نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

منصور شمس‌احمدی، عضو شورایعالی جامعهء حسابداران رسمی
جامعه حسابداران رسمی ایران
در گفت‌وگو با غلامرضا سلامی بررسی شد
جامعه حسابداران رسمی ایران
رییس شورای‌عالی انجمن حسابداران خبره مطرح کرد
جامعه حسابداران رسمی ایران
شیرین شیرفاطمی،عضو جامعهء حسابداران رسمی
پس از ارسال نامه 57 اقتصاددان و در شرایطی که دو مناظره از سوی اقتصاددانان و نمایندگان دولت در سیما برگزار شده بود، از سوی شورای اطلاع رسانی دولت نامه هایی جداگانه خطاب به امضاکنندگان نامه ای که به نامه «57 اقتصاددان» معروف شد، فرستاده شد و از آنان تقاضا شد تا در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت برگزار می شود، حضور یابند. اگرچه در این دیدار از هیچ خبرنگاری دعوت به عمل نیامد اما پس از برگزاری این نشست برخی از اقتصاددانان در گفت وگو با خبرگزاری ها به تشریح این دیدار پرداختند. این جلسه که شش ساعت و نیم به طول انجامید گویا قرار است ادامه یابد. ثمره هاشمی و محمدمهدی زاهدی وفا معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگوهایی جداگانه اعلام کردند که این جلسات ادامه خواهد یافت. گزارش ها حاکی است، سیاست های پولی، بانکی، صادرات و واردات و مسائل مالی از مهمترین مباحثی بوده که از سوی اقتصاددانانی چون محمد ستاری فر، احمد میدری، فرشاد مومنی، هادی زنوز، حسین عبده تبریزی مطرح شده و در مقابل وزیران حاضر در جلسه به فراخور مسائل خود به آنها پاسخ گفته بودند. در این جلسه ثمره هاشمی، وزیری هامانه، علیرضا طهماسبی، محمد جهرمی، داوود دانش جعفری، مسعود میرکاظمی، پرویز داوودی، امیرمنصور برقعی و شیبانی و الهام 10 مرد مشاور و اقتصادی دولت بودند که پاسخگوی مطالب مطرح شده بودند.
با نهایت تاسف و تاثر ، درگذشت مادر همسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده، برای شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی خواهانیم. ( مدیریت و اعضا سایت حسابیران )
جامعه حسابداران رسمی ایران
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی‌ایران طبق ماده 6 اساسنامه بالاترین رکن جامعه است. اعضای شورای‌عالی از بین افراد واجد شرایط تعیین‌شده در ماده 10 اساسنامه، با رای مستقیم اعضای جامعه برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند‌. بنابراین اعضای شورای‌عالی مسوول دستیابی به اهداف جامعه به نمایندگی از تمام اعضای جامعه هستند‌.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در اجرای ماده 7 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، پس از طی تشریفات مقرر در تبصره 3 ماده 5 اساسنامه جامعه، اسامی 71 نفر نامزدهای واجد شرایط عضویت در سومین دوره شورای عالی جامعه که در تاریخ 14تیر1386 از دفتر وزیرمحترم‌ اموراقتصادی‌و‌دارایی ارسال و طی شماره 397/86 مورخ 16/4/1386 در دبیرخانه جامعه ثبت گردیده است، یادآور می‌شود که انتخابات در تاریخ سه‌شنبه 2/5/1386 در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و بدینوسیله مجدداً از کلیه اعضای محترم جامعه دعوت می‌شود که با حضور پرشور خود به جذابیت و شکوه انتخابات بیفزایند

 

 

 

 

 

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
علی دایی با مراجعه به سازمان امور مالیاتی کشور،اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرد
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر 3400 میلیون سهم به ارزش 1828 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های زیر مجموعه سازمان متبوعش واگذار شده است، گفت: 60 شرکت زیر مجموعه این سازمان در فهرست واگذاری قرار گرفته‌اند.
وزیر کار و امور اجتماعی از آغاز به‌کار رسمی بانک سپرده‌گذاری طلا از سالروز ولادت حضرت علی(ع) - 6 مردادماه - خبر داد.
رئیس ستاد تبصره 13 با اشاره به اینکه تنها 7 درصد از خانوارهای کشور مصرف بنزین شان بیشتر از سهمیه تخصیص یافته است، گفت: تا پایان سال 86 بنزین صرفا به‌صورت سهمیه بندی عرضه شده و دولت امسال برنامه‌ای برای عرضه بنزین نرخ آزاد ندارد.
معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن جزئیات طرح لیزینگ لوازم خانگی را تشریح کرد.
کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان شصت سال به بالای کشوری و لشکری و نیز مستخدمان از کار افتاده که کمتر از 300 هزار تومان حقوق می گیرند، با ابلاغ یک قانون از سوی رئیس جمهوری به سه برابر افزایش می یابد.
شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: لایحه چگونگی محاسبه مالیات حساب ذخیره تسعیردارایی ها وبدهی های ارزی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌های داخلی تکافوی نیازها نیست، گفت: کشور نیازمند 75 تا 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه است.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نامه‌ای به گمرک ایران درباره کالاهای صادراتی نوشت:
دبیر کل اتاق تعاون گفت : به منظور ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور طی ده سال آینده از 5 درصد به 25 درصد از سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در ایران و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تعاون دعوت به عمل آمده است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری خارجی از قواعد سرمایه گذاری داخلی تبعیت می کند، گفت: سرمایه‌ها همواره به مکانی سوق می‌یابد که دارای سود بیشتری باشد. از این رو، قوانین مالیاتی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موثر است.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جزئیات متن نهایی اصلاح قانون بیمه شخص ثالث را اعلام کرد.
مدیر دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امکان هرگونه سوء استفاده از کارت هوشمند سوخت با اجرای راهکارهای جدید متوقف می‌شود.
سید کمال الدین شهریاری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه ذخایر تجدید ناپذیر نفت و گاز دیر یا زود به پایان می رسند، جزئیات کامل برنامه دولت برای کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی را تشریح کرد.
مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از صدور مجوزهای لازم برای فروش سهام یک بانک ایرانی به شرکت IFC وابسته به بانک جهانی و سه موسسه مالی از کشورهای کویت، بحرین و عربستان خبر داد.
با تصویب آئین نامه بازار غیر متشکل پولى در هیئت دولت، کلیه فعالان بازار پولی تحت نظارت بانک مرکزی درآمدند.
با نهایت تاسف و تاثر ، درگذشت مادر همسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده، برای شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی خواهانیم. ( مدیریت و اعضا سایت حسابیران )
دولت لایحه حذف 2 درصد مالیات تجمیع عوارض را به مجلس تسلیم کرد .
رییس جمهور با در خواست رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر توجه بیشتر دولت به وضعیت معیشتی و حقوق کارکنان سازمان امور مالیاتی موافقت کرد .
رییس سازمان امور مالیاتی کشور با ارسال نامه ای خطاب به مدیر عامل بانک ملی خواستار افزایش ساعت کار شعب ویژه بانک ملی برای اریه خدمت بهتر به ارایه کنندگان اظهار نامه مالیاتی شد.
با توجه به افزایشهای اعمال شده در مستمری بازنشستگان و سایر گروه های مستمری بگیران، در سال 86 سازمان تامین اجتماعی، ماهیانه 280 میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران خود پرداخت می کند.
کریم باقری به عنوان یکی از مودیان برتر مالیاتی برگزیده شد.
تحقق عدالت مالیاتی موجب تشویق مردم به پرداخت مالیات می‌شود .
دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام نمادین، اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تاسیس نهاد مشاوران مالیاتی گفت : این نهاد ارتباط مودیان مالیاتی و مردم را با سازمان امورمالیاتی بی واسطه وشفاف می کند .
غلامحسین الهام سخنگوی دولت در تشریح مصوبات دولت در هفته جاری و هفته گذشته از تصویب آیین‌نامه محاسبه مالیات شرکت ملی نفت خبر داد.
کارشناسان مسایل اقتصادی بر این باورند که دولت با ابزار مالیات می تواند گرانی‌های احتمالی بخش مسکن را مهار کند.

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
بنا به اختیار حاصل از ماده 219 اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80، به منظور تسریع در ارائه خدمات به مودیان مالیاتی بدینوسیله مقرر می‌گردد:
در اجرای مقررات ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 و بنا به پیشنهاد شماره 2707/1766-213 مورخ 21/1/1386 سازمان امور مالیاتی کشور، جدول فهرست دارائیهای قابل استهلاک گروه 20 (‌صنایع نفت و پتروشیمی) به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
اصلاحیه جدول استهلاکات دارائیهای قابل استهلاک گروه 20 (‌صنایع نفت و پتروشیمی) موضوع ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 که در تاریخ 21/2/1386 به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی رسیده است، جهت اجراء به شرح زیر ابلاغ می‌گردد.
تصویر آیین نامه اجرائی قانون استقلال شرکتهای توزیع نیروی برق در استانها موضوع تصویب نامه شماره 38162/ت36191 هـ مورخ 13/3/86 هیئت محترم وزیران به پیوست جهت اطلاع و بهره برداری لازم ارسال می گردد. 1256/م
تصویر تصویب نامه شماره 51614/ت 36002هـ مورخ 6/4/86 هیئت محترم وزیران مبنی بر اینکه «کلیه وجوه پرداختی بلاعوض اشخاص حقیقی و حقوقی به حساب شماره 2852 (‌بانک ملی ایران شعبه میدان بهارستان، کد 178) به نام مدرسه عالی شهید مطهری از جمله وجوه موضوع ماده 172 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 تلقی و از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب خواهد کرد، کسر می‌شود» جهت اقدام لازم ارسال می‌گردد. 1267/م
وزرای عضو کمیسیون اقتصاد بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت37258 هـ مورخ 11/2/1386 و به‌استناد جزء (11) بند «ج» تبصره (11) قانون بودجه سال 1386 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:
هیئت‌وزیران در جلسه مورخ10/4/1386 بنا به پیشنهاد شماره 8623/1 مورخ 3/4/1386 وزارت بازرگانی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
عضو هیات موسسین در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱

اخبار و تازه های پرتال حسابیران www.hesabiran.com

با نهایت تاسف و تاثر ، درگذشت مادر همسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده، برای شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی خواهانیم. ( مدیریت و اعضا سایت حسابیران )
جامعه حسابداران رسمی ایران
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی‌ایران طبق ماده 6 اساسنامه بالاترین رکن جامعه است. اعضای شورای‌عالی از بین افراد واجد شرایط تعیین‌شده در ماده 10 اساسنامه، با رای مستقیم اعضای جامعه برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند‌. بنابراین اعضای شورای‌عالی مسوول دستیابی به اهداف جامعه به نمایندگی از تمام اعضای جامعه هستند‌.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در اجرای ماده 7 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، پس از طی تشریفات مقرر در تبصره 3 ماده 5 اساسنامه جامعه، اسامی 71 نفر نامزدهای واجد شرایط عضویت در سومین دوره شورای عالی جامعه که در تاریخ 14تیر1386 از دفتر وزیرمحترم‌ اموراقتصادی‌و‌دارایی ارسال و طی شماره 397/86 مورخ 16/4/1386 در دبیرخانه جامعه ثبت گردیده است، یادآور می‌شود که انتخابات در تاریخ سه‌شنبه 2/5/1386 در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و بدینوسیله مجدداً از کلیه اعضای محترم جامعه دعوت می‌شود که با حضور پرشور خود به جذابیت و شکوه انتخابات بیفزایند.
 
اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
با نهایت تاسف و تاثر ، درگذشت مادر همسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده، برای شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی خواهانیم. ( مدیریت و اعضا سایت حسابیران )
دولت لایحه حذف 2 درصد مالیات تجمیع عوارض را به مجلس تسلیم کرد .
رییس جمهور با در خواست رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر توجه بیشتر دولت به وضعیت معیشتی و حقوق کارکنان سازمان امور مالیاتی موافقت کرد .
رییس سازمان امور مالیاتی کشور با ارسال نامه ای خطاب به مدیر عامل بانک ملی خواستار افزایش ساعت کار شعب ویژه بانک ملی برای اریه خدمت بهتر به ارایه کنندگان اظهار نامه مالیاتی شد.
با توجه به افزایشهای اعمال شده در مستمری بازنشستگان و سایر گروه های مستمری بگیران، در سال 86 سازمان تامین اجتماعی، ماهیانه 280 میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران خود پرداخت می کند.
کریم باقری به عنوان یکی از مودیان برتر مالیاتی برگزیده شد.
تحقق عدالت مالیاتی موجب تشویق مردم به پرداخت مالیات می‌شود .
دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام نمادین، اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تاسیس نهاد مشاوران مالیاتی گفت : این نهاد ارتباط مودیان مالیاتی و مردم را با سازمان امورمالیاتی بی واسطه وشفاف می کند .
غلامحسین الهام سخنگوی دولت در تشریح مصوبات دولت در هفته جاری و هفته گذشته از تصویب آیین‌نامه محاسبه مالیات شرکت ملی نفت خبر داد.
کارشناسان مسایل اقتصادی بر این باورند که دولت با ابزار مالیات می تواند گرانی‌های احتمالی بخش مسکن را مهار کند.
فوتبالیست هایی که بدون ترانسفر از سوی باشگاه خود با باشگاه انگلیسی و آلمانی قرارداد بسته اند باید مالیات زیادی پرداخت کنند .
سخنگوی دولت، با رد انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این سازمان منحل نشده است، بلکه به همراه بیشتر سازمان‌های زیرمجموعه‌اش به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری تبدیل شده است.
برای کاهش آمار زندانیان ناشی از حوادث رانندگی نمایندگان صنعت بیمه و قوه قضاییه راهکار تدوین می کنند
کلیه بیمه های تجاری با تصویب هیئت وزیران مکلف شدند حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی را بر مبنای حق بیمه پایان سال 85 دریافت وخسارات بدنی را بر اساس دیه سال 86 پرداخت کنند .
هیات دولت در جلسه صبح دیروز خود به ریاست رییس جمهوری، آیین‌نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی را تصویب کرد.
با صدور دستورالعمل جدیدی از سوی سازمان تامین اجتماعی ادامه پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده منوط به دایر بودن کارگاه نیست.
مدیرعامل بانک کارآفرین گفت: کمک به توسعه بازار سرمایه، ارایه سرویس‌های جدید به مشتریان و سرمایه‌پذیران، پیگیری مطالبات ناشی از سود اوراق مشارکت، افزایش نقد شوندگی و ایفای نقش مکمل بانکداری از جمله اهداف تشکیل صندوق های سرمایه گذاری است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: درصورت عدم همکاری شهرداری، شهریور و مهر ماه مشکل جدی در شبکه تلفن همراه تهران بوجود خواهد آمد.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس گفت: صندوق سرمایه گذاری بانک کارآفرین اولین ابزار و نهاد مالی است که بر اساس قانون بازار شکل می گیرد و تا یک ماه آینده مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری بدون تضمین از طرف سازمان بورس صادر خواهد شد.
مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی جنبه‌های قانونی و آثار اقتصادی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را بررسی کرد.
رییس و سخنگوی سازمان بورس از تصویب دستورالعمل اجرایی بند 18 ماده 7 و 45 قانون بازار اوراق بهادار توسط هیات مدیره و نظام‌مند شدن افشای اطلاعات شرکت های بورسی خبر داد.
وزیر صنایع گفت: کاهش تجمیع عوارض از 3 درصد به 1 درصد و نیز حل مشکلات واحدهای دارای معوقه و وثیقه بانکی، از اقدامات دولت نهم در جهت حمایت از توسعه بخش صنعت و معدن است.
بانک مرکزی تورم دوازه‌ ماه منتهی به خرداد ماه سال 1386 نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال 1385 را 2/14 درصد اعلام کرد.
با برگزاری جلسه معارفه اولین صندوق سرمایه‌گذاری کشور، از روز شنبه پذیره نویسی 20 میلیارد تومانی این صندوق که توسط بانک کارآفرین و بر اساس قانون بازار اوراق بهاردار تشکیل شده آغاز خواهد شد.
سرانجام پس از 13 سال صبح امروز در مراسمی با حضور مسوولان شرکت ارتباطات سیار برند تجاری این شرکت تحت عنوان همراه اول و با شعار هیچ‌کس تنها نیست اعلام شد.
معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: هیات عالی واگذاری خواستار دریافت مصوبه هیئت دولت برای واگذاری سه شرکت بیمه البرز، دانا و آسیا و چهار بانک ملت، صادرات، تجارت و رفاه شده است
بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
بنا به اختیار حاصل از ماده 219 اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80، به منظور تسریع در ارائه خدمات به مودیان مالیاتی بدینوسیله مقرر می‌گردد:
در اجرای مقررات ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 و بنا به پیشنهاد شماره 2707/1766-213 مورخ 21/1/1386 سازمان امور مالیاتی کشور، جدول فهرست دارائیهای قابل استهلاک گروه 20 (‌صنایع نفت و پتروشیمی) به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
اصلاحیه جدول استهلاکات دارائیهای قابل استهلاک گروه 20 (‌صنایع نفت و پتروشیمی) موضوع ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 که در تاریخ 21/2/1386 به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی رسیده است، جهت اجراء به شرح زیر ابلاغ می‌گردد.
تصویر آیین نامه اجرائی قانون استقلال شرکتهای توزیع نیروی برق در استانها موضوع تصویب نامه شماره 38162/ت36191 هـ مورخ 13/3/86 هیئت محترم وزیران به پیوست جهت اطلاع و بهره برداری لازم ارسال می گردد. 1256/م
تصویر تصویب نامه شماره 51614/ت 36002هـ مورخ 6/4/86 هیئت محترم وزیران مبنی بر اینکه «کلیه وجوه پرداختی بلاعوض اشخاص حقیقی و حقوقی به حساب شماره 2852 (‌بانک ملی ایران شعبه میدان بهارستان، کد 178) به نام مدرسه عالی شهید مطهری از جمله وجوه موضوع ماده 172 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 تلقی و از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب خواهد کرد، کسر می‌شود» جهت اقدام لازم ارسال می‌گردد. 1267/م
وزرای عضو کمیسیون اقتصاد بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت37258 هـ مورخ 11/2/1386 و به‌استناد جزء (11) بند «ج» تبصره (11) قانون بودجه سال 1386 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:
هیئت‌وزیران در جلسه مورخ10/4/1386 بنا به پیشنهاد شماره 8623/1 مورخ 3/4/1386 وزارت بازرگانی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
عضو هیات موسسین در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
این آزمون ها روز هفتم اردبیهشت ماه 86 به طور همزمان در 11 شهر کشور برگزار شد
هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، مصوب سال 1372 و آیین­نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی دعوت کرده است. این آزمون در تاریخ 2 آذر سال 1386 صبح و بعدازظهر برگزار می­شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست ثبت­نام برای آزمون ورودی حسابدار رسمی را حداکثر تا تاریخ 16/4/1386 تنها از طریق پست سفارشی به آدرس تهران ـ کدپستی 1114943661 دبیرخانه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی ارسال نمایند.
ظرفیت پذیرش دانشگاههای کشور - ضرایب رتبه های مختلف - تشریح و توضیحات دروس و منابع آزمون کارشناسی ارشد حسابداری -
سوالات آزمون های تحلیل گری و اصول مقدماتی بازار سرمایه سال 1386 منتشر

 

مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
جامعه حسابداران رسمی ایران
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی‌ایران طبق ماده 6 اساسنامه بالاترین رکن جامعه است. اعضای شورای‌عالی از بین افراد واجد شرایط تعیین‌شده در ماده 10 اساسنامه، با رای مستقیم اعضای جامعه برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند‌. بنابراین اعضای شورای‌عالی مسوول دستیابی به اهداف جامعه به نمایندگی از تمام اعضای جامعه هستند‌.
مشروح مناظره الیاس نادران و حسین عبده تبریزی درباره نامه 57 اقتصاددان را که در بخش گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما انجام شد در ذیل می خوانید.
چک لیست عمومی، چک لیست افزایش سرمایه، چک لیست کاهش سرمایه، چک لیست تبدیل سهام، چک لیست تبدیل شرکت سهامی خاص به عام و چک لیست شرکتهای تازه تاسیس
در دوره‌ای هستیم که مجامع عمومی یکی پس از دیگری برگزار می‌شود و یکی از مصوبات آن طبق مفاد قانون تجارت، انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل است. در این یادداشت، موضوع مورد بحث در خصوص انتخاب بازرس علی‌البدل است که از چشم‌ها دور مانده و معمولا نگاه مهمی به آن نمی‌شود.
یکی از پیچیده‌ترین مساله‌هایی که دامنگیر مدیران مالی کنونی است، رابطهء بین اجزای تشکیل دهندهء ساختار سرمایه است و آن عبارت است از آمیزه‌ای از اوراق قرضه و سهام برای تامین مالی و قیمت سهام شرکت. پرسش اصلی این است که کدام آمیزه مطلوب است؟
مردادماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکتها «موضوع حسابداران رسمی» تیتر بیشتر روزنامه ها می باشد......
زمانی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1386 را تقدیم مجلس کرد بر یک نکته بعنوان ویژگی مثبت این لایحه تاکید داشت وآن افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در سال 86 بود .
بشر از بدو خلقت با «کیفیت» سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی از آن استفاده کرده است.
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
در فاصله سال‌های 1960 تا 2000، متوسط نرخ رشد کشورهای در حال توسعه 3/2درصد بوده است. این نرخ، رقم قابل قبولی است چرا که هر 30سال درآمد سرانه آنها دوبرابر شده است.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام

اخبار و تازه های پرتال حسابیران www.hesabiran.com

جامعه حسابداران رسمی ایران
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی‌ایران طبق ماده 6 اساسنامه بالاترین رکن جامعه است. اعضای شورای‌عالی از بین افراد واجد شرایط تعیین‌شده در ماده 10 اساسنامه، با رای مستقیم اعضای جامعه برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند‌. بنابراین اعضای شورای‌عالی مسوول دستیابی به اهداف جامعه به نمایندگی از تمام اعضای جامعه هستند‌.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در اجرای ماده 7 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، پس از طی تشریفات مقرر در تبصره 3 ماده 5 اساسنامه جامعه، اسامی 71 نفر نامزدهای واجد شرایط عضویت در سومین دوره شورای عالی جامعه که در تاریخ 14تیر1386 از دفتر وزیرمحترم‌ اموراقتصادی‌و‌دارایی ارسال و طی شماره 397/86 مورخ 16/4/1386 در دبیرخانه جامعه ثبت گردیده است، یادآور می‌شود که انتخابات در تاریخ سه‌شنبه 2/5/1386 در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و بدینوسیله مجدداً از کلیه اعضای محترم جامعه دعوت می‌شود که با حضور پرشور خود به جذابیت و شکوه انتخابات بیفزایند.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در پی ایجاد ارتباط با اعضاء محترم جامعه حسابداران رسمی و پیگیری مستمر مسائل مورد نیاز و مبتلابه حرفه حسابداری و حسابرسی پایگاه اینترنتی حسابیران با توجه به رسالت خود و تعلق آن به همه حسابداران ، حسابرسان ، دانشگاهیان و شاغلین در رشته مالی در ایران و همچنین در پیش رو بودن انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ( دوم مردادماه سالجاری ) اقدام به نظرسنجی مستقل پیرامون عملکرد شورای فعلی , چگونگی انتخابات آتی و دیدگاههای اعضاء نسبت به موضوعات مختلف آن نموده است. لذا از کلیه فعالان این عرصه دعوت میشود با ارسال نظرات و پیشنهادات خود درذیل همین صفحه در این نظر سنجی شرکت نمایند. نتایج نظر سنجی متعاقبآ از طریق همین سایت به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید .
دوره رایگان آشنایی با مفاهیم اولیه بورس با حضور علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سهام کشور برگزار می شود.
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
با توجه به بند (هـ) تبصره 14 قانون بودجه سال 86 که مقرر شده است، ضوابطی برای بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان همانند بیمه اجباری کارگران تدوین و اجرایی شود؛ لایحه پیشنهادی بیمه اجباری کارفرمایان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به هیأت دولت ارائه شد.
 
اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
سخنگوی دولت، با رد انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این سازمان منحل نشده است، بلکه به همراه بیشتر سازمان‌های زیرمجموعه‌اش به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری تبدیل شده است.
برای کاهش آمار زندانیان ناشی از حوادث رانندگی نمایندگان صنعت بیمه و قوه قضاییه راهکار تدوین می کنند
کلیه بیمه های تجاری با تصویب هیئت وزیران مکلف شدند حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی را بر مبنای حق بیمه پایان سال 85 دریافت وخسارات بدنی را بر اساس دیه سال 86 پرداخت کنند .
هیات دولت در جلسه صبح دیروز خود به ریاست رییس جمهوری، آیین‌نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی را تصویب کرد.
با صدور دستورالعمل جدیدی از سوی سازمان تامین اجتماعی ادامه پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده منوط به دایر بودن کارگاه نیست.
مدیرعامل بانک کارآفرین گفت: کمک به توسعه بازار سرمایه، ارایه سرویس‌های جدید به مشتریان و سرمایه‌پذیران، پیگیری مطالبات ناشی از سود اوراق مشارکت، افزایش نقد شوندگی و ایفای نقش مکمل بانکداری از جمله اهداف تشکیل صندوق های سرمایه گذاری است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: درصورت عدم همکاری شهرداری، شهریور و مهر ماه مشکل جدی در شبکه تلفن همراه تهران بوجود خواهد آمد.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس گفت: صندوق سرمایه گذاری بانک کارآفرین اولین ابزار و نهاد مالی است که بر اساس قانون بازار شکل می گیرد و تا یک ماه آینده مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری بدون تضمین از طرف سازمان بورس صادر خواهد شد.
مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی جنبه‌های قانونی و آثار اقتصادی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را بررسی کرد.
رییس و سخنگوی سازمان بورس از تصویب دستورالعمل اجرایی بند 18 ماده 7 و 45 قانون بازار اوراق بهادار توسط هیات مدیره و نظام‌مند شدن افشای اطلاعات شرکت های بورسی خبر داد.
وزیر صنایع گفت: کاهش تجمیع عوارض از 3 درصد به 1 درصد و نیز حل مشکلات واحدهای دارای معوقه و وثیقه بانکی، از اقدامات دولت نهم در جهت حمایت از توسعه بخش صنعت و معدن است.
بانک مرکزی تورم دوازه‌ ماه منتهی به خرداد ماه سال 1386 نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال 1385 را 2/14 درصد اعلام کرد.
با برگزاری جلسه معارفه اولین صندوق سرمایه‌گذاری کشور، از روز شنبه پذیره نویسی 20 میلیارد تومانی این صندوق که توسط بانک کارآفرین و بر اساس قانون بازار اوراق بهاردار تشکیل شده آغاز خواهد شد.
سرانجام پس از 13 سال صبح امروز در مراسمی با حضور مسوولان شرکت ارتباطات سیار برند تجاری این شرکت تحت عنوان همراه اول و با شعار هیچ‌کس تنها نیست اعلام شد.
معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: هیات عالی واگذاری خواستار دریافت مصوبه هیئت دولت برای واگذاری سه شرکت بیمه البرز، دانا و آسیا و چهار بانک ملت، صادرات، تجارت و رفاه شده است
وزارت نیرو در حال تدوین پیشنهاد لایحه‌ای برای تعیین الگوی مصرف برق مشترکین تجاری به هیات دولت بوده و آن را به زودی ارایه می‌کند.
متقاضیان وام 18 میلیون تومانی مسکن ( صندوق پس‌انداز مسکن بانک مسکن)با تشکیل پرونده، از دوم تیر ماه امسال تسهیلات 11‌درصدی می‌گیرند.
با تصویب شورای عالی اداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ادغام در نهاد ریاست جمهوری به«معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری» تغییر وضعیت داد.
هیات دولت تعرفه جدید آب و برق را پس از چندین بار کار کارشناسی تصویب و به وزارت نیرو ابلاغ کرد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مستخدمین دولتی موظف به تمکین از رای دیوان عدالت اداری هستند و در صورت عدم تمکین از رای دیوان عدالت اداری از خدمت دولتی منفصل می شوند.
سازمان بازرسی کل کشور در اجرای برنامه بازرسی‌های مستمر سال جاری خود به نحوه خصوصی سازی بانکها و اقدامات انجام در این مورد نظارت می ند.
رئیس سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور گفت: تمام متقاضیان تسهیلات بنگاه های زودبازده و کارآفرین که میزان تسهیلات تصویبی آنها بیش از 20 میلیون تومان است باید در دوره های آموزش کارا،رینی شرکت کنند.
با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در صورت مفقود شدن کارت سوخت، پس از درخواست، ظرف مدت 24 ساعت صادر می‌شود.
وزارت صنایع و معادن، دستورالعمل پروانه تولید و بهره‌برداری صنعت نرم افزار را با هدف ایجاد جنبش نرم‌افزاری در کشور تهیه و ابلاغ کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران خودرو بر اساس برنامه 3 ساله خود سود از دست رفته ناشی از تفاوت قیمت بازار و قیمت شرکت را جبران و با دست یابی به تیراژ تولید سالانه یک میلیون دستگاه این سود را پلکانی افزایش می‌دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمام موارد لایحه مالیات برارزش افزوده با حضور دستگاههای دولتی و بخش خصوصی بررسی شد.
مالیات دادن کارآسانی است اما به نظر برخی فرآیند پیچیده ای دارد .فرآیندی که طی آن سوالات زیادی ممکن است در ذهن مودیان ایجاد شود.
به دعوت مشترک معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، هنرمندان سینمای ایران برای نخستین بار در محلی به جز حوزه مالیاتی ، اظهارنامه مالیاتی دادند .
وزیر صنایع و معادن گفت: دولت با کاهش سهم پرداختی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده از 7 درصد به 5/1 درصد در جهت حمایت از تولید موافقت کرد.
متن کامل پیام وزیر امور اقتصاد و دارایی به جشنواره بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در حوزه مالیات: سخن گفتن درباره ضرورت های پرداخت مالیات؛ در جمعی که دست اندرکاران رسانه ها در آن حضور دارند، توضیح بدیهیات است.
بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
عضو هیات موسسین در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
این آزمون ها روز هفتم اردبیهشت ماه 86 به طور همزمان در 11 شهر کشور برگزار شد
هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، مصوب سال 1372 و آیین­نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون حسابدار رسمی دعوت کرده است. این آزمون در تاریخ 2 آذر سال 1386 صبح و بعدازظهر برگزار می­شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست ثبت­نام برای آزمون ورودی حسابدار رسمی را حداکثر تا تاریخ 16/4/1386 تنها از طریق پست سفارشی به آدرس تهران ـ کدپستی 1114943661 دبیرخانه هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی ارسال نمایند.
ظرفیت پذیرش دانشگاههای کشور - ضرایب رتبه های مختلف - تشریح و توضیحات دروس و منابع آزمون کارشناسی ارشد حسابداری -
سوالات آزمون های تحلیل گری و اصول مقدماتی بازار سرمایه سال 1386 منتشر شد.

 

اخبار و تازه های پرتال حسابیران www.hesabiran.com

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
رئیس کل سازمان مالیاتی کشور نحوه پرداخت مالیات شرکتهای واگذار شده به خارجیها را تشریح کرد.
براساس پژوهش بانک مرکزی، نوعی قاعده پولی برای این بانک طراحی شد که این طرح کاملا پیشنهادی و یک کار تحقیقاتی است و هنوز عملیاتی نشده است.
معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی گفت: اساسنامه بانکهای دولتی و بیمه‌ها برای واگذاری در حال نهایی شدن است و احتمالا دو هفته آینده نهایی شود.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در اجرای ماده 7 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، پس از طی تشریفات مقرر در تبصره 3 ماده 5 اساسنامه جامعه، اسامی 71 نفر نامزدهای واجد شرایط عضویت در سومین دوره شورای عالی جامعه که در تاریخ 14تیر1386 از دفتر وزیرمحترم‌ اموراقتصادی‌و‌دارایی ارسال و طی شماره 397/86 مورخ 16/4/1386 در دبیرخانه جامعه ثبت گردیده است، یادآور می‌شود که انتخابات در تاریخ سه‌شنبه 2/5/1386 در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و بدینوسیله مجدداً از کلیه اعضای محترم جامعه دعوت می‌شود که با حضور پرشور خود به جذابیت و شکوه انتخابات بیفزایند.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در پی ایجاد ارتباط با اعضاء محترم جامعه حسابداران رسمی و پیگیری مستمر مسائل مورد نیاز و مبتلابه حرفه حسابداری و حسابرسی پایگاه اینترنتی حسابیران با توجه به رسالت خود و تعلق آن به همه حسابداران ، حسابرسان ، دانشگاهیان و شاغلین در رشته مالی در ایران و همچنین در پیش رو بودن انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ( دوم مردادماه سالجاری ) اقدام به نظرسنجی مستقل پیرامون عملکرد شورای فعلی , چگونگی انتخابات آتی و دیدگاههای اعضاء نسبت به موضوعات مختلف آن نموده است. لذا از کلیه فعالان این عرصه دعوت میشود با ارسال نظرات و پیشنهادات خود درذیل همین صفحه در این نظر سنجی شرکت نمایند. نتایج نظر سنجی متعاقبآ از طریق همین سایت به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید .
وزیر نفت گفت: تا دو ماه آینده برنامه‌ای برای فروش آزاد بنزین وجود ندارد.
به موجب طرحی که در شرکت مخابرات استان تهران در حال بررسی است، مشترکان تلفن ثابت می‌توانند از میزان بدهی خود به کمک سامانه تلفنی، مطلع شوند.
دوره رایگان آشنایی با مفاهیم اولیه بورس با حضور علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سهام کشور برگزار می شود.
در آستانه برگزاری هفته فرهنگ مالیاتی ( 23-16تیرماه) مدیرکل روابط عمومی واطلاع رسانی سازمان امورمالیاتی کشور ، مناسبت ها وعناوین ایام این هفته را تشریح کرد .
کارشناسان ارشد سازمان امور مالیاتی کشور برای راهنمایی هرچه بیشتر و پاسخگویی به سئوالات سینماگران در زمینه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی در خانه سینما حاضر می‌شوند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد تحول در نظام مالیاتی با تصویب 40 ماده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.
کمیسیون رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی با استمهال یکساله بدهی 16 واحد تولیدی موافقت کرد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اعلام کرد: بروکراسی‌های حاکم بر صدور کارت بازرگانی به‌زودی حذف می‌شود به نحوی که مدت زمان صدور کارت بازرگانی مفقودی از 6 ماه به 2 ماه کاهش می‌یابد.
با توجه به بند (هـ) تبصره 14 قانون بودجه سال 86 که مقرر شده است، ضوابطی برای بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان همانند بیمه اجباری کارگران تدوین و اجرایی شود؛ لایحه پیشنهادی بیمه اجباری کارفرمایان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به هیأت دولت ارائه شد.
جهت حفظ ثبات مالی موسسات اعتباری،« رهنمودهایی برای نظام موثر کنترل داخلی در موسسات اعتباری »تدوین و ابلاغ شد
داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی از ابلاغ آئین نامه بازار غیر متشکل پولی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: تدابیری برای مقابله با آثار تورمی کاهش نرخ سود بانکی اتخاذ می‌شود.
احداث هر شهرک مسکونی جدید در کشور مشروط به دریافت مجوز از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.
موسسه اعتباری بخش تعاون اقدام به کاهش 2 الی 3 درصدی نرخ سود تسهیلات اعتباری کرد.
هیئت عامل سازمان حسابرسی استانداردهای حسابداری و حسابرسی ذیل را تصویب کرد تا برای تصویب نهایی در اختیار مجمع عمومی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:دولت امسال به افراد کم درآمد و زیر خط فقر تا 80 درصد قیمت یک واحد مسکونی تسهیلات کم بهره با سود 4 درصد پرداخت می کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام های بانکی، مالیاتی، برنامه ریزی و تامین اجتماعی کشور تصریح کرد:اصلاح این نظام ها در دستور کار دولت قرار دارد.
سازمان امورمالیاتی کشور در راستای تفاهم خوداظهاری مشمولان بند ( ب) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم با کانون وکلای دادگستری مرکز ، تفاهم نامه امضاء کرد.
در راستای اصلاح ساختار اجرایی قوانین مالیاتی و به پیروی از تجربه های قبلی ، فرآیند رسیدگی و تشخیص مالیاتی در اداره کل امورمالیاتی شمال تهران ، از فرآیندهای ثبت وشناسایی وخدمات وصول جداشده وبه صورت یک فرآیند کاملا مستقل در می آید.
درآستانه فرا رسیدن هفته فرهنگ مالیاتی ، برای اولین بار در تاریخ نظام مالیاتی کشور ، همه کسانی که تا پایان تیرماه سال 1386 ، اظهارنامه های خود را به حوزه های مالیاتی ارائه کنند، جایزه خوش حسابی می گیرند .
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشی از کار تحقیق و تفحص از بانکها در مجلس آغاز شده است.
سازمان امور مالیاتی کشوردراطلاعیه ای از عموم شهروندان وبه ویژه اصناف خواست هرچه سریعتر اظهار نامه مالیاتی خودرا تکمیل و ارایه کنند تااز تسهیلات ویژه درنظر گرفته شده برخوردار شوند.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در اجرای ماده 7 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، پس از طی تشریفات مقرر در تبصره 3 ماده 5 اساسنامه جامعه، اسامی 71 نفر نامزدهای واجد شرایط عضویت در سومین دوره شورای عالی جامعه که در تاریخ 14تیر1386 از دفتر وزیرمحترم‌ اموراقتصادی‌و‌دارایی ارسال و طی شماره 397/86 مورخ 16/4/1386 در دبیرخانه جامعه ثبت گردیده است، یادآور می‌شود که انتخابات در تاریخ سه‌شنبه 2/5/1386 در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و بدینوسیله مجدداً از کلیه اعضای محترم جامعه دعوت می‌شود که با حضور پرشور خود به جذابیت و شکوه انتخابات بیفزایند.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در پی ایجاد ارتباط با اعضاء محترم جامعه حسابداران رسمی و پیگیری مستمر مسائل مورد نیاز و مبتلابه حرفه حسابداری و حسابرسی پایگاه اینترنتی حسابیران با توجه به رسالت خود و تعلق آن به همه حسابداران ، حسابرسان ، دانشگاهیان و شاغلین در رشته مالی در ایران و همچنین در پیش رو بودن انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ( دوم مردادماه سالجاری ) اقدام به نظرسنجی مستقل پیرامون عملکرد شورای فعلی , چگونگی انتخابات آتی و دیدگاههای اعضاء نسبت به موضوعات مختلف آن نموده است. لذا از کلیه فعالان این عرصه دعوت میشود با ارسال نظرات و پیشنهادات خود درذیل همین صفحه در این نظر سنجی شرکت نمایند. نتایج نظر سنجی متعاقبآ از طریق همین سایت به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید .
دوره رایگان آشنایی با مفاهیم اولیه بورس با حضور علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سهام کشور برگزار می شود.
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
با توجه به بند (هـ) تبصره 14 قانون بودجه سال 86 که مقرر شده است، ضوابطی برای بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان همانند بیمه اجباری کارگران تدوین و اجرایی شود؛ لایحه پیشنهادی بیمه اجباری کارفرمایان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به هیأت دولت ارائه شد.
مشروح مناظره الیاس نادران و حسین عبده تبریزی درباره نامه 57 اقتصاددان را که در بخش گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما انجام شد در ذیل می خوانید.
بحث مالکیت یکی از بحثهای مهم در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جهان جدید است که با بسیاری از مضامین نظری پیوند می خورد. در اینجا مفهوم مالکیت از نگاه لاک به بحث گذاشته می شود.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
حسابیران
حسابیران آمادگی دارد تا اطلاعیه های مربوط به استخدام را به اطلاع شما برساند . همچنین حسابداران و حسابرسان آماده کار را به کارفرمایان معرفی نماید
مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

 

 

مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی

مشروح مناظره الیاس نادران و حسین عبده تبریزی درباره نامه 57 اقتصاددان را که در بخش گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما انجام شد در ذیل می خوانید.
چک لیست عمومی، چک لیست افزایش سرمایه، چک لیست کاهش سرمایه، چک لیست تبدیل سهام، چک لیست تبدیل شرکت سهامی خاص به عام و چک لیست شرکتهای تازه تاسیس
در دوره‌ای هستیم که مجامع عمومی یکی پس از دیگری برگزار می‌شود و یکی از مصوبات آن طبق مفاد قانون تجارت، انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل است. در این یادداشت، موضوع مورد بحث در خصوص انتخاب بازرس علی‌البدل است که از چشم‌ها دور مانده و معمولا نگاه مهمی به آن نمی‌شود.
یکی از پیچیده‌ترین مساله‌هایی که دامنگیر مدیران مالی کنونی است، رابطهء بین اجزای تشکیل دهندهء ساختار سرمایه است و آن عبارت است از آمیزه‌ای از اوراق قرضه و سهام برای تامین مالی و قیمت سهام شرکت. پرسش اصلی این است که کدام آمیزه مطلوب است؟
مردادماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکتها «موضوع حسابداران رسمی» تیتر بیشتر روزنامه ها می باشد......
زمانی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1386 را تقدیم مجلس کرد بر یک نکته بعنوان ویژگی مثبت این لایحه تاکید داشت وآن افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در سال 86 بود .
بشر از بدو خلقت با «کیفیت» سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی از آن استفاده کرده است.
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
در فاصله سال‌های 1960 تا 2000، متوسط نرخ رشد کشورهای در حال توسعه 3/2درصد بوده است. این نرخ، رقم قابل قبولی است چرا که هر 30سال درآمد سرانه آنها دوبرابر شده است.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
عضو هیات موسسین در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار

در باره تبلیغات در سایت حسابیران
بورس تجهیزات و ماشینهای اداری و مالی
بورس نرم افزار
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
ثبت اطلاعات املاک ، جستجوهای پیشرفته ، تعریف مناطق و پارامترها به صورت دلخواه ، چاپ گزارشات متنوع ، چاپ قولنامه ها ، دفتر چک و ...
قیمت : 900000 ریال
واحد : بسته
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
نرم افزار کافینت
جهت مدیریت ، کنترل و حسابداری کافینتها و game net ها ، این نرم افزار دارای گزارشات متنوع از کارکرد کافینت ، مشتریان و سرور کافینت به همراه سیستم مانیتورینگ کامپیوترها میباشد .
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
قیمت : 1500000 ریال
واحد : بسته
واضح است که هر کسب و کار کوچکی می‌تواند از داشتن سرورها و ابزارهای ذخیره‌سازی مختص خودش سود ببرد. اما انتخاب آنچه که می‌توان خرید ممکن است در نوع خودش یک چالش محسوب شود. کلید مسأله، تشخیص صحیح و دقیق نیازهای خودتان است. نرم‌افزارهایی را که امروز و در آینده در کسب و کار خود به کار خواهید گرفت در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید سرویس‌دهنده ایمیل و سایت وب متعلق به خود را خودتان میزبانی کنید؟ سرعت رشد کسب و کار خودتان را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟ اگر جزء آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیستید که در زمینه به‌کارگیری فناوری اطلاعات متمایل به صرفه‌جویی بسیار و کاستن از هزینه‌ها هستند، توصیه می‌کنیم یک مدیر یا سرپرست شبکه (Administrator) برای خود داشته باشید تا در تشخیص نیازها، برنامه‌ریزی برای توسعه و مدیریت شبکه و یا به خدمت گرفتن یک مشاور IT یا فروشنده خبره به شما کمک کند. در ادامه این مقاله، مروری بر فناوری‌ها و تجهیزات موجود در رابطه با موضوع مقاله خواهیم داشت و شما را از طریق طرح پرسش‌های صحیحی که باید در جستجوی پاسخ آن‌ها باشید یاری خواهیم داد.

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
براساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان تأمین اجتماعی با وزارتخانه های رفاه و تعاون، تمامی رانندگان درون شهری و برون شهری با پرداخت 17 درصد حق بیمه از طریق تعاونی های حمل و نقل سراسر کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، قرار می گیرند.
سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، لیست کارگاه های صنفی اعم از خدماتی و تولیدی، مشمول قانون لایحه بخشودگی حق بیمه را تعیین کرد.
لایحه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که یک فوریت آن در هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسید، در دستور کار بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و احتمال می رود به زودی درباره آن تصمیم نهایی اتخاذ شود.
قائم‌مقام معاون صدا خبر داد: رادیو «صبا» که نام آن مخفف «صدای بازرگانی ایران» است، مهر ماه راه‌اندازی می‌شود.
پرداخت سریع تر خسارت‌ها علاوه بر اینکه به نفع شرکت‌های بیمه است از معضلات اجتماعی که نتیجه بی‌سرپرست شدن خانوارهاست نیز جلوگیری می‌کند.
بانک‌های خصوصی ژاپن محدودیت‌های جدیدی بر وام‌های اعطایی به ایران اعمال کرده‌اند و درخواست تهران مبنی بر پرداخت پول نفت به ارزهای غیر از دلار را نپذیرفتند.
رییس جمهوری اسلامی ایران از انجام گفت و گوی صریح صمیمی و مستقیم با منتقدان اقتصادی استقبال کرد.
علی صالح‌آبادی اعلام کرد: با موافقت‌نامه امضاشده میان بورس‌های تهران و مالزی، امکان عرضه سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و صنایع مس در بورس مالزی فراهم شده است.
افرادی که تاریخ عقد قرارداد تسهیلات 18 میلیون تومانی مسکن آنها پس از زمان ابلاغ کاهش نرخ سود توسط بانک مرکزی باشد، مشمول دریافت این نوع تسهیلات با نرخ 11 درصد هستند.
گزارش مقایسه‌ای عملکرد اقتصادی دولت نهم در بخش‌های کشاورزی و دام، مسکن، نفت و انرژی، نظام بانکی، بودجه، سهام عدالت، بازرگانی، جذب سرمایه گذاری، بازار کار، بنگاه‌های زودبازده و بخش عمرانی منتشر شد.
مدیرکل تعاونی های حمل و نقل کشور گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بیمه رانندگان اختصاص یافته است.
دکتر محموداحمدی نژاد رئیس جمهوری گفت: تعیین میزان مالیات اصناف باید با خود تشکل های صنفی باشد.
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد در دوره جدید ثبت نام سیم‌کارت‌های دائمی تلفن همراه از که تیرماه آغاز می‌شود، 48 هزار تومان مالیات دریافت خواهد شد.
عضو کار گروه بانکداری اسلامی گفت: براساس بسیاری از قراردادهای شرعی مانند اجاره، مرابحه، مضاربه، شرکت، مزارعه، مساقات، صلح، سلف و قراردادهایی چون جعاله می توانیم اوراق بهادار طراحی کنیم که در حال حاضر کار طراحی چنین اوراقی آغاز شده است.
مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران از رتبه‌بندی متقاضیان دریافت تسهیلات مالی و اعتباری بانکی تا پایان سال خبر داد.
مدیرکل پارلمانی وزارت صنایع گفت: ادای توضیح و دفاع از لایحه تجمیع عوارض در کمیسیون‌های مجلس تا به حال در سطح کارشناسان و مدیران کل وزارت صنایع انجام می شد که با تغییرات انجام شده در لایحه این کار به سطوح بالاتری از مسئولان وزارت صنایع سپرده شد.
اولین نشست از سلسله نشست‌های هم‌افزایی صنعت و تجارت، عصر فردا با عنوان فرهنگ صادرات، فرهنگ مردم در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
پیشنهاد محرمانه انگلیس برای تحریم جدید شورای امنیت علیه ایران!
سمینار ظرفیت تجارت الکترونیک برای توسعه صنایع کوچک و متوسط و بازاریابی در اقتصاد جهانی به مدت چهار روز در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.
اتاق بازرگانی ایران نسبت به توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد زیرساخت‌های آن در بین واحد‌های کوچک و متوسط به ویژه در بخش B2B تاکید دارد.
آخرین تحقیقات ،KPMG و CBI در لندن نشان داده است که سه ربع(74 درصد) شرکت های لندن در یافتن کارکنان ماهر مشکل داشته اند.این افزایش محسوسی در سه پنجم(61 در صد)ی است که مشکلات مشابهی را در سالی که گذشت ابراز کردند. ضمنا چهار پنجم(81 در صد) کارفرمایان پایتخت معتقدند طی شش ماه آینده با کمبود هایی مواجه خواهند شد. این بارلو1 شریک ارشد دفتر لندن KPMG در این خصوص گفتوضعیت کمبود افراد ماهر، وخیم تر میشود.این در حالی است که لندن بالاترین سطح بی کاری را در کل انگلستان دارد.ما به مجموعه ای از اقدامات برای ترمیم این مسئله نیازمندیم.
رییس سازمان کار و امور اجتماعی خراسان شمالی گفت: بنگاه‌های اقتصادی دارای بدهی معوق، می‌توانند تسهیلات جدید دریافت کنند.
سازمان تامین اجتماعی با با صدور بخشنامه‌ای لیست کارگاه‌های صنفی اعم از خدماتی و تولیدی، مشمول قانون بخشودگی حق بیمه را تعیین کرد.
بانک ملی ایران تصمیم دارد تا به منظور سرمایه‌گذاری خارجیان در بورس اوراق بهادار تهران صندوقی 300 میلیون یورویی تاسیس کند.
عضو سابق شورای پول و اعتبار: دخالت دولت در سیاست‌های پولی به کمترین میزان می‌رسد
عضو شورایعالی جامعه حسابداران رسمی ایران در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
گزارش مقایسه‌ای عملکرد اقتصادی دولت نهم در بخش‌های کشاورزی و دام، مسکن، نفت و انرژی، نظام بانکی، بودجه، سهام عدالت، بازرگانی، جذب سرمایه گذاری، بازار کار، بنگاه‌های زودبازده و بخش عمرانی منتشر شد.
سازمان تامین اجتماعی با با صدور بخشنامه‌ای لیست کارگاه‌های صنفی اعم از خدماتی و تولیدی، مشمول قانون بخشودگی حق بیمه را تعیین کرد.
مردادماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکتها «موضوع حسابداران رسمی» تیتر بیشتر روزنامه ها می باشد......
زمانی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1386 را تقدیم مجلس کرد بر یک نکته بعنوان ویژگی مثبت این لایحه تاکید داشت وآن افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در سال 86 بود .
بحث مالکیت یکی از بحثهای مهم در اندیشه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جهان جدید است که با بسیاری از مضامین نظری پیوند می خورد. در اینجا مفهوم مالکیت از نگاه لاک به بحث گذاشته می شود.
نرم افزار منشی
نرم افزار منشی ، دفتر تلفن با امکان شماره گیری و ضبط مکالمات ، یادآوری قرارها با آهنگ دلخواه ، دفتر چک با امکان چاپ بر روی انواع چکها، فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و بالعکس و ...
قیمت : 200000 ریال
واحد : بسته
حسابیران
حسابیران آمادگی دارد تا اطلاعیه های مربوط به استخدام را به اطلاع شما برساند . همچنین حسابداران و حسابرسان آماده کار را به کارفرمایان معرفی نماید
مشاوره تلفنی
برای اولین بار سرویس خدمات مشاوره تلفنی در امور مالی و حسابداری ( PRM ) در کشور و شهر مقدس مشهد دایر شد

 

 

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
عضو شورایعالی جامعه حسابداران رسمی ایران در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
متن کامل قوانین و مقررات مندرج در روزنامه رسمی شنبه 28 بهمن‎ماه 1385 - شماره 18052
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
هیأت وزیران عوارض خروج از کشور را از طریق مرزهای هوایی به مقصد کلیه کشورها را برای مرتبه اول یکصد و پنجاه هزار ریال و برای مرتبه دوم دویست هزار ریال اعلام کرد.
مصوبات یکهزار و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار
کالاهای مشمول مالیات عوارض تجمیع بند سه

مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
در دوره‌ای هستیم که مجامع عمومی یکی پس از دیگری برگزار می‌شود و یکی از مصوبات آن طبق مفاد قانون تجارت، انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل است. در این یادداشت، موضوع مورد بحث در خصوص انتخاب بازرس علی‌البدل است که از چشم‌ها دور مانده و معمولا نگاه مهمی به آن نمی‌شود.
یکی از پیچیده‌ترین مساله‌هایی که دامنگیر مدیران مالی کنونی است، رابطهء بین اجزای تشکیل دهندهء ساختار سرمایه است و آن عبارت است از آمیزه‌ای از اوراق قرضه و سهام برای تامین مالی و قیمت سهام شرکت. پرسش اصلی این است که کدام آمیزه مطلوب است؟
مردادماه سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران خواهیم بود. همزمان با برگزاری فصل مجامع شرکتها «موضوع حسابداران رسمی» تیتر بیشتر روزنامه ها می باشد......
زمانی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1386 را تقدیم مجلس کرد بر یک نکته بعنوان ویژگی مثبت این لایحه تاکید داشت وآن افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در سال 86 بود .
بشر از بدو خلقت با «کیفیت» سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی از آن استفاده کرده است.
آمار واردات و صادرات کالا و خدمات
با شکافته شدن حباب قیمت سهام شرکت‌های بورس در اوایل سال 1384 و روند کاهش ارزش معاملاتی آنها که در بعضی موارد حتی به مبلغ 15‌درصد بهای اولیه رسیده بود، نحوه انعکاس این کاهش ارزش در صورت‌های مالی، در طی دو سال گذشته به مساله‌ای مهم در فرآیند گزارشگری مالی و نوع برخورد حسابرسان با آن تبدیل شد.
در فاصله سال‌های 1960 تا 2000، متوسط نرخ رشد کشورهای در حال توسعه 3/2درصد بوده است. این نرخ، رقم قابل قبولی است چرا که هر 30سال درآمد سرانه آنها دوبرابر شده است.
عضو شورای عالی _جامعهء حسابداران رسمی
هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از ....
با شروع فصل مجامع شرکت‌های بورس، موضوع تقسیم سود (DPS) ذهن تمامی سهامداران شرکت‌های بورسی را به خود جلب کرده به خصوص سهامداران حقیقی که از این راه امرار معاش می‌کنند.
قائم مقام سازمان حسابرسی از چالش‌های گزارشگری مالی بانک‌ها می‌گوید
دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت منصوب می شود .
سال‌ها است که در این مقطع از سال و فصل کاری بورس که سهامداران مترصد دریافت بازده یکسال سرمایه‌گذاری در بازار و دریافت سود نقدی سهام خود هستند، کارشناسان توصیه‌ای را ارائه می‌کنند که داوری و ارزیابی آن نیازمند رویکرد استدلالی است.
با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی طی دو سال اخیر و انتظارات دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم به واسطه دریافت تسهیلات با سود ارزان‌تر اما طی این مدت همواره شاهد افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه در بخش مسکن بوده‌ایم.
در دو دهه گذشته، توجه به بودجه‌ریزی و مدیریت بخش عمومی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از داده به ستانده و محصول معطوف شده است. در حالی که آثار روش‌های مدیریتی مبتنی بر داده هنوز باقی مانده است.
بخش پایانی - کاهش هزینه‌های سیاسی، افزایش قیمت سهام
بخش دوم - رابطه آگاهی و افزایش هزینه رای
21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.
اینترنت به طور اساسی محیطی کاملا متفاوت را برای تجارت ارائه کرده است. این پدیده (اینترنت) بر ایجاد رابطه با مشتریان و حفظ آنها اثر متناقضی دارد. از یک سو شرکتها را وارد عرصه ای جهانی می کند و به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان را به سرعت و با کمترین هزینه جذب کنند و ازسوی دیگر صنعت را با رقابت روزافزون روبرو می سازد. درنتیجه روند حفظ مشتری را برای مدتی طولانی دشوار می سازد.
- مدت چهار سال است شکایت جوانان فارغ‌التحصیل رشتهء حسابداری بر آزمون و انتخابات حسابدار رسمی به طور جــدی مطـرح اسـت، (ضمـن آن‌کـه حسابرسانی که عمری در رشتهء حسابرسی گذرانده‌اند با سپری شدن سن 40 در آزمون پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و بنابراین جزو معترضین هستند. با وجود پیشنهادات اصلاحی...........................
بخش نخست - فرضیه‌هایی در مورد تاثیر فرآیندهای سیاسی بر روش‌های حسابداری مطرح شده است. این فرضیه‌ها عمدتا مبتنی‌بر نظریه‌های اقتصادی است. طبق نظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی، هر کس به منافع خود می‌اندیشد و لذا سیاستمداران نیز در پی حداکثر کردن مطلوبیت خود هستند