبیر کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتوان طرح‌هایی نظیر حذف سه صفر از واحد پولی کشور را عملیاتی کرد، گفت: بحث‌های مطرح درباره حذف 3 صفر از پول ملی عجولانه است.
رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های سال جاری این سازمان، گفت: سازمان کار استان تهران متاثر از برنامه‌های وزارت کار طی سال جاری در 3 حوزه تنظیم روابط، صیانت از نیروی کار و تنظیم بازار کار فعالیت خواهد کرد.
مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی شهرداری تهران ازمعافیت جانبازان بالای 20درصد، خانواده‌های شهدا، مددجویان بهزیستی و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت عوارض شهرسازی برای یک بار خبر داد.
در راستای توزیع عادلانه ثروت و همگام با سیاستهای دولت به منظور واگذاری سهام عدالت به مستمری بگیران تامین اجتماعی ، اطلاعات آنان با بهره گیری از امکانات الکترونیکی و از طریق اینترنت جمع آوری می شود.
کارشناس دفتر بازرگانی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری برای حل مشکلات قانون تجمیع عوارض 2 راهکار کارگشا ارائه کرد.

اخبار پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
درج کد ملی بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در لیست های ارسالی از سوی کارفرمایان الزامی شد .
مدیر یک شرکت توزیع خودرو در ترکیه اعلام کرد تا پایان ماه اکتبر (اوایل آبان ماه) سمند ال ایکس ایران با قیمت 15700 دلار وارد بازار ترکیه خواهد شد.
آزمون تحلیل‌گران رسمی بین‌المللی سرمایه‌گذاری برای اولین در کشور با حضور بیش از50 دواطلب فردا در تهران برگزار می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با فارس به تشریح علل بروز تورم در کشور با رویکرد بخش مسکن و راهکارهای پیش روی دولت برای جلوگیری از آن پرداخت.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی گفت: 5 بانک دولتی پرداخت وام یک میلیون تومانی آماده‌سازی زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله را ابلاغ کردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را یکی از مهمترین لوایح پس از انقلاب عنوان کرد و گفت : در این لایحه چگونگی تسلط بخش خصوصی بر اقتصاد تعیین شده است.
رئیس سازمان همیاری اشتغال از اجرای طرح ایجاد مراکز ساماندهی کارگران آزاد خبر داد و گفت: این طرح با حمایت‌های دولت می‌تواند به ایجاد شناسنامه حرفه‌ای برای کارگران آزاد منجر شود.
ذخایر ارزی ایران در پایان سه ماهه نخست سال‌جاری با 27 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رقم 65 میلیارد دلار فراتر رفت.
براساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، مطالبات معوق سررسیدگذشته بانک‌ها در پایان خردادماه امسال به 11.3 هزار میلیارد تومان رسید.
خودروهای ایرانی را از سوریه به کشورهای عربی صادر می‌کنیم.سرپرست وزارت صنایع و معادن از برنامه ایران برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در سوریه در 5 سال آینده خبر داد.
رئیس جدید سازمان حسابرسی گفت: برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات، حقوق حسابداران باید از جایگاهی منطقی برخوردار باشد، بنابراین آزادی سازمان در تعیین نرخ تعرفه‌های حسابرسی مورد تاکید است.
رئیس سابق سازمان حسابرسی با بیان اینکه عدم شفافیت در مسائل سازمان حسابرسی را با چالش‌هایی روبرو می‌کند، از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کرد که زمان بیشتری را برای این حرفه و سازمان در نظر بگیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اجرای اصل 44 و خصوصی سازی شرکت‌های دولتی، سازمان حسابرسی برای یافتن جایگاه خود به عنوان یک سازمان ناظر نیازمند راهکارهایی هوشمندانه است.
مراسم اهدای نمادین سود سهام عدالت به مشمولین مرحله اول طرح واگذاری و توزیع دعوت نامه های دریافت این نوع سهام به مشمولین مرحله دوم و سوم در استان تهران برگزار شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی موافقت خود را با حذف 3 صفر از واحد پولی کشور اعلام کرد، اما اجرای آن را منوط به انجام کار کارشناسی جامع دانست.
با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در مورد اجرای تبصره (13) دو هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌های اتوبوسرانی قرار گرفت.
معاون دبیر کل اتاق تعاون از توزیع اقلام پرمصرف خانوارها در ماه مبارک رمضان توسط برخی تعاونی‌های مصرف خبر داد و گفت: این اقلام با قیمت‌های مصوب و بعضا با تخفیف 5 تا10 درصدی توزیع می‌شود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دستور ده ماده‌ای رئیس جمهوری برای ایجاد تحول در صنعت بیمه کشور در موعد مقرر ( 5 ماه)محقق خواهد شد.
عضو کارگروه اصلاح ساختار بانکی کشور از آغاز بررسی‌ مهندسی مجدد فرآیند‌های بانکداری در سیستم بانکی در جلسات این کارگروه خبر داد.
مدیر عامل صندوق تعاون از تشکیل ستاد خیرین قرض الحسنه و با عضویت اولیه معاون اول رئیس جمهوری، وزیر تعاون، یک نماینده مجلس ، جمعی از مسئولان دولتی و غیر دولتی و تعدادی از تعاونی‌های برتر خبر داد.
محمد کاظم نجفی علمی مدیرعامل سازمان حسابرسی شد. امروز مراسم تودیع هوشنگ نادریان و معارفه محمد کاظم نجفی علمی مدیرعامل جدید سازمان حسابرسی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سازمان برگزار خواهد شد.
یک مقام مسئول در وزارت بازرگانی بار دیگر بر ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی تاکید کرد و گفت: در این باره باید تعصبات بخشی را کنار گذاشته و به مصالح ملی اندیشید.
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از جداسازی بخش قضایی از بخش اجرایی در سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.
معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از صدور مجوز خرید و فروش تسهیلات مسکن در بورس در قالب طرح بازار رهن ثانویه مسکن توسط شورای مسکن خبر داد.
/1 میلیارد سهم شرکت ملی صنایع مس ایران با قیمت 8774 ریال، در ظرف 7 دقیقه معامله گردید. دستور خرید ساعت 12 و 20 دقیقه از سوی کارگزاری حافظ انجام شد که پس از هفت دقیقه، بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران انجام شد.
اصلاح رقوم پولی یا حذف چند صفر از واحد پولی کشور از سال 72 تاکنون در بانک مرکزی مطرح بوده ولی هیچ‌گاه به سرانجام نرسیده ؛ طرحی که هم اکنون رو در روی طهماسب مظاهری رئیس کل جدید بانک مرکزی قرار گرفته است.
محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی قیمت مسکن در ایران را گران دانست و گفت: براساس آمارهای موجود، قیمت مسکن در 22 منطقه تهران در یک و سال نیم اخیر متفاوت بوده به طوری که در برخی از نقاط 30 درصد و در بعضی دیگر از مناطق تا 70 درصد قیمت مسکن بالا رفته است.

اخبار پرتال حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
مرحله اول کمک به تأمین معیشت مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، همزمان با مستمری شهریور ماه سالجاری به صورت نقدی پرداخت می شود.
کارشناسان بازار سرمایه به اصناف پیشنهاد کردند
رییس اتحادیه جایگاهداران گفت: در حال اختصاص جایگاه‌های متعددی در تهران هستیم که با دریافت کوپن، بنزین را تحویل بدهند. تعداد این جایگاه‌ها به زودی مشخص می‌شود. بیژن حاج محمدرضا با بیان این مطلب افزود: 800هزار لیتر بنزین کوپنی قرار است در استان‌ها با توجه به وسعت شهرستان، درجه 1 و 2 بودن آن، تعداد کارخانجات موجود در آنها و نیاز مصرفی آنان توزیع خواهد شود .سهمیه تهران نیز 200هزار لیتر خواهد بود. وی در پایان در خصوص تعداد جایگاه‌های CNG تاسیس شده در کشور گفت: تاکنون 280 جایگاه CNG در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است و قرار است تا پایان امسال به 500 و در طول سال آینده به 1000 جایگاه برسد.
معاون وزیر بازرگانی در توسعه روابط اقتصادی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تمامی بانکهای کشور اعم از خصوصی و دولتی با دریافت سهمیه ‪ ۵۰‬میلیون دلاری از حساب ذخیره ارزی، به صادرکنندگان تسهیلات ارزی می‌دهند.
پایگاه نقل و انتقال قطعی املاک اداره‌کل امور مالیاتی خراسان شمالی روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور راه‌اندازی شد.
پایگاه نقل و انتقال قطعی املاک اداره‌کل امور مالیاتی خراسان شمالی روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور راه‌اندازی شد.
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس مصوبه دولت تمام شرکتهای دولتی سودآور موظف به پرداخت مالیات شدند.
سرپرست وزارت نفت مطابق شدن ارزش قراردادهای بیع متقابل را با مقتضیات روز از مهمترین مفاد این شیوه دانست.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی گفت: نیاز 25 میلیون تنی سیمان در بخش مسکن با توجه به تولید آن در سال‌جاری پاسخگوی این بخش خواهد بود.
دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی، به تشریح کامل برنامه‌های اصلاح نظام بانکی پرداخت و گفت: زمان بازنگری قوانین بانکداری اسلامی فرا رسیده است.
رئیس سابق بانک مرکزی با بیان اینکه با تمایل شخصی خود از ریاست بانک مرکزی استعفا کردم، گفت: پس از پذیرش استعفای خود از سوی رئیس جمهوری، نماز شکر خواندم.
ابراهیم شیبانی با رد پیشنهاد پذیرش مسئولیت اجرایی جدید، قصد دارد به دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برود تا حلقه اقتصادی این دانشگاه قوی‌تر از گذشته به فعالیت علمی خود ادامه دهد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف رشد و شکوفایی و سرمایه گذاری در طرح‌های تولیدی و سودآور، اقدام به انتشار اوراق مشارکت به میزان 7500 میلیارد ریال در سال‌جاری می‌کند.
تعرفه مالیاتی تالارهای عروسی برای کمک به خوانواده ها و جوانان و کاهش هزینه های ازدواج حذف می شود.
طرح حذف نرخ سود بانکی
سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری دانشگاهها و مراکز پژوهشی اقدام به برگزاری همایش ‹‹سیاستهای مالی و مالیاتی ایران ›› می نماید. لذا از تمامی اساتید، محققین ، پژوهشگران دعوت می شودجهت شرکت در همایش یک نسخه از آثار خود را حول محورهای زیر به دبیرخانه همایش مستقر در دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی ارسال نمایند.
دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور و پژوهشکده امور اقتصادی، اقدام به برگزاری دومین همایش تحت عنوان ‹‹مباحث مالیاتی و مالیه عمومی ›› و همچنین تجلیل از پژوهشگران در هفته پژوهش می نماید، لذا از پژوهشگران محترم درخواست می گردد یک نسخه از آثار خود را در زمینه های ذیل جهت بررسی و انتخاب آثار برتر لغایت 1/8/86 به دبیرخانه همایش مستقر در دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی ارسال نمایند.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : ثبت نام اینترنتی آزمون‌های دوره جدید اصول مقدماتی و تحلیل گری بازار سرمایه آغاز شد. مهلت ثبت نام برای شرکت در این آزمون‌ها تا روز شنبه 24 شهریورماه جاری تعیین شده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: با اخذ مجوز واگذاری 5 درصد سهام سه بانک ملت، صادرات و تجارت از هیئت دولت برای کشف قیمت، سهام آنها در ماه جاری برای عرضه وارد بورس می شود.
مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی لحظاتی قبل با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.
تمام خودروهای دولتی و خودروهای استیجاری در اختیار دولت به منظور صرفه جویی در مصرف بنزین طی مدت سه ماه دوگانه سوز خواهند شد.
با تصویب مجمع عمومی شرکت سهام بیمه ایران و طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی جواد سهامیان مقدم به عنوان مدیر عامل بیمه ایران منصوب شد.
معاون اول رئیس جمهوری از قطعی شدن انتصاب طهماسب مظاهری به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
شورای مسکن در جلسه ای که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تشکیل بازار رهن ثانویه تامین مسکن موافقت کرد.
معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از صدور مجوز فعالیت اولین شرکت تامین سرمایه ( بانک سرمایه‌گذاری ) در جلسه روز گذشته شورای بورس خبر داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بازنگری در قانون بانکداری بدون ربا را با توجه به عدم پاسخ آن به برخی چالش‌ها ضروری خواند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: تفکیک وظایف بانک‌ها و صفر کردن سود بانکی در قالب طرحی از سوی طهماسب مظاهری در خدمت رئیس جمهور و فقها مطرح شده است.
معاون وزیر نیرو از در جریان بودن گزارش توجیهی راه‌اندازی بورس برق در وزارت نیرو برای تصویب نهایی خبر داد.

اخبار پرتال حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
طرح حذف نرخ سود بانکی
سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری دانشگاهها و مراکز پژوهشی اقدام به برگزاری همایش ‹‹سیاستهای مالی و مالیاتی ایران ›› می نماید. لذا از تمامی اساتید، محققین ، پژوهشگران دعوت می شودجهت شرکت در همایش یک نسخه از آثار خود را حول محورهای زیر به دبیرخانه همایش مستقر در دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی ارسال نمایند.
دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور و پژوهشکده امور اقتصادی، اقدام به برگزاری دومین همایش تحت عنوان ‹‹مباحث مالیاتی و مالیه عمومی ›› و همچنین تجلیل از پژوهشگران در هفته پژوهش می نماید، لذا از پژوهشگران محترم درخواست می گردد یک نسخه از آثار خود را در زمینه های ذیل جهت بررسی و انتخاب آثار برتر لغایت 1/8/86 به دبیرخانه همایش مستقر در دفتر مطالعات و تحقیقات مالیاتی ارسال نمایند.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : ثبت نام اینترنتی آزمون‌های دوره جدید اصول مقدماتی و تحلیل گری بازار سرمایه آغاز شد. مهلت ثبت نام برای شرکت در این آزمون‌ها تا روز شنبه 24 شهریورماه جاری تعیین شده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: با اخذ مجوز واگذاری 5 درصد سهام سه بانک ملت، صادرات و تجارت از هیئت دولت برای کشف قیمت، سهام آنها در ماه جاری برای عرضه وارد بورس می شود.
مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی لحظاتی قبل با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.
تمام خودروهای دولتی و خودروهای استیجاری در اختیار دولت به منظور صرفه جویی در مصرف بنزین طی مدت سه ماه دوگانه سوز خواهند شد.
با تصویب مجمع عمومی شرکت سهام بیمه ایران و طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی جواد سهامیان مقدم به عنوان مدیر عامل بیمه ایران منصوب شد.
معاون اول رئیس جمهوری از قطعی شدن انتصاب طهماسب مظاهری به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
شورای مسکن در جلسه ای که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تشکیل بازار رهن ثانویه تامین مسکن موافقت کرد.
معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از صدور مجوز فعالیت اولین شرکت تامین سرمایه ( بانک سرمایه‌گذاری ) در جلسه روز گذشته شورای بورس خبر داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بازنگری در قانون بانکداری بدون ربا را با توجه به عدم پاسخ آن به برخی چالش‌ها ضروری خواند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: تفکیک وظایف بانک‌ها و صفر کردن سود بانکی در قالب طرحی از سوی طهماسب مظاهری در خدمت رئیس جمهور و فقها مطرح شده است.
معاون وزیر نیرو از در جریان بودن گزارش توجیهی راه‌اندازی بورس برق در وزارت نیرو برای تصویب نهایی خبر داد.
سرپرست موسسه عالی آموزش بانکداری بر ضرورت عملکرد نظام بانکی کشور منطبق با موازین شرعی و اسلامی و در جهت تحقق اهداف عدالتخواهانه اقتصاد اسلامی تاکید کرد.
هجدهمین همایش بانکداری اسلامی با محور شناسایی زیرساخت‌های توسعه بازارهای مالی و عوامل کلیدی موفقیت در صنعت بانکداری اسلامی در تهران آغاز شد.
وزیر تعاون از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای حمایت همه جانبه از فعالیت تعاونی‌های تولیدی در کشور خبر داد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به توزیع سهام عدالت در قالب 337 شرکت تعاونی شهرستانی ، گفت : این سهام تاکنون بالغ بر 4.7 میلیون نفر را زیر پوشش قرار داده و این تعداد تا پایان سال به 13 میلیون نفر خواهد رسید.
دومین مرحله ثبت نام متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده آغاز شده و تا 24 شهریورماه ادامه می یابد.
بحث نظام بانکی و اصلاح ساختاری آن یکی از ضرورت‌های اساسی برای کشور است که بحث شفاف سازی عملیات بانک‌ها و روشن کردن کانال‌های سپرده و تسهیلات در راس این امور قرار دارد.
مدیر عامل صندوق تعاون کشور اعلام کرد: با مساعدت دولت، صندوق فعلی تعاون به صندوق ضمانت تعاون تبدیل می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه نظام بانکی ایران باید طرحی نو در نحوه تعامل با نظام بانکی بین المللی اجرایی کند، گفت : همچنین نظام بانکی کشورمان باید در نحوه عملیات و روابط خود با رقبا بازنگری کند.
بزرگترین سیستم جامع بانکداری الکترونیکی کشور در موسسه مالی و اعتباری مهر به بهره برداری رسید.
طهماسب مظاهری در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود معاون اول رئیس جمهوری نظر مساعدی در مورد حکم شما برای ریاست کل بانک مرکزی ندارد ، گفت : من الان مدیر عامل بانک توسعه صادرات هستم.
وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری طرحی خبر داد که در صورت تصویب و در راستای سازماندهی شرکت‌های تعاون روستایی ، بانک تخصصی این شرکت‌ها به منظور پشتوانه فعالیت اقتصادی آنها تاسیس می‌شود.
وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد : دولت با پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین‌های اجاره به شرط تملیک ، 70 درصد قیمت هر واحد مسکونی را پرداخت می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی و تربیت مربی گفت: این دوره ها قرار است بین 400 تا 450 ساعت آموزش بدون وقفه برگزار گردد.
12 مرکز سنجش مهارت در استان‌های مختلف از سوی وزارت کار و اموراجتماعی ایجاد شد.به نقل از روابط عمومی وزارت کار و اموراجتماعی، با هدف توسعه مهارت های فنی ، 231 عنوان استاندارد آموزشی نیز تدوین شده است .
نشست مدیران عالی رتبه شرکت‌های پالایشگاه نفت اصفهان و حفاری شمال با مسئولان سازمان و شرکت بورس برگزار شد.

اخبار و تازه های پرتال حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
هیات دولت در جلسه دیروز خود به ریاست احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، پنج‌شنبه هشتم شهریور را برای کارکنان دولت تعطیل رسمی اعلام کرد. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری هیات وزیران در این جلسه با تبریک میلاد امام عصر (عج) به منظور تسهیل حضور گسترده اقشار مردم در جشن‌های نیمه شعبان، پنج‌شنبه هشتم شهریور را برای کارکنان دولت در سراسر کشور تعطیل اعلام کرد.
مدیران اشخاص حقوقی در لایحه مالیات برارزش افزوده برای پرداخت مالیات قطعی با شخص حقوقی ، مسئولیت تضامنی دارند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد :5/1 درصد لایحه تجمیع عوارض نصف و به لایحه مالیات بر ارزش افزوده ملحق شد، یعنی پس از اجرای این لایحه عملاً یک لایحه مالیاتی خواهیم داشت.
با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات احداث واحدهای اجاره‌ای به ازای هر واحد مسکونی 140 میلیون ریال تعیین شد
اطلاعات اظهارنامه های مالیاتی، محرمانه بوده و افشای آن نزد مراجع غیرمسئول ، مشمول مجازات خواهد بود.
معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از تامین و ذخیره تمامی اقلام مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: در ماه جاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با همکاری اصناف برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم برپا خواهد شد.
طهماسب مظاهری مدیر عامل بانک توسعه صادرات و وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی بجای شیبانی رییس کل بانک مرکزی شد.
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان امورمالیاتی کشور گفت: بودجه مالیاتی استانها ازسال 87بر مبنای عملکرد مالیاتی هراستان تعیین می‌شود.
مدیر کل چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح معافیت مالیاتی کتاب فروش ها را از سال آینده اجرا می شود.
کلیات لایحه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با 136 رای موافق، 59 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از بخشودگی 10 ساله مالیاتی برای سرمایه گذاران صنعتی در استان ایلام خبرداد .
نمایندگان مجلس با برداشت معادل ارزی مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی برای پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان مخالفت کرد.
مدیر بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت : سهام شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) با نرخ 1350 ریال به فروش رفت.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان قزوین اعلام کرد: کارفرمایان واحدهای صنفی می‌توانند به اختیار در سال 86 با پرداخت حق‌بیمه همانند نرخ مشابه کارگران، خود را بیمه کنند.
وزیر نیرو از آغاز فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های نیروگاهی کشور از 6 شهریورماه در بانک‌های عامل خبر داد و گفت: 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز در بخش سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی به فروش خواهد رسید.
بر اساس نتیجه نظرسنجی صورت گرفته از مجموع 185 نماینده مجلس در خصوص جایگزینی وزرای صنایع و نفت، بیشترین آرا را کاتوزیان و نوذری کسب کردند.
وزرای اقتصاد، بازرگانی و جهادکشاورزی و همچنین سرپرستان وزارتخانه‌های صنایع و نفت، امروز و فردا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور خواهند یافت و کمیسیون انرژی نیز امروز از زحمات وزیری هامانه تقدیر خواهد کرد.
رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به اخبار مربوط به احتمال انتصاب وی به عنوان نماینده ایران در بانک جهانی، گفت: هیچ علاقه‌ای به رفتن به بانک جهانی ندارم.
دولت برای جلوگیری از افزایش غیرطبیعی قیمت مصالح و سایر هزینه‌های مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی کلیه نهاد‌های مرتبط را به همکاری با کارگروه‌های نظارت بر پروژه‌های عمرانی موظف کرد.
داوود دانش جعفری اخبار منتشر شده مبنی بر کسری بودجه 16 درصدی دولت در سال جاری را رد کرد و گفت: موضوع متمم بودجه را من مطرح نکرده ام.
جزئیات ساختار و نحوه تدوین بودجه سال 1387 از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری اعلام شد که بر اساس آن، بودجه سال آینده بسیار خلاصه‌تر از بودجه‌های قبل خواهد بود و اکثر تبصره‌های معمول در بودجه‌های سنوات قبل، در بودجه سال آینده حذف خواهد شد.
رئیس دیوان محاسبات کشور وضعیت رسیدگی به حساب‌های بانک‌های دولتی، پرونده‌های مربوط به تخلفات در بخش آرد و نان و زمین‌خواری را تشریح کرد و از تلاش برای تشکیل بانک اطلاعات جامع بانک‌های دولتی خبرداد.
دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی گفت: ترس از تغییر قوانین در ساخت مسکن استیجاری منجر به عدم تحقق این سیاست در راستای مسکن‌دار کردن اقشار مختلف مردم می شود، این درحالی است که سیاست اجاره به شرط تملیک از سوی متقاضیان بیشتر مورد استقبال بوده است.
معاون توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از افزایش نظارت بر تحقق اهداف تسهیلات اشتغال‌زایی و بنگاه‌های زودبازده خبر داد.
جمعی از کارشناسان وزارت نفت با انتشار بیانیه‌ای خطاب به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان نسبت به عواقب بلاتکلیفی وزارت نفت هشدار دادند و خواستار تسریع در انتخاب وزیر نفت شدند.
آمار هفته گذشته بازار سهام از افزایش 73 درصدی تعداد خریداران و رونق نسبی معاملات خبر می‌دهد
در حالی برای دومین بار حداکثر تا 5 درصد از سهام شرکت‌ مپنا روز یکشنبه هفته جاری در تابلوی فرعی معاملات بازار سهام عرضه خواهد شد که کارشناسان درباره قیمت این سهم محدوده 110 تا 130 تومانی را پیش‌بینی کردند.
براساس نتایج کار شورای بازنگری در قوانین نظام بانکی کشور سند راهبردی تحول نظام بانکی تدوین می‌شود
بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
بانک مرکزی متن کامل آیین نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی را منتشر کرد.
سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : این سازمان بخشنامه پیشگیری از کسری وجوه در شرکت‌های کارگزاری را تصویب کرد.
این ضوابط در جلسه مورخ 27/5/86 شورای محترم پول و اعتبار به تصویب رسید
هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد این سازمان را تصویب کرد.
دستورالعمل تعیین وظایف و اختیارات شرکت سهامی عام بورس اوراق بهادار تهران به عنوان تشکل خود انتظام درباره کارگزاری‌های عضو، منتشر شد.
جزئیات کامل معافیت‌‌های مالیاتی در لایحه اجرایی سیاست‌های اصل 44 مصوب کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس منتشر شد.
کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس نحوه تشکیل و فعالیت شورای رقابت در راستای لایحه اجرایی سیاست های اصل 44 را تعیین کرد.
قانون الغاء بند (ظ) تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری تصویبنامه درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٨٦- 1385 آیین نامه اجرایی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی آیین نامه اجرایی تبصره ( ٣) ماده( ١) و بند (ج) تبصره ( ٢) ماده( ٢) قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب ١٣٨٣ نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
در اجرای مواد 238، 239 و 251 قانون مالیاتهای مستقیم...
تصویب نامه درخصوص هزینه نمودن اعتبارات موضوع بند ( ١١ ) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٥ کل کشور تصویب نامه درخصوص الحاق وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به ترکیب شورای مسکن کشور
تصویب نامه درخصوص عرضه ٤٠ % از سهام شرکتهای ملی صنایع مس ایران، فولادمبارکه و آلومینیوم ایران در بورس تصویب نامه درخصوص عرضه ٥% از سهام شرکتهای بیمه و بانکها در بورس آیین نامه اجرایی تبصره ( ١٣ ) قانون بودجه سال 1386 کل کشور
قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزین ههای طرح و تسریع در اجراء طرحهای تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانکها قانون اصلاح مواد ( ١٣٩ ) و ( ١٥٤ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383 تصویب نامه درخصوص طبق هبندی مناطق گرم و مرطوب، مدت و دوره زمانی آن تصویب نامه درخصوص اعتبارات موضوع بند ( ١١ ) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٥ کل کشور تصویب نامه درخصوص برنامه زمان بندی و درصد سهام قابل واگذاری هفده ( ١٧ ) شرکت زیرمجموعه شرکتهای مادرتخصصی وزارت نفت آیین نامه اجرایی بند « ه » تبصره ( ١٦ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره ( ٦) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح بند ( ١) تصویب نامه شماره 51539/ 37536 مورخ 6/4/86 اصلاح ماده ( ٢٣ ) اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت (سهامی خاص) اصلاح بند (ج) ماده ( ١) آیین نامه اجرایی جزء ( ٣) بند (ه) تبصره ( ٧) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح و تکمیل مصوبه پذیرش کارگر نمونه سال و کارگران نمونه جهت تحصیل در دانشگاه ها و آموزشکده های فنی لزوم تدریس به زبان فارسی در کلیه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور
آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی اصلاح تصویبنامه موضوع فو ق العاده ویژه قضات
قانون اصلاح تبصره ( ٣) الحاقی ماده ( ٩) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت موضوع ماده ( ٨) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 تصویب نامه راجع به تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال ١٣86 آیین نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی آیین نامه اجرایی بند « ص » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور دستورالعمل اجرایی تبصره ماده ٢٧ آئین نامه اجرایی ماده ١٨٧ قانون برنامه سوم توسعه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به خط محدوده و حریم پیشنهادی شهر مشهد
قانون اصلاح بند (و) تبصره ( ١٣ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور نظریه های تفسیری شورای نگهبان راجع به اصول ٤ ٩١ ٩٩ ١٠١ ١٣٨ ١٤١ و نامه ریاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
تصویب نامه راجع به پرداخت بیمه شخص ثالث توسط بیمه ههای تجاری آیین نامه اجرایی بند « ج» تبصره ( ١١ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور جدول پیوست آئین نامه اجرایی بند (م) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور جداول پیوست آئی ننامه اجرایی بندهای « ز » « ح » و « ل » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال 1386 کل کشور
آیین نامه اجرایی بند « ی» ماده ١١٤ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آیین نامه اجرایی جزء ( ١) بند « الف » تبصره ( ١٥ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بندهای ،« ز » « ح » و « ل » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بندهای « ن » و « خ » تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « و » تبصره ( ٣) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ن » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ج » تبصره ( ٤) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « د » تبصره ( ٣) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ر» تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح آئین نامه معاملات شرکتهای سهامی آب منطق های، سازمان آب و برق خوزستان، توسعه منابع آب و خاک سیستان و توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو رأی شماره ٥ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه های شماره 20/2036/ 34792 مورخ 1/9/66 و 20/2560/48260 مورخ 3/11/66 معاون درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارائی رأی شماره ٣٧ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت هزینه سفر رأی شماره ١١٢ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص افزایش گروه شغلی بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری رأی شماره ١٣٤ الی ١٣٧ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص عدم امکان پرداخت فو ق العاده حق جذب به افراد شاغل در مهدکودکها
تصویب نامه راجع به پرداخت تسهیلات بانکی به بنیاد شهید و امور ایثارگران
تصویب نامه راجع به سپرد هگذاری در بانکهای کشاورزی، توسعه صادرات ایران و صنعت و معدن توسط بانک تصویب نامه درخصوص فوق العاده اشتغال خارج از کشور مستخدمان دولت جمهوری اسلامی ایران (مأموران ثابت) در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان تصویب نامه راجع به استفاده از تسهیلات موضوع ماده ( ١٢ ) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 1372 تصویب نامه درخصوص امکانات و تسهیلات مربوط به ذی حسابان در دستگاههای اجرایی تصویب نامه راجع به وجوهات پرداختی به نام مدرسه عالی شهیدمطهری تصویب نامه راجع به تعیین نصاب معاملات موضوع ماده ( ٣) قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 آیین نامه اجرایی ماده ( ٦٦ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران آیین نامه اجرایی بند « ب» تبصره ١٦ قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « م» تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی ماده ( ٦٣ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٨٣ آیین نامه اجرایی جزء ( ٣) بند « ه » تبصره ( ٧) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح ماده ( ٢) آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافقهای بین المللی اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ( ١٠ ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
اصلاح ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دستورالعمل تشکیل شورای عالی نظارت و بازرسی
قانون تمدید زمان جذب اعتبارات بند ( ٢٧ ) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال 1385 کل کشور دستورالعمل تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه بیمه های بازرگانی نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
آیین نامه اجرایی بند « الف » تبصره ( ١٦ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح آیین نامه اجرایی گسترش بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین اصلاح اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران
تصویب نامه راجع به واگذاری بخشی از سهام بعضی از شرکتها به روش مزایده تعیین جداول آیین نامه های اجرایی بند « ج » ماده ( ١٠٤ ) و ماده ( ١٣٤ ) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران الحاق بند « ه » به ماده ( ٢) آیین نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی اصلاح ماده ( ١) آیین نامه نحوه انتشار اوراق مشارکت اصلاح ماده ( ١٧ ) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت اصلاح تصویب نامه موضوع تعهدات معوق مربوط به جوایز و یارانه های صادراتی سال ١٣٨٣ و سالهای قبل اصلاح تصویب نامه موضوع تعیین اعتبار لازم جهت پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی سالانه دویست هزار واحد روستایی
قانون بیمه انفرادی بیماران دیابتی و صع بالعلاج (بیماران سرطانی و بیماریهای خاص و ام. اس تصویب نامه راجع به فوق العاده نوبت کاری و سختی شرایط کار در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور تصویب نامه راجع به اعتبارات طرحهای عمرانی ملی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
آیین نامه نحوه انتشار اوراق مشارکت موضوع ردیف ٣١٠١٠١ قسمت سوم قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور
قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بردرآمد و سرمایه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنتی عمان قانون موافقتنامه درمورد همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بردرآمد و جلوگیری از فرار مالی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ایتالیا تصویب نامه راجع به برگزاری گردهمایهای بین المللی، موضوع تبصره ( ٣) ماده ( ١ ) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزین ههای غیرضرور و جلوگیری از تجمل گرایی مصوب ١٣٧٠ اصلاح تصوی بنامه موضوع پرداخت صددرصد ( ١٠٠ %) حقوق مبنا فوق العاده شغل و فوق العاده جذب برای کلیه کارکنان دستگاههای دولتی در شهرستان ابوموسی
آیین نامه اجرایی قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اصلاح تصوی بنامه موضوع فو قالعاده ویژه معلمان رأی شماره ٨٢١ ،٨٢٢ و٨٢٣ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال دستور اداری شماره 14315/1-52 مورخ 24/2/84 سازمان تأمین اجتماعی رأی شماره 22 و 23 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه شماره 79669/1604 مورخ 1/7/85 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رأی شماره ٢٩ ٣٠ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه شماره 17 جدید درآمد سازمان تأمین اجتماعی رأی شماره ٢١ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بند ٢ بخشنامه شماره 53676/ 1800 مورخ 1/4/83 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رأی شماره 715-714 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص بازخرید خدمت افراد به استناد بند (ب) تبصره ٣٨ قانون بودجه سال ١٣٧٧ کل کشور رأی شماره ٨١٨ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص پاداش پایان خدمت کارکنان دولت
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
در بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان مناطق خاصی به نام بهشت مالیاتی tax havenوجود دارند و ویژگی بارزآنها این است که فرد می تواند هر مقدار پول به این مناطق وارد کند بدون اینکه مواخذه شود .
این مقاله در همایش شفافیت در گزارشگری مالی نظام بانکی کشور ارائه شده .
این مقاله در همایش شفافیت در گزارشگری مالی نظام بانکی کشور ارائه شده .
این مقاله در همایش شفافیت در گزارشگری مالی نظام بانکی کشور ارائه شده .
فرسودگی شغلی به عنوان فقدان انرژی و نشاط تعریف می‌شود و شخص دچار فرسودگی شغلی احساس کسالت‌انگیزی را نسبت به انجام رفتار شغلی نشان می‌دهد. فرسودگی شغلی حالتی است که در یک فرد شاغل به وجود می‌اید و پیامدی از فشار شغلی دایم و مکرر است. بدین ترتیب که شخص در محیط کارش به علت عوامل درونی و بیرونی احساس فشار می‌کند و این فشار، دایمی و مکرر بوده و در نهایت به احساس فرسودگی تبدیل می‌گردد. ...
در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آفتاب دریا بررسی شد
تامین‌کنندگان سرمایهء بانک، صندوق‌های قرض‌الحسنه هستندیا بانک‌های دولتی؟
در ده سال آینده، اینترنت جامعة ما را دچار تغییراتی اساسی خواهد کرد. به واسطه اینترنت، دلالان از تمامی عرصه‌ها حذف خواهند شد: عاملان فروش، عمده فروشان، بانکداران، ‌خرده فروشان … و تقریباً تمامی افرادی که میان تولیدکننده یا مالک و مشتری نهایی قرار می‌گیرند، ناپدید خواهند گشت .
ادعای این مقاله این است که بیش از عوامل فنی نظیر عرضه و تقاضا و مسائلی مانند آن، عاملی سیاسی در کار است که در موضوع قیمت‌گذاری بنزین خصوصا قیمت‌گذاری پایین آن موثر می‌شود.
اهداف نظام مالیاتی در کشورهای گوناگون، تامین مالی اداره عمومی کشورها و تدارک خدمات اجتماعی و اقتصادی و توزیع مجدد درآمد و اصلاح ناهمگونی‌های بازار است و دولتها به منظور اعمال حاکمیت و اجرای سیاستهای اقتصادی باید بخشی از مدیریت خود را از طریق بخش مالیه عمومی و بالاخص مالیات‌ها اعمال کنند. بنابراین عقلایی کردن یک بخش عمومی بسیار گسترده به صورت یکی از چالش‌های اصلی تعداد زیادی از کشورهای جهان سوم درآمده و لذا اصلاح نظام مالیاتی اهمیت ویژه‌ای یافته است.
مالیات بر ارزش افزوده نخستین بار توسط فون زیمنس تاجر آلمانی در سال 1951 به منظور فائق آمدن بر مشکلات کمبود درآمد دولت آلمان پس از جنگ جهانی اول معرفی شد که مقبول دولت آلمان واقع نشد.اما برای اولین بار در سال 1954 توسط دولت فرانسه به اجرا گذاشته شد.
از آنجا که در اقتصاد ایران دولت حجم وسیعی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است، لذا همین امر موجب شده که قسمت اعظمی از درآمدهای ارزی کشور صرف هزینه ها و مخارج بودجه ای دولت شود.
بر اساس ریسک در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
خصوصی سازی و واگذاری شرکت هایی که تحت مالکیت دولت قرار دارند به بخش خصوصی یکی از مسایل با اهمیت و روز اقتصاد ایران می باشد، فرآیند خصوصی سازی در ایران برای اولین بار در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و هدف از واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت عبارت از ارتقای کارایی و فعالیت، کاهش حجم تصدی گری دولت در فعالیت های اقتصادی و خدماتی وغیر ضروری، ایجاد تعادل واستفاده بهینه از امکانات کشور می باشد.بدین منظور در این تحقیق به بررسی شرایط و چگونگی پذیرش، و مزایا و نتایج پیوستن شرکت های دولتی به بورس اوراق بهادار وتاثیرات اقتصادی آن خواهیم پرداخت.
از عمر این جامعه شش‌سال می‌گذرد. طی این دوران تمامی افراد جامعه، سعی خویش را در جهت اعتلای حرفه مبذول داشته، لیکن در اموری چون تنظیم امور، نظارت حرفه‌ای و اجرای آیین‌نامه، نحوه فعالیت حسابداران رسمی توفیقی مشاهده نمی‌شود و در تقابل با موارد فوق، استفاده‌کنندگان از خدمات حسابداران رسمی مبادرت به تشکیل سازمان‌های نظارتی و حل اختلافی را مدنظر قرار داده‌اند، غافل از اینکه این جامعه در حیطه قانون و قانونگذار قرار دارد.
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
چک از دستاوردهای بانکداری است و قدیمی‌ترین شواهدی که از چک و بانکداری در دست است، به دوره هخامنشیان می‌رسد که از این طریق مالیات را نیز پرداخت می کرده اند .
در باره تبلیغات در سایت حسابیران
بورس تجهیزات و ماشینهای اداری و مالی
بورس نرم افزار
به ادعای تولید کنندگان این نرم افزار با استفاده از این نرم افزار سرعت رایانه شما تا 300 درصد افزایش می یابد
QuickBooks Simple Start Free Edition 2007
Sponsored Dynacom Accounting Startup Edition 10.0.1523 Handle invoicing processes and basic bookkeeping without software costs or usage limitations.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
ثبت اطلاعات املاک ، جستجوهای پیشرفته ، تعریف مناطق و پارامترها به صورت دلخواه ، چاپ گزارشات متنوع ، چاپ قولنامه ها ، دفتر چک و ...
قیمت : 900000 ریال
واحد : بسته
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
نرم افزار کافینت
جهت مدیریت ، کنترل و حسابداری کافینتها و game net ها ، این نرم افزار دارای گزارشات متنوع از کارکرد کافینت ، مشتریان و سرور کافینت به همراه سیستم مانیتورینگ کامپیوترها میباشد .
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
واضح است که هر کسب و کار کوچکی می‌تواند از داشتن سرورها و ابزارهای ذخیره‌سازی مختص خودش سود ببرد. اما انتخاب آنچه که می‌توان خرید ممکن است در نوع خودش یک چالش محسوب شود. کلید مسأله، تشخیص صحیح و دقیق نیازهای خودتان است. نرم‌افزارهایی را که امروز و در آینده در کسب و کار خود به کار خواهید گرفت در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید سرویس‌دهنده ایمیل و سایت وب متعلق به خود را خودتان میزبانی کنید؟ سرعت رشد کسب و کار خودتان را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟ اگر جزء آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیستید که در زمینه به‌کارگیری فناوری اطلاعات متمایل به صرفه‌جویی بسیار و کاستن از هزینه‌ها هستند، توصیه می‌کنیم یک مدیر یا سرپرست شبکه (Administrator) برای خود داشته باشید تا در تشخیص نیازها، برنامه‌ریزی برای توسعه و مدیریت شبکه و یا به خدمت گرفتن یک مشاور IT یا فروشنده خبره به شما کمک کند. در ادامه این مقاله، مروری بر فناوری‌ها و تجهیزات موجود در رابطه با موضوع مقاله خواهیم داشت و شما را از طریق طرح پرسش‌های صحیحی که باید در جستجوی پاسخ آن‌ها باشید یاری خواهیم داد.
Accounting Software Version 2.0 Released