نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
براساس گزارش بانک جهانی سال 2007 موقعیت ایران در شاخص‌کل سهولت کسب و کار با شش رتبه تنزل در میان 175 کشور به رتبهء 119 کاهش یافته است. شاخص اصلی سهولت انجام کسب و کار از 10 شاخص فرعی تشکیل شده و در واقع میانگین این 10 شاخص است. شاخص‌های فرعی نیز به نوبهء خود متشکل از مجموعه‌ای از شاخص‌های جزیی و میانگین این زیرشاخص‌ها هستند...
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بند و تبصره 13 درباره سهمیه بندی بنزین در جلسه روز سه شنبه هفته جاری این کمیسیون بررسی می‌شود.
مدیرعامل جدید سازمان حسابرسی تا یک ماه آینده توسط وزیر اقتصاد معرفی می‌شود.
میزان اعتبار کارت‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی کمتر از مبالغ درج شده برروی کارت‌هاست بدین معنی که این کارت‌های شارژ با همان مبلغ ‌١٠ و ‌٢٠ هزار تومان به فروش می‌رسد اما وقتی مشترک کد مربوطه را وارد سیم‌کارت می‌کند مبلغ شش درصد مالیات از آن کسر می‌شود.
دبیر کانون شرکتهای لیزینگ گفت: طرح لیزینگ سهام در راستای اصل 44 قانون اساسی به وزارت صنایع و معادن پیشنهاد شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی بااعلام اینکه بانک‌های دولتی با تامین 15 هزار میلیارد ریال از سرمایه بانک قرض‌الحسنه سهام‌دار آن خواهند شد، گفت: نتیجه بررسی‌های کارگروه تحول نظام بانکی یا در قالب لایحه‌ای به مجلس ارسال شود و یا یک‌سری قوانین بانکی در دولت اصلاح شود.
حسین رضازاده ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران روز شنبه در برخورد خودرو حامل وی با کوه دچار اندکی مجروحیت شد.
حسین رضازاده ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران روز شنبه در برخورد خودرو حامل وی با کوه دچار اندکی مجروحیت شد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور درخواست کاهش نرخ مالیات برارزش افزوده به 5/1 درصد به مدت سه سال را به کمیسیون ارایه کرده است
کارگروهی به مسئولیت وزارت بازرگانی جهت تدوین دستورالعمل برقراری معافیت از عوارض و مالیات تشکیل شد.
براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌های تجاری ( به‌جز بانک سپه) و پست بانک موظف شدند 25 درصد تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.
آیین‌نامه جدید قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور برای اجرا به شعب تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد. بر اساس این آیین‌نامه جدید که در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات دولت رسید و اخیرا به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شده است، همچنان تمامی افراد شاغل در مشاغل سخت و زیان آور که حداقل 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال سابقه کار متناوب داشته باشند، می‌توانند همانند گذشته بدون شرط سنی درخواست بازنشستگی خود را به شعب تامین اجتماعی ارائه دهند.
به‌گفته مدیرعامل بانک مسکن، افرادی که پیش از این وام مسکن 18میلیون تومانی وکالتی خریده‌اند، می‌توانند با پرداخت 10درصد مانده تسهیلات یادشده آن را به نام خود تغییر دهند.
بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:
طی حکمی از سوی مهندس حسینعلی ضیائی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مسئول پیگیری مصوبات استانی هیأت دولت در این سازمان منصوب شد.
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری بنیاد اعلام کرد: موسسه مالی و اعتباری بنیاد از این پس با نام موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت خواهد کرد.
نادریان که دو دوره بر کرسی ریاست سازمان حسابرسی تکیه زده بود حداکثر تا 16 شهریور ماه در سازمان و پشت میز خود حضور دارد.
کاهش بهره بانکی برای مقابله با سقوط بازار سهام
وزیر بازرگانی تاکید کرد: از سال آینده کل خرید گندم از سوی کارخانجات آردسازی و بخش‌های خصوصی انجام می‌شود.
معاون سازمان خصوصی‌سازی زمان دقیق واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت را اعلام کرد و گفت: براساس زمان‌بندی، واگذاری سهام این شرکت ها از شهریورماه آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری 13 دلیل زیان‌دهی شرکت‌های دولتی طی سال‌های 1367 تا 1385 را اعلام کرد.
هوشنگ نادریان با اعلام اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی با استعفای وی موافقت نموده است، گفت: این استعفا ارتباطی به انحلال سازمان حسابرسی و ادغام آن با دیوان محاسبات کشور ندارد و در شرایط فعلی به هیچ عنوان این موضوع مطرح نیست.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : فعالیت تالارهای بورس اوراق بهادار تا پایان سال به اتمام می رسد.
دفعات معامله بورس اوراق بهادار تهران برای نخستین بار از ابتدای سال 1385 تا کنون به 18 هزار و 479 دفعه رسید.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین شهری، توسط شرکتهای تعاونی کارگزار (تعاونیهای حمل و نقل) را اعلام کرد.
آیین نامه اجرایی بند ( ٥) جزء (ب) ماده واحده قانون اصلاح تبصره ( ٢) الحاقی ماده ( ٧٦ قانون اصلاح مواد ( ٧٢ ) و ( ٧٧ ) و تبصره ماده ( ٧٦ ) قانون تأمین اجتماعی مصوب ١٣٥٤ و الحاق دو تبصره به ماده ( ٧٦ ) مصوب ١٣٧١ مصوب ١٣٨٠
سازمان تأمین اجتماعی با صدور و ابلاغ دستورالعملی به ادارات کل استانها و شعب این سازمان، ضوابط بیمه شدن کارفرمایان کارگاه های صنفی، در سال جاری را اعلام کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی حداقل و حداکثر دستمزد مبنای کسر حق بیمه روزانه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی در سال 86 اعلام شد.
آراء شماره ٥٣٦ ٥٣٥ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بند ٢ قسمت (الف) بخشنامه شماره ١٤ امور بیمه شدگان، ١٣٨٠ و ابطال بند (الف) /٧/ ٥٢ مورخ ١٥ / ابطال دستور اداری شماره ٦٠١٣٥ رأی شماره ٦٧٨ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال بخشنامه ١٣٨١ سازمان تأمین اجتماعی /١٢/ ٥٠٠٠ مورخ ٨ / شماره ١٠٩٥٦٣ آراء شماره ٧٠٩ و ٧١٠ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص الزام سازمان بازنشستگی کشوری به اعمال بند (ل) تبصره ٤ قانون بودجه سال ١٣٨١ کل کشور درباره بازنشستگان بخشنامه شماره یک جدید بازرسی کارگاهها
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
در ده سال آینده، اینترنت جامعة ما را دچار تغییراتی اساسی خواهد کرد. به واسطه اینترنت، دلالان از تمامی عرصه‌ها حذف خواهند شد: عاملان فروش، عمده فروشان، بانکداران، ‌خرده فروشان … و تقریباً تمامی افرادی که میان تولیدکننده یا مالک و مشتری نهایی قرار می‌گیرند، ناپدید خواهند گشت .
ادعای این مقاله این است که بیش از عوامل فنی نظیر عرضه و تقاضا و مسائلی مانند آن، عاملی سیاسی در کار است که در موضوع قیمت‌گذاری بنزین خصوصا قیمت‌گذاری پایین آن موثر می‌شود.
اهداف نظام مالیاتی در کشورهای گوناگون، تامین مالی اداره عمومی کشورها و تدارک خدمات اجتماعی و اقتصادی و توزیع مجدد درآمد و اصلاح ناهمگونی‌های بازار است و دولتها به منظور اعمال حاکمیت و اجرای سیاستهای اقتصادی باید بخشی از مدیریت خود را از طریق بخش مالیه عمومی و بالاخص مالیات‌ها اعمال کنند. بنابراین عقلایی کردن یک بخش عمومی بسیار گسترده به صورت یکی از چالش‌های اصلی تعداد زیادی از کشورهای جهان سوم درآمده و لذا اصلاح نظام مالیاتی اهمیت ویژه‌ای یافته است.
مالیات بر ارزش افزوده نخستین بار توسط فون زیمنس تاجر آلمانی در سال 1951 به منظور فائق آمدن بر مشکلات کمبود درآمد دولت آلمان پس از جنگ جهانی اول معرفی شد که مقبول دولت آلمان واقع نشد.اما برای اولین بار در سال 1954 توسط دولت فرانسه به اجرا گذاشته شد.
از آنجا که در اقتصاد ایران دولت حجم وسیعی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است، لذا همین امر موجب شده که قسمت اعظمی از درآمدهای ارزی کشور صرف هزینه ها و مخارج بودجه ای دولت شود.
بر اساس ریسک در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
خصوصی سازی و واگذاری شرکت هایی که تحت مالکیت دولت قرار دارند به بخش خصوصی یکی از مسایل با اهمیت و روز اقتصاد ایران می باشد، فرآیند خصوصی سازی در ایران برای اولین بار در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و هدف از واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت عبارت از ارتقای کارایی و فعالیت، کاهش حجم تصدی گری دولت در فعالیت های اقتصادی و خدماتی وغیر ضروری، ایجاد تعادل واستفاده بهینه از امکانات کشور می باشد.بدین منظور در این تحقیق به بررسی شرایط و چگونگی پذیرش، و مزایا و نتایج پیوستن شرکت های دولتی به بورس اوراق بهادار وتاثیرات اقتصادی آن خواهیم پرداخت.
از عمر این جامعه شش‌سال می‌گذرد. طی این دوران تمامی افراد جامعه، سعی خویش را در جهت اعتلای حرفه مبذول داشته، لیکن در اموری چون تنظیم امور، نظارت حرفه‌ای و اجرای آیین‌نامه، نحوه فعالیت حسابداران رسمی توفیقی مشاهده نمی‌شود و در تقابل با موارد فوق، استفاده‌کنندگان از خدمات حسابداران رسمی مبادرت به تشکیل سازمان‌های نظارتی و حل اختلافی را مدنظر قرار داده‌اند، غافل از اینکه این جامعه در حیطه قانون و قانونگذار قرار دارد.
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
چک از دستاوردهای بانکداری است و قدیمی‌ترین شواهدی که از چک و بانکداری در دست است، به دوره هخامنشیان می‌رسد که از این طریق مالیات را نیز پرداخت می کرده اند .
آنچه می‌خواهید در مورد CNG بدانید
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج سومین دوره انتخابات شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران مشخص شد. به گزارش خبرنگار ما، انتخابات سومین دوره شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران باحضور 970 نفر از حسابداران و کارشناسان حسابرسی در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد. پیش از آغاز رای‌گیری، حسابداران و حسابرسان با آرامشی آمیخته با التهاب در جمع خود به تحلیل و بررسی عملکرد حرفه حسابرسی و شورای‌عالی می‌پرداختند.بیشتر حسابداران معتقد بودند، شورای‌عالی جدید باید مستقل باشد و اعتلای حرفه را در نظر بگیرد.برگزاری انتخابات سومین شورای‌عالی با حضور اعضای جدید هیات نظارت جامعه حسابداران رسمی که روز دوشنبه معرفی شده بودند، آغاز شد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج انتخابات شورای عالی سوم جامعه حسابداران رسمی ایران
پاسخ دکتر دانش جعفری وزیر امور اقتصادی ودارایی به برخی از بند های مطرح شده در نامه 57 نفر از اقتصاد دانان به رئیس جمهورمحترم که در جلسه هم اندیشی با اقتصادانان به صورت پاور پوینت

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
بیاری خداوند متعال و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت جمهوری اسلامی ایران وزارت تعاون بر آن شد تا از طریق ثبت نام الکترونیکی متقاضیان فاقد مسکن اقدام نموده و در قالب شرکتهای تعاونی مسکن مهر واجدین شرایط را سازماندهی نماید. اهم شرایط به قرار زیر است:
بانک مرکزی جمهوری اسلا‌می‌ایران پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور درباره اصلاح برخی ضوابط بانکی را پذیرفت و دستورالعمل جدیدی در این باره صادر کرد.
به منظور افزایش توجه مشترکین برق به میزان مصرف و همچنین توجه تولیدکنندگان وسائل برقی خانگی به بهبود کیفیت کالاهای برقی و تغییر در ساختار منازل مسکونی، الگوی مصرف برق مورد بررسی قرار گرفت که به عنوان راهنما برای مشترکین خانگی اعلام شد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به منظور ارتقای سطح رفاه مسافران دستورالعمل احراز هویت مسافران به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.
درپی ارائه استعفای کتبی مدیرعامل سازمان حسابرسی به وزیر امور اقتصادی و دارایی، ایشان ضمن پذیرش استعفا از ایشان خواستند تا تعیین جانشین مسئولیت مزبور را کماکان بر عهده داشته باشند.
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر شفاف‌سازی در صورت‌های مالی شرکت‌های مشمول واگذاری گفت: شرکت‌ها موظفند براساس برنامه اصلاح ساختار، شفاف‌سازی‌های لازم را در صورت‌های مالی خود اعمال کنند. بهروز شهدایی گفت: دولت باید شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد، چرا که در غیر این صورت ماده 121 قانون تجارت نقض می‌شود.
پرویز داودی معاون اول رئیس جمهوری مصوبه هیات دولت مبنی بر سود 5/15 درصدی اوراق مشارکت را ابلاغ کرد.
وزیر سابق صنایع و معادن در استعفانامه‌ای که روز چهاردهم مردادماه تقدیم رئیس جمهوری شده بود، بی توجهی به نقطه‌نظرات خود و اصرار به بعضی تغییرات و تثبیت نرخ برخی کالاهای صنعتی را دلیل استعفای خود اعلام کرد.
مرکز ملی رقابت در قالب مؤسسه‌ای دولتی مستقل زیر نظر رئیس جمهوری تشکیل می‌شود.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از تشکیل کار گروهی برای راه‌اندازی سریع اوراق آتی (فیوچر) و آغاز فعالیت این محصول جدید در نیمه دوم سال خبر داد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت مسکن پس از یک دوره جهش طی دو ماه گذشته ثابت باقی مانده است بنابراین به نظر می‌رسد این رکود و کمبود تقاضا قیمت مسکن را در ماههای آتی باز هم ثابت نگه دارد.
رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز واگذاری مراحل دوم و سوم سهام عدالت به روستائیان، عشایر، کارمندان، بازنشستگان در سراسر کشور از هفته دولت و آغاز پرداخت سود این نوع سهام طی یک ماه آینده خبر داد
قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کار کارشناسی برای سهمیه بنزین سفر انجام شده است و تنها با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت نفت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میزان و نحوه اختصاص بنزین سفر اعلام می‌شود.
سخنگوی دولت جزئیات لایحه دو فوریتی دولت برای مصرف منابع صرفه جویی بنزین را جهت اجرای چهار طرح بزرگ ملی در کشور اعلام کرد.
معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی چاپ و توزیع هرنوع گزارش رنگی را در جلسات کارشناسی ، تصمیم گیری و شوراها ممنوع اعلام کرد .
نمایندگان ویژه رییس‌جمهور تا پایان آبان‌ماه 1386 طرح جامع پنج ساله تولید خودرو در کشور را تصویب و ابلاغ می‌نماید.
کارگروهی 6 نفره به ریاست معاون اول رئیس جمهور اعضای شورای عالی مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی را تعیین می‌کنند.
یک کارشناس اقتصادی در گردهمایی تولید‌کنندگان کفش مرتبط با گروه صنعتی ملی به تشریح 7 عامل تولید مقرون به صرفه و اقتصادی در کشور و الزامات رونق در تولید پرداخت.
معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: اجازه واگذاری محدود سهام بانکها جهت کشف قیمت صادر شد.
رییس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران، دردومین حضور خود درنشست شورای بورس نسبت به تغییرناگهانی روند محاسبه نماگرهای اقتصادی کشور انتقاد کرده است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار چالش‌های پیش روی بورس برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی را تشریح کرد .
پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری مبنی بر واگذاری سهام 6 شرکت دولتی به تصویب هیات وزیران رسید و این مصوبه در دوم مرداد ماه به وزارتخانه های صنایع و اقتصادی ابلاغ شد .
معاون وزیر اقتصاد گفت: شرکتهای آماده وزارت نفت و مشمول اصل 44 از اول شهریور تا اول دی ماه 86 واگذار خواهند شد.
بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد اجرای تبصره (13) هر گونه فروش یا واگذاری خودروهای فرسوده دستگاههای اجرایی به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع می‌باشد.
عرضه زیاد وام مسکن از سوی دارندگان به بازار، قیمت وام مسکن را که در ماه گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده بود کاهش داد.
غلامحسین الهام سخنگوی دولت از نهایی شدن ادغام 28 شورای عالی دولت و تشکیل 4 شورا به جای آنها خبر داد.
معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت برای تدابیر و اقدام‌های حفاظتی، جبرانی و ضد دامپینگ را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ابلاغ کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی کشور از امروز (دوشنبه) بین ‪ ۱۵‬تا ‪ ۱۷‬درصد افزایش یافت.
در دو سال اول پیروزی انقلاب 50نفر، دوره نخست وزیری میرحسین موسوی 61 نفر، دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 43 نفر و دولت سیدمحمد خاتمی 39 نفر سمت وزارت داشته‌اند. تاکنون در دولت نهم نیز 20 نفر در سمت وزیر فعالیت کرده یا می‌کنند.
بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
جزئیات کامل معافیت‌‌های مالیاتی در لایحه اجرایی سیاست‌های اصل 44 مصوب کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس منتشر شد.
کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس نحوه تشکیل و فعالیت شورای رقابت در راستای لایحه اجرایی سیاست های اصل 44 را تعیین کرد.
قانون الغاء بند (ظ) تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری تصویبنامه درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٨٦- 1385 آیین نامه اجرایی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی آیین نامه اجرایی تبصره ( ٣) ماده( ١) و بند (ج) تبصره ( ٢) ماده( ٢) قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب ١٣٨٣ نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
در اجرای مواد 238، 239 و 251 قانون مالیاتهای مستقیم...
تصویب نامه درخصوص هزینه نمودن اعتبارات موضوع بند ( ١١ ) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٥ کل کشور تصویب نامه درخصوص الحاق وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به ترکیب شورای مسکن کشور
تصویب نامه درخصوص عرضه ٤٠ % از سهام شرکتهای ملی صنایع مس ایران، فولادمبارکه و آلومینیوم ایران در بورس تصویب نامه درخصوص عرضه ٥% از سهام شرکتهای بیمه و بانکها در بورس آیین نامه اجرایی تبصره ( ١٣ ) قانون بودجه سال 1386 کل کشور
قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزین ههای طرح و تسریع در اجراء طرحهای تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانکها قانون اصلاح مواد ( ١٣٩ ) و ( ١٥٤ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383 تصویب نامه درخصوص طبق هبندی مناطق گرم و مرطوب، مدت و دوره زمانی آن تصویب نامه درخصوص اعتبارات موضوع بند ( ١١ ) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٥ کل کشور تصویب نامه درخصوص برنامه زمان بندی و درصد سهام قابل واگذاری هفده ( ١٧ ) شرکت زیرمجموعه شرکتهای مادرتخصصی وزارت نفت آیین نامه اجرایی بند « ه » تبصره ( ١٦ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره ( ٦) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح بند ( ١) تصویب نامه شماره 51539/ 37536 مورخ 6/4/86 اصلاح ماده ( ٢٣ ) اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت (سهامی خاص) اصلاح بند (ج) ماده ( ١) آیین نامه اجرایی جزء ( ٣) بند (ه) تبصره ( ٧) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح و تکمیل مصوبه پذیرش کارگر نمونه سال و کارگران نمونه جهت تحصیل در دانشگاه ها و آموزشکده های فنی لزوم تدریس به زبان فارسی در کلیه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور
آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی اصلاح تصویبنامه موضوع فو ق العاده ویژه قضات
قانون اصلاح تبصره ( ٣) الحاقی ماده ( ٩) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت موضوع ماده ( ٨) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 تصویب نامه راجع به تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال ١٣86 آیین نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی آیین نامه اجرایی بند « ص » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور دستورالعمل اجرایی تبصره ماده ٢٧ آئین نامه اجرایی ماده ١٨٧ قانون برنامه سوم توسعه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به خط محدوده و حریم پیشنهادی شهر مشهد
قانون اصلاح بند (و) تبصره ( ١٣ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور نظریه های تفسیری شورای نگهبان راجع به اصول ٤ ٩١ ٩٩ ١٠١ ١٣٨ ١٤١ و نامه ریاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
تصویب نامه راجع به پرداخت بیمه شخص ثالث توسط بیمه ههای تجاری آیین نامه اجرایی بند « ج» تبصره ( ١١ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور جدول پیوست آئین نامه اجرایی بند (م) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور جداول پیوست آئی ننامه اجرایی بندهای « ز » « ح » و « ل » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال 1386 کل کشور
آیین نامه اجرایی بند « ی» ماده ١١٤ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آیین نامه اجرایی جزء ( ١) بند « الف » تبصره ( ١٥ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بندهای ،« ز » « ح » و « ل » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بندهای « ن » و « خ » تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « و » تبصره ( ٣) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ن » تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ج » تبصره ( ٤) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « د » تبصره ( ٣) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ر» تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح آئین نامه معاملات شرکتهای سهامی آب منطق های، سازمان آب و برق خوزستان، توسعه منابع آب و خاک سیستان و توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو رأی شماره ٥ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه های شماره 20/2036/ 34792 مورخ 1/9/66 و 20/2560/48260 مورخ 3/11/66 معاون درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارائی رأی شماره ٣٧ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت هزینه سفر رأی شماره ١١٢ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص افزایش گروه شغلی بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری رأی شماره ١٣٤ الی ١٣٧ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص عدم امکان پرداخت فو ق العاده حق جذب به افراد شاغل در مهدکودکها
تصویب نامه راجع به پرداخت تسهیلات بانکی به بنیاد شهید و امور ایثارگران
تصویب نامه راجع به سپرد هگذاری در بانکهای کشاورزی، توسعه صادرات ایران و صنعت و معدن توسط بانک تصویب نامه درخصوص فوق العاده اشتغال خارج از کشور مستخدمان دولت جمهوری اسلامی ایران (مأموران ثابت) در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان تصویب نامه راجع به استفاده از تسهیلات موضوع ماده ( ١٢ ) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 1372 تصویب نامه درخصوص امکانات و تسهیلات مربوط به ذی حسابان در دستگاههای اجرایی تصویب نامه راجع به وجوهات پرداختی به نام مدرسه عالی شهیدمطهری تصویب نامه راجع به تعیین نصاب معاملات موضوع ماده ( ٣) قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 آیین نامه اجرایی ماده ( ٦٦ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران آیین نامه اجرایی بند « ب» تبصره ١٦ قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « م» تبصره ( ٢) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی ماده ( ٦٣ ) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٨٣ آیین نامه اجرایی جزء ( ٣) بند « ه » تبصره ( ٧) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح ماده ( ٢) آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافقهای بین المللی اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ( ١٠ ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
اصلاح ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دستورالعمل تشکیل شورای عالی نظارت و بازرسی
قانون تمدید زمان جذب اعتبارات بند ( ٢٧ ) تبصره ( ٢) قانون بودجه سال 1385 کل کشور دستورالعمل تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه بیمه های بازرگانی نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
آیین نامه اجرایی بند « الف » تبصره ( ١٦ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح آیین نامه اجرایی گسترش بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین اصلاح اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران
تصویب نامه راجع به واگذاری بخشی از سهام بعضی از شرکتها به روش مزایده تعیین جداول آیین نامه های اجرایی بند « ج » ماده ( ١٠٤ ) و ماده ( ١٣٤ ) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران الحاق بند « ه » به ماده ( ٢) آیین نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی اصلاح ماده ( ١) آیین نامه نحوه انتشار اوراق مشارکت اصلاح ماده ( ١٧ ) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت اصلاح تصویب نامه موضوع تعهدات معوق مربوط به جوایز و یارانه های صادراتی سال ١٣٨٣ و سالهای قبل اصلاح تصویب نامه موضوع تعیین اعتبار لازم جهت پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی سالانه دویست هزار واحد روستایی
قانون بیمه انفرادی بیماران دیابتی و صع بالعلاج (بیماران سرطانی و بیماریهای خاص و ام. اس تصویب نامه راجع به فوق العاده نوبت کاری و سختی شرایط کار در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور تصویب نامه راجع به اعتبارات طرحهای عمرانی ملی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
آیین نامه نحوه انتشار اوراق مشارکت موضوع ردیف ٣١٠١٠١ قسمت سوم قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور
قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بردرآمد و سرمایه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنتی عمان قانون موافقتنامه درمورد همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بردرآمد و جلوگیری از فرار مالی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ایتالیا تصویب نامه راجع به برگزاری گردهمایهای بین المللی، موضوع تبصره ( ٣) ماده ( ١ ) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزین ههای غیرضرور و جلوگیری از تجمل گرایی مصوب ١٣٧٠ اصلاح تصوی بنامه موضوع پرداخت صددرصد ( ١٠٠ %) حقوق مبنا فوق العاده شغل و فوق العاده جذب برای کلیه کارکنان دستگاههای دولتی در شهرستان ابوموسی
آیین نامه اجرایی قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اصلاح تصوی بنامه موضوع فو قالعاده ویژه معلمان رأی شماره ٨٢١ ،٨٢٢ و٨٢٣ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال دستور اداری شماره 14315/1-52 مورخ 24/2/84 سازمان تأمین اجتماعی رأی شماره 22 و 23 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه شماره 79669/1604 مورخ 1/7/85 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رأی شماره ٢٩ ٣٠ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه شماره 17 جدید درآمد سازمان تأمین اجتماعی رأی شماره ٢١ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بند ٢ بخشنامه شماره 53676/ 1800 مورخ 1/4/83 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رأی شماره 715-714 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص بازخرید خدمت افراد به استناد بند (ب) تبصره ٣٨ قانون بودجه سال ١٣٧٧ کل کشور رأی شماره ٨١٨ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص پاداش پایان خدمت کارکنان دولت
تصویب نامه راجع به میزان جرایم تخلفات مندرج در فصل هشتم قانون نظام صنفی اصلاحیه طرح اصلاحی آئیننامه ثبت شرکتها مصوب 1340
تصویب نامه راجع به بدهی واحدهای اقتصادی دارای توجیه فنی و اقتصادی آیین نامه اجرایی بند « د » تبصره ( ٦) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « الف » تبصره ( 11) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ع » تبصره ( 14) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ش» تبصره ( 2) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ظ » تبصره ( 14) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ز » تبصره ( 9) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور آیین نامه اجرایی بند « ی» تبصره ( 2) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور اصلاح آیین نامه اجرایی بند « ج » ماده ( ١٠٤ ) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
تصویب نامه راجع به ضوابط پرداخت حقوق مزایای کارکنان صنعت آب و برق و حوزه ستادی در چارچوب قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تصویب نامه درخصوص افزایش مستمری بازنشستگان، مستمر یبگیران و ازکارافتادگان اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سرمای هگذاری صنایع کوچک اصلاح آیین نامه اجرایی تأسیس و فعالیت سازمانهای غیردولتی نظریه شورای نگهبان درخصوص ماده ٥٢ قانون تجارت
تصویب نامه درخصوص اختصاص مبلغ چهار هزار و چهارصد و پنجاه میلیارد ٤,٤٥٠,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ ) ریال به صورت وجوه اداره شده در اختیار وزارت راه و ترابری تصویب نامه راجع به مجوز وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارکت تصویب نامه در مورد مجوز وزارت راه و ترابری نسبت به فروش یک هزار و پانصد میلیارد ١,٥٠٠,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ ) ریال اوراق مشارکت تصویب نامه در خصوص انتخاب آقای امیرمنصور برقعی برای انجام جابجایی اعتبارات سال 1386
تصویب نامه راجع به مهلت پرداخت تسهیلات غیرتضمینی بخش خصوصی و تعاونیها تصویب نامه در مورد فروش اراضی متعلق به سازمان بهزیستی کشور ( تصویب نامه راجع به شرایط پرداخت تسهیلات بانکی موضوع ماده ( ٤) آیین نامه اجرایی ماده قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب نامه راجع به جداول تعرفه کارمزد صدور ضمانتنامه های اعتبار بانکی و اعتبار تولیدی آیین نامه اجرایی بند « ل » تبصره ( ١٩ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور مصوبه هفتصد و سی و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 16/8/85 موضوع ایجاد تسهیلات آموزشی برای آزادگان، جانبازان، خانواده معزز ایشان و خانواده معظم شهدا
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین شهری، توسط شرکتهای تعاونی کارگزار (تعاونیهای حمل و نقل) را اعلام کرد.
فرآورده‌های پتروشیمی، قیر و روغن موتور و .. جزو فرآورده‌های نفتی تلقی شده و مشمول معافیت کالاهای غیرنفتی نمی‌یاشد
تصویب نامه شماره 54072/ت 37588 هـ مورخ 10/4/86 هیئت محترم وزیران مبنی بر اینکه، شهرستان دامغان از مصادیق مناطق کمتر توسعه یافته موضوع تبصره 1 ماده 132 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380 است
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
بر اساس ریسک در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
خصوصی سازی و واگذاری شرکت هایی که تحت مالکیت دولت قرار دارند به بخش خصوصی یکی از مسایل با اهمیت و روز اقتصاد ایران می باشد، فرآیند خصوصی سازی در ایران برای اولین بار در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و هدف از واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت عبارت از ارتقای کارایی و فعالیت، کاهش حجم تصدی گری دولت در فعالیت های اقتصادی و خدماتی وغیر ضروری، ایجاد تعادل واستفاده بهینه از امکانات کشور می باشد.بدین منظور در این تحقیق به بررسی شرایط و چگونگی پذیرش، و مزایا و نتایج پیوستن شرکت های دولتی به بورس اوراق بهادار وتاثیرات اقتصادی آن خواهیم پرداخت.
از عمر این جامعه شش‌سال می‌گذرد. طی این دوران تمامی افراد جامعه، سعی خویش را در جهت اعتلای حرفه مبذول داشته، لیکن در اموری چون تنظیم امور، نظارت حرفه‌ای و اجرای آیین‌نامه، نحوه فعالیت حسابداران رسمی توفیقی مشاهده نمی‌شود و در تقابل با موارد فوق، استفاده‌کنندگان از خدمات حسابداران رسمی مبادرت به تشکیل سازمان‌های نظارتی و حل اختلافی را مدنظر قرار داده‌اند، غافل از اینکه این جامعه در حیطه قانون و قانونگذار قرار دارد.
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
چک از دستاوردهای بانکداری است و قدیمی‌ترین شواهدی که از چک و بانکداری در دست است، به دوره هخامنشیان می‌رسد که از این طریق مالیات را نیز پرداخت می کرده اند .
آنچه می‌خواهید در مورد CNG بدانید
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج سومین دوره انتخابات شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران مشخص شد. به گزارش خبرنگار ما، انتخابات سومین دوره شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران باحضور 970 نفر از حسابداران و کارشناسان حسابرسی در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد. پیش از آغاز رای‌گیری، حسابداران و حسابرسان با آرامشی آمیخته با التهاب در جمع خود به تحلیل و بررسی عملکرد حرفه حسابرسی و شورای‌عالی می‌پرداختند.بیشتر حسابداران معتقد بودند، شورای‌عالی جدید باید مستقل باشد و اعتلای حرفه را در نظر بگیرد.برگزاری انتخابات سومین شورای‌عالی با حضور اعضای جدید هیات نظارت جامعه حسابداران رسمی که روز دوشنبه معرفی شده بودند، آغاز شد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج انتخابات شورای عالی سوم جامعه حسابداران رسمی ایران
پاسخ دکتر دانش جعفری وزیر امور اقتصادی ودارایی به برخی از بند های مطرح شده در نامه 57 نفر از اقتصاد دانان به رئیس جمهورمحترم که در جلسه هم اندیشی با اقتصادانان به صورت پاور پوینت ارایه شد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
عضو حرفه‌ای انجمن ملی حسابداران استرالیا ارزیابی کرد
جامعه حسابداران رسمی ایران
عیسی خجسته، نخستین رییس کل سازمان مالیاتی بررسی کرد
انجمن حسابداران خبره ایران
این روزها اغلب شاهدیم که برخی از دیدگاه‌های انتخاباتی پس از ارائه تعدادی مطالب پندآموز و هدایت‌کننده که به قول شیخ‌ فریدالدین عطار باید گفت: «مرحبا ای هدهد هادی شده»، و آگاهی‌دهنده که به قول مرحوم فروغ «هر گاه آمدم نان و پپسی را به تساوی قسمت خواهم کرد»، خواستار توجه انتخاباتی اعضای جامعه حسابداران رسمی هستند.
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران نباید و نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن اهداف و وظایف اصلی جامعه حسابداران رسمی و وظایف و اختیاراتی که در اساسنامه برای آن در نظر گرفته شده است، کاری انجام دهد. اعضای جامعه نیز چنین انتظاری از شورای‌عالی منتخب خود ندارند. اما شورای‌عالی، بار اصلی تمام وظایف جامعه و رسیدن به اهداف آن را بر عهده دارد. شورای‌عالی متشکل از منتخبان اعضا است که باید به نمایندگی از طرف آنها وظیفه خطیر اعتلای حرفه و نظارت حرفه‌ای را به دوش بکشد.
در باره تبلیغات در سایت حسابیران
بورس تجهیزات و ماشینهای اداری و مالی
بورس نرم افزار
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
ثبت اطلاعات املاک ، جستجوهای پیشرفته ، تعریف مناطق و پارامترها به صورت دلخواه ، چاپ گزارشات متنوع ، چاپ قولنامه ها ، دفتر چک و ...
قیمت : 900000 ریال
واحد : بسته
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
نرم افزار کافینت
جهت مدیریت ، کنترل و حسابداری کافینتها و game net ها ، این نرم افزار دارای گزارشات متنوع از کارکرد کافینت ، مشتریان و سرور کافینت به همراه سیستم مانیتورینگ کامپیوترها میباشد .
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
واضح است که هر کسب و کار کوچکی می‌تواند از داشتن سرورها و ابزارهای ذخیره‌سازی مختص خودش سود ببرد. اما انتخاب آنچه که می‌توان خرید ممکن است در نوع خودش یک چالش محسوب شود. کلید مسأله، تشخیص صحیح و دقیق نیازهای خودتان است. نرم‌افزارهایی را که امروز و در آینده در کسب و کار خود به کار خواهید گرفت در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید سرویس‌دهنده ایمیل و سایت وب متعلق به خود را خودتان میزبانی کنید؟ سرعت رشد کسب و کار خودتان را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟ اگر جزء آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیستید که در زمینه به‌کارگیری فناوری اطلاعات متمایل به صرفه‌جویی بسیار و کاستن از هزینه‌ها هستند، توصیه می‌کنیم یک مدیر یا سرپرست شبکه (Administrator) برای خود داشته باشید تا در تشخیص نیازها، برنامه‌ریزی برای توسعه و مدیریت شبکه و یا به خدمت گرفتن یک مشاور IT یا فروشنده خبره به شما کمک کند. در ادامه این مقاله، مروری بر فناوری‌ها و تجهیزات موجود در رابطه با موضوع مقاله خواهیم داشت و شما را از طریق طرح پرسش‌های صحیحی که باید در جستجوی پاسخ آن‌ها باشید یاری خواهیم داد.

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر شفاف‌سازی در صورت‌های مالی شرکت‌های مشمول واگذاری گفت: شرکت‌ها موظفند براساس برنامه اصلاح ساختار، شفاف‌سازی‌های لازم را در صورت‌های مالی خود اعمال کنند. بهروز شهدایی گفت: دولت باید شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد، چرا که در غیر این صورت ماده 121 قانون تجارت نقض می‌شود.
پرویز داودی معاون اول رئیس جمهوری مصوبه هیات دولت مبنی بر سود 5/15 درصدی اوراق مشارکت را ابلاغ کرد.
وزیر سابق صنایع و معادن در استعفانامه‌ای که روز چهاردهم مردادماه تقدیم رئیس جمهوری شده بود، بی توجهی به نقطه‌نظرات خود و اصرار به بعضی تغییرات و تثبیت نرخ برخی کالاهای صنعتی را دلیل استعفای خود اعلام کرد.
مرکز ملی رقابت در قالب مؤسسه‌ای دولتی مستقل زیر نظر رئیس جمهوری تشکیل می‌شود.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از تشکیل کار گروهی برای راه‌اندازی سریع اوراق آتی (فیوچر) و آغاز فعالیت این محصول جدید در نیمه دوم سال خبر داد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت مسکن پس از یک دوره جهش طی دو ماه گذشته ثابت باقی مانده است بنابراین به نظر می‌رسد این رکود و کمبود تقاضا قیمت مسکن را در ماههای آتی باز هم ثابت نگه دارد.
رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز واگذاری مراحل دوم و سوم سهام عدالت به روستائیان، عشایر، کارمندان، بازنشستگان در سراسر کشور از هفته دولت و آغاز پرداخت سود این نوع سهام طی یک ماه آینده خبر داد
قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کار کارشناسی برای سهمیه بنزین سفر انجام شده است و تنها با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت نفت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میزان و نحوه اختصاص بنزین سفر اعلام می‌شود.
سخنگوی دولت جزئیات لایحه دو فوریتی دولت برای مصرف منابع صرفه جویی بنزین را جهت اجرای چهار طرح بزرگ ملی در کشور اعلام کرد.
معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی چاپ و توزیع هرنوع گزارش رنگی را در جلسات کارشناسی ، تصمیم گیری و شوراها ممنوع اعلام کرد .
نمایندگان ویژه رییس‌جمهور تا پایان آبان‌ماه 1386 طرح جامع پنج ساله تولید خودرو در کشور را تصویب و ابلاغ می‌نماید.
کارگروهی 6 نفره به ریاست معاون اول رئیس جمهور اعضای شورای عالی مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی را تعیین می‌کنند.
یک کارشناس اقتصادی در گردهمایی تولید‌کنندگان کفش مرتبط با گروه صنعتی ملی به تشریح 7 عامل تولید مقرون به صرفه و اقتصادی در کشور و الزامات رونق در تولید پرداخت.
معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: اجازه واگذاری محدود سهام بانکها جهت کشف قیمت صادر شد.
رییس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران، دردومین حضور خود درنشست شورای بورس نسبت به تغییرناگهانی روند محاسبه نماگرهای اقتصادی کشور انتقاد کرده است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار چالش‌های پیش روی بورس برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی را تشریح کرد .
پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری مبنی بر واگذاری سهام 6 شرکت دولتی به تصویب هیات وزیران رسید و این مصوبه در دوم مرداد ماه به وزارتخانه های صنایع و اقتصادی ابلاغ شد .
معاون وزیر اقتصاد گفت: شرکتهای آماده وزارت نفت و مشمول اصل 44 از اول شهریور تا اول دی ماه 86 واگذار خواهند شد.
بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد اجرای تبصره (13) هر گونه فروش یا واگذاری خودروهای فرسوده دستگاههای اجرایی به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع می‌باشد.
عرضه زیاد وام مسکن از سوی دارندگان به بازار، قیمت وام مسکن را که در ماه گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده بود کاهش داد.
غلامحسین الهام سخنگوی دولت از نهایی شدن ادغام 28 شورای عالی دولت و تشکیل 4 شورا به جای آنها خبر داد.
معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت برای تدابیر و اقدام‌های حفاظتی، جبرانی و ضد دامپینگ را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ابلاغ کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی کشور از امروز (دوشنبه) بین ‪ ۱۵‬تا ‪ ۱۷‬درصد افزایش یافت.
در دو سال اول پیروزی انقلاب 50نفر، دوره نخست وزیری میرحسین موسوی 61 نفر، دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 43 نفر و دولت سیدمحمد خاتمی 39 نفر سمت وزارت داشته‌اند. تاکنون در دولت نهم نیز 20 نفر در سمت وزیر فعالیت کرده یا می‌کنند.
معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت برای تدابیر و اقدام‌های حفاظتی، جبرانی و ضد دامپینگ را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ابلاغ کرد.
سازمان بورس و اوراق بهادار، دو دوره مسابقه مقاله‌نویسی ویژه معلمان مقاطع تحصیلی و دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و هنرستان‌های سراسر کشور را در سال تحصیلی 87- 1386 برگزار می‌کند.
نایب‌رییس کمیته تربیت بدنی در توضیح تذکر خود به وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از فرار مالیاتی برخی ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌ها، گفت: در قراردادهای باشگاه‌ها با تیم‌ها به خصوص تیم‌های فوتبال و ورزشکاران، تخلفاتی صورت می‌گیرد.
محسن پرویز اعلام کرد که در حال رایزنی با وزارت دارایی است تا مشکل به وجود آمده بر سر مسئله معافیت مالیاتی برطرف شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از در دستور کار قرار گرفتن چگونگی تشکیل بانک‌های قرض الحسنه از هفته‌ گذشته در جلسات شورای پول و اعتبار خبر داد.
بر اساس ریسک در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
از عمر این جامعه شش‌سال می‌گذرد. طی این دوران تمامی افراد جامعه، سعی خویش را در جهت اعتلای حرفه مبذول داشته، لیکن در اموری چون تنظیم امور، نظارت حرفه‌ای و اجرای آیین‌نامه، نحوه فعالیت حسابداران رسمی توفیقی مشاهده نمی‌شود و در تقابل با موارد فوق، استفاده‌کنندگان از خدمات حسابداران رسمی مبادرت به تشکیل سازمان‌های نظارتی و حل اختلافی را مدنظر قرار داده‌اند، غافل از اینکه این جامعه در حیطه قانون و قانونگذار قرار دارد.
جزئیات کامل معافیت‌‌های مالیاتی در لایحه اجرایی سیاست‌های اصل 44 مصوب کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس منتشر شد.
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
در صورت تمایل به همکاری در تکمیل فرهنگ نامه الکترونیکی اصطلاحات اقتصادی و بازرگانی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ، موارد و مطالب پیشنهادی خود را در فرم زیر درج و ارسال فرمائید .
کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس نحوه تشکیل و فعالیت شورای رقابت در راستای لایحه اجرایی سیاست های اصل 44 را تعیین کرد.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
قانون الغاء بند (ظ) تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری تصویبنامه درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٨٦- 1385 آیین نامه اجرایی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی آیین نامه اجرایی تبصره ( ٣) ماده( ١) و بند (ج) تبصره ( ٢) ماده( ٢) قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب ١٣٨٣ نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
در اجرای مواد 238، 239 و 251 قانون مالیاتهای مستقیم...
جامعه حسابداران رسمی ایران
موسسه حسابرسی... پیرو نامه شماره 1769/85 مورخ 14/12/85 در خصوص پذیرش سمت بازرس قانونی بپیوست نظریه یکی از حقوقدانان به اطلاع می رسد.

 

 

مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
بر اساس ریسک در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
خصوصی سازی و واگذاری شرکت هایی که تحت مالکیت دولت قرار دارند به بخش خصوصی یکی از مسایل با اهمیت و روز اقتصاد ایران می باشد، فرآیند خصوصی سازی در ایران برای اولین بار در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و هدف از واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت عبارت از ارتقای کارایی و فعالیت، کاهش حجم تصدی گری دولت در فعالیت های اقتصادی و خدماتی وغیر ضروری، ایجاد تعادل واستفاده بهینه از امکانات کشور می باشد.بدین منظور در این تحقیق به بررسی شرایط و چگونگی پذیرش، و مزایا و نتایج پیوستن شرکت های دولتی به بورس اوراق بهادار وتاثیرات اقتصادی آن خواهیم پرداخت.
از عمر این جامعه شش‌سال می‌گذرد. طی این دوران تمامی افراد جامعه، سعی خویش را در جهت اعتلای حرفه مبذول داشته، لیکن در اموری چون تنظیم امور، نظارت حرفه‌ای و اجرای آیین‌نامه، نحوه فعالیت حسابداران رسمی توفیقی مشاهده نمی‌شود و در تقابل با موارد فوق، استفاده‌کنندگان از خدمات حسابداران رسمی مبادرت به تشکیل سازمان‌های نظارتی و حل اختلافی را مدنظر قرار داده‌اند، غافل از اینکه این جامعه در حیطه قانون و قانونگذار قرار دارد.
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
چک از دستاوردهای بانکداری است و قدیمی‌ترین شواهدی که از چک و بانکداری در دست است، به دوره هخامنشیان می‌رسد که از این طریق مالیات را نیز پرداخت می کرده اند .
آنچه می‌خواهید در مورد CNG بدانید
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج سومین دوره انتخابات شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران مشخص شد. به گزارش خبرنگار ما، انتخابات سومین دوره شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران باحضور 970 نفر از حسابداران و کارشناسان حسابرسی در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد. پیش از آغاز رای‌گیری، حسابداران و حسابرسان با آرامشی آمیخته با التهاب در جمع خود به تحلیل و بررسی عملکرد حرفه حسابرسی و شورای‌عالی می‌پرداختند.بیشتر حسابداران معتقد بودند، شورای‌عالی جدید باید مستقل باشد و اعتلای حرفه را در نظر بگیرد.برگزاری انتخابات سومین شورای‌عالی با حضور اعضای جدید هیات نظارت جامعه حسابداران رسمی که روز دوشنبه معرفی شده بودند، آغاز شد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج انتخابات شورای عالی سوم جامعه حسابداران رسمی ایران
پاسخ دکتر دانش جعفری وزیر امور اقتصادی ودارایی به برخی از بند های مطرح شده در نامه 57 نفر از اقتصاد دانان به رئیس جمهورمحترم که در جلسه هم اندیشی با اقتصادانان به صورت پاور پوینت ارایه شد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
عضو حرفه‌ای انجمن ملی حسابداران استرالیا ارزیابی کرد
جامعه حسابداران رسمی ایران
عیسی خجسته، نخستین رییس کل سازمان مالیاتی بررسی کرد
انجمن حسابداران خبره ایران
این روزها اغلب شاهدیم که برخی از دیدگاه‌های انتخاباتی پس از ارائه تعدادی مطالب پندآموز و هدایت‌کننده که به قول شیخ‌ فریدالدین عطار باید گفت: «مرحبا ای هدهد هادی شده»، و آگاهی‌دهنده که به قول مرحوم فروغ «هر گاه آمدم نان و پپسی را به تساوی قسمت خواهم کرد»، خواستار توجه انتخاباتی اعضای جامعه حسابداران رسمی هستند.
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران نباید و نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن اهداف و وظایف اصلی جامعه حسابداران رسمی و وظایف و اختیاراتی که در اساسنامه برای آن در نظر گرفته شده است، کاری انجام دهد. اعضای جامعه نیز چنین انتظاری از شورای‌عالی منتخب خود ندارند. اما شورای‌عالی، بار اصلی تمام وظایف جامعه و رسیدن به اهداف آن را بر عهده دارد. شورای‌عالی متشکل از منتخبان اعضا است که باید به نمایندگی از طرف آنها وظیفه خطیر اعتلای حرفه و نظارت حرفه‌ای را به دوش بکشد.

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

اخبار
بهره برداری از 163 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با 320 هزار شغل
همزمان با تشکیل بانک بزرگ اطلاعاتی فعالان بخش خصوصی ، اتاق بازرگانی وصنایع ومعان تهران، سیستم ارسال اطلاعات ازطریق پیام کوتاه وخبرنامه اینترنتی اعضای اتاق های بازرگانی را راه اندازی کرد.
هفدهمین کنفرانس کنفدراسیون حسابداران آسیا و اقیانوسیه از یازدهم تا سیزدهم مهرماه 1386 (5-3 اکتبر 2007) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار خواهد شد. جامعه حسابداران رسمی ایران از تمامی اعضای جامعه و نمایندگان موسسات حسابرسی که تمایل به شرکت در کنفرانس مزبور را دارند دعوت کرده است برای انجام هماهنگیهای لازم و اطلاع از شرایط شرکت در آن با گروه پژوهشی و توسعه مدیریت با شماره تلفنهای 88459774-021 و 6250207-0311 تماس بگیرند.
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اعلام کرد: شرکت‌های بازرسی موظف هستند با توجه به مفاد قرارداد خرید، اعتبار اسنادی و قرارداد بازرسی و سایر مدارک خرید نسبت به انجام بازرسی اقدام کنند.
اولین گزارش مستند درباره فرمول قدیمی و جدید نحوه محاسبه سود بانکی و مسایل پشت پرده آن که مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفته منتشر شد.
داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی از بررسی طرحی در شورای پول و اعتبار خبر داد که در صورت تصویب، بانک‌های استانی با سرمایه اولیه کمتر از 350 میلیارد تومان تشکیل می‌شوند.
طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها از اولویت برخورداری از تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده قرار می‌گیرند.
شورای نگهبان لایحه انتشار 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی در سال‌جاری را تایید کرد.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از اجرای مصوبه دولت برای استاندارد و کیفیت مصالح تا پایان سال‌جاری و اختصاص یک میلیارد دلار برای حمایت از مصالح و به‌کارگیری سیستم‌ها و فناوری های نوین در امر ساختمان در سال‌جاری خبر داد.
بانک ملی ایران با هدف تسهیل امور بانکی مشتریان، خودپردازهای خود را مجهز به سیستم پرداخت یک میلیون و 200 هزار ریال در هر تراکنش کرد.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار توقف فوری واگذاری زمین‌های دولتی شدند و نوشتند : هیچ دولتی در دنیا حاضر به فروش و واگذاری زمین‌های خود به‌عنوان استراتژیک‌ترین اهرم مالکیتی در تنظیم بازار به‌ویژه بازار مسکن نیست و حتی بسیاری از دولت‌ها برای کنترل بیشتر این بازار اقدام به خرید و تملک زمین‌های غیردولتی نیز می‌کنند.
رئیس مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران از اعلام اولویت‌های نخست پوشش شناسنامه ملی کالا و خدمات کشور خبر داد.
الیاس نادران از تغییرات اساسی لایحه اجرایی سیاست‌های اصل 44 در کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس با همکاری مشترک دولت، مجلس و بخش خصوصی خبر داد و در ادامه به اعلام جزئیات مهم لایحه مصوب این کمیسیون که به زودی برای تصویب به صحن علنی خواهد رفت، پرداخت.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: برخی مصارف مازاد بر سهمیه بنزین مطبوعات و رسانه ها در قالب سهمیه خاصی که به استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور اختصاص خواهد یافت تامین می شود.
قلمرو فعالیت اقتصادی بخش غیر دولتی در لایحه اجرای سیاست های کلی اصل 44 مصوب کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس تعیین شد.
کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس شورای اسلامی با همکاری مشترک با دولت، سه مرتبه لایحه اجرایی سیاست های اصل 44 پیشنهادی دولت را بازخوانی و در نهایت این لایحه را با ده فصل و 91 ماده تصویب کرد.
براساس مصوبه کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی، دولت مکلف است 40 درصد از مانده حساب ذخیره ارزی سال گذشته را به بخش های غیر دولتی اختصاص دهد.
وزیر صنایع و معادن با ارایه دستورالعمل پیشنهادی به ستاد تبصره 13، اختصاص فوق تخصیص سهمیه بنزین را برای واحدهای صنعتی و معدنی خواستار شد.
مدیرعامل شرکت سهامی بورس در راستای تشریح عملکرد این شرکت از آماده سازی سهام سرمایه گذاری امید برای پذیرش در بورس خبر داد .
محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به فراخوان رئیس جمهوری برای ارائه راهکار درباره نحوه هزینه درآمد نفتی کشور پاسخ داد.

 

پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
در صورت تمایل به همکاری در تکمیل فرهنگ نامه الکترونیکی اصطلاحات اقتصادی و بازرگانی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ، موارد و مطالب پیشنهادی خود را در فرم زیر درج و ارسال فرمائید .
کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس نحوه تشکیل و فعالیت شورای رقابت در راستای لایحه اجرایی سیاست های اصل 44 را تعیین کرد.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
قانون الغاء بند (ظ) تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری تصویبنامه درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٨٦- 1385 آیین نامه اجرایی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی آیین نامه اجرایی تبصره ( ٣) ماده( ١) و بند (ج) تبصره ( ٢) ماده( ٢) قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب ١٣٨٣ نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
در اجرای مواد 238، 239 و 251 قانون مالیاتهای مستقیم...
جامعه حسابداران رسمی ایران
موسسه حسابرسی... پیرو نامه شماره 1769/85 مورخ 14/12/85 در خصوص پذیرش سمت بازرس قانونی بپیوست نظریه یکی از حقوقدانان به اطلاع می رسد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین شهری، توسط شرکتهای تعاونی کارگزار (تعاونیهای حمل و نقل) را اعلام کرد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
دبیرخانه جامعه حسابداران رسمی ایران نتایج سومین دوره انتخابات اعضای اصلی و علی البدل شورای عالی را به ترتیب حائزین اکثریت اعلام می نماید
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
حسابیران
حسابیران آمادگی دارد تا اطلاعیه های مربوط به استخدام را به اطلاع شما برساند . همچنین حسابداران و حسابرسان آماده کار را به کارفرمایان معرفی نماید
مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

غلامرضا حیدری کردزنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی سازی دلایل استقبال مردم از خرید 4.6 درصد سهام فولاد خوزستان در مدت دو دقیقه را تشریح و اعلام کرد: شرکت مپنا پنجمین شرکت مشمول اصل 44 است که بخشی از سهام آن به زودی در بورس عرضه می شود.
دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دستور آغاز فرآیند تدوین لایحه بودجه 1387 کل کشور را به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خود صادر کرد.
سید حمید پورمحمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکشنبه هفته جاری هیئت دولت تشکیل بانک جامع اطلاعات مشتریان را تصویب و آیین نامه آن را صادر کرد که برهمین اساس، تا 4 ماه آینده این بانک راه اندازی خواهد شد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی ادغام شورای پول و اعتبار را در راستای تقویت بانک مرکزی ارزیابی کرد.
ثبت رکورد جدید با ورود «فخوز» به بورس تهران
پیش‌بینی سود سال مالی 87 شش شرکت بورسی اعلام شد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که دولت مصوبه‌ای در خصوص تغییر در نرخ مالیات برارزش افزوده ارایه کند و ادله لازم را در مورد نرخ کمتر از 3 درصد تعریف کند کمیسیون امکان رای‌گیری جدید را خواهد داشت.
مخبر کمیسیون صنایع و معادن گفت: ازنکاتی که قصد داریم به بررسی آن در کمیسیون صنابع بپردازیم، بحث نحوه محاسبه سود بانکها است که پس از کاهش نرخ سود اخیرا روشی را بین خود تصویب کردند که نسبت به قبل حتی سود بیشتری هم به دنبال دارد.
با صدور احکام جداگانه ای از سوی محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اعضای هیات مشاوران اتاق بازرگانی ایران منصوب شد.
شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در راستای اجرای تبصره 13 قانون بودجه سال 1386 طی فراخوانی از دارندگان خودروهای عمومی شامل انواع وانت‌ها، تاکسی‌ها ، آژانس‌ها و تاکسی‌های رسمی جهت دو گانه سوز کردن خودروهای خود دعوت به عمل آورد
مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات گفت:در سال جاری، آئین نامه پست الکترونیکی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید برای حسابرسانی که گزارش های مالی دقیقی از شرکتها ارائه می‌کنند تضمینهای قانونی ایجاد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه پولشویی با دو ابهام از سوی مجمع تشخیص مصلحت به مجلس بازگردانده شد.
معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد اقدامات تاسیس هفت نهاد پولی و مالی جدید با مالکیت غیردولتی را تشریح کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آیین‌نامه تاسیس شرکتهای تامین سرمایه‌ روز گذشته در شورای عالی بورس تصویب شد.
کارگروه حل مشکلات مالیاتی اصناف مقرر کرد طی فرایندی 3 ساله اخذ مالیات از اصناف به طور کامل به و اتحادیه های صنفی واگذار شود .
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: : اگر دولت حداکثر تا یکماه آتی نظر خود را ارایه نکند مالیات برارزش افزوده همان 3 درصد خواهد بود
شناورهای ساخت داخل دارای مالکیت ایرانی‌از پرداخت مالیات بردرآمد ‌سالانه برخوردار شدند.
 
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
قانون الغاء بند (ظ) تبصره ( ١٤ ) قانون بودجه سال ١٣٨٦ کل کشور قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری تصویبنامه درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٨٦- 1385 آیین نامه اجرایی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی آیین نامه اجرایی تبصره ( ٣) ماده( ١) و بند (ج) تبصره ( ٢) ماده( ٢) قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب ١٣٨٣ نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز و دیون و شاخص ماهانه برای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه چک
در اجرای مواد 238، 239 و 251 قانون مالیاتهای مستقیم...
جامعه حسابداران رسمی ایران
موسسه حسابرسی... پیرو نامه شماره 1769/85 مورخ 14/12/85 در خصوص پذیرش سمت بازرس قانونی بپیوست نظریه یکی از حقوقدانان به اطلاع می رسد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین شهری، توسط شرکتهای تعاونی کارگزار (تعاونیهای حمل و نقل) را اعلام کرد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
دبیرخانه جامعه حسابداران رسمی ایران نتایج سومین دوره انتخابات اعضای اصلی و علی البدل شورای عالی را به ترتیب حائزین اکثریت اعلام می نماید
دوره آموزشی رایگان آشنایی با مفاهیم اولیه بورس در مرکز همایش های مجموعه فرهنگی هنری تهران برگزار می شود.
مدیریت تدوین استانداردهای سازمان حسابرسی، چهل­ونهمین شماره پیامهای حرفه­ای، ویژه تیر­ماه را منتشر کرد. عنوانهای مطرح شده در این شماره عبارتند از: خلاصه تصمیمات کمیته تفسیر گزارشگری مالی بین­المللی در ماه مارس، گزارش تحقیقاتی موسسه پرایس واترهاوس کوپرز با هدف فراهم آوردن بینش وسیع­تر برای مدیران فردا، و برگزاری اولین گردهمایی هیئتهای نظارت بر حسابرسی در سطح بین­الملل توسط هیئت نظارت بر حسابداری شرکتهای سهامی عام. متن کامل این پیام به شرح زیر است :
فرآورده‌های پتروشیمی، قیر و روغن موتور و .. جزو فرآورده‌های نفتی تلقی شده و مشمول معافیت کالاهای غیرنفتی نمی‌یاشد
تصویب نامه شماره 54072/ت 37588 هـ مورخ 10/4/86 هیئت محترم وزیران مبنی بر اینکه، شهرستان دامغان از مصادیق مناطق کمتر توسعه یافته موضوع تبصره 1 ماده 132 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380 است