نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

فرصتها و چالشها در تبلیغات اینترنتی ( قسمت دوم )

ارزیابی قبل از اقدام
از اشتباهات رایج بین صاحبان سایت‌ها(بخصوص افراد غیر فنی) انتخاب میزبان قبل از طراحی و پیاده‌سازی سایت است، و این در حالیست که بسیاری از نیازها و مشخصه‌هایی که میزبان بایستی آن را پشتیبانی کند، در هنگام پیاده‌سازی سایت مشخص می‌شود.
در صورت عدم همخوانی مشخصات و نیازهای میزبان و سایت، نیاز به تغییر میزبان و یا پیاده‌سازی سایت براساس مشخصات میزبان سایت ایجاد می‌شود که هر دو مورد، طبیعتاً هزینه‌ساز خواهد بود.
اما اشتباه برخی از طراحان سایت نیز عدم توجه به وضعیت بازار و نیازهای مشتری است. برای مثال برخی از طراحان، سایت‌های مشتریان خود را با تکنولوژی جاوا و
jsp پیاده‌سازی می‌کنند، این در حالی است که این تکنولوژی اگرچه بسیار قدرتمند است، اما کمتر در سرورهای شرکت‌های هاستیگ پشتیبانی می‌شود، و یا استفاده از آن نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است؛ مشکل دیگر این که برای نگهداری حجم کمی از اطلاعات و برای یک سایت کم‌بیننده از Microsoft Sql Server استفاده می‌کنند، و البته در اکثر مواقع استفاده از چنین سرویسی نیاز به پرداخت هزینه اضافی دارد و این در حالیست که استفاده از بانک اطلاعات MS Access نیز چنین امکانی را فراهم می‌کند.
بنابراین قبل از پیاده‌سازی سایت، بایستی مشورت‌ها و بررسی‌های لازم صورت گیرد و همچنین بایستی تمام برنامه‌ها ونیازها(مانند استفاده از صفحات پویا و یا بانک‌های اطلاعات) و حتی تعداد بینندگان احتمالی سایت حداقل برای یک سال آینده تعیین شود، و آنگاه به برای انتخاب میزبان سایت اقدام کنید.
میزان فضا (
Disk Space ویا Storage)
میزان فضای مورد نیاز برای نگهداری صفحات، تصایر ویا بانک‌های اطلاعاتی سایت، از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب نوع میزبان و نوع سرویس شرکت میزبان شده است. تقریبا اکثر شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات میزبانی سایت فعالیت می‌کنند، میزان فضای اختصاص داده شده به سایت‌ها را به عنوان معیاری برای تقسیم‌بندی خدمات خود استفاده می‌کنند. نکته‌ای که بایستی به آن توجه داشته باشید و حتما جزئیات آن را از شرکت میزبان سؤال کنید، اطلاعاتی دیگری است که در همان فضای اختصاص داده به سایت شما قرار خواهد گرفت. برای نمونه عموماً صندوق‌های پستی ازهمان فضای اختصاص داده شده به سایت استفاده می‌کنند، و یا لاگ‌فایل‌های سایت (
Log File) نیز در همان فضای سایت قرار می‌گیرند. در چنین حالتی اگر شما از سرویس ده مگابایتی یک شرکت استفاده می‌کنید و یک صندوق پستی یا حجم پنج مگابایت دارید، عملاً تنها پنج مگابایت دیگر برای قراردادن صفحات و تصاویر سایت دارید. البته برخی شرکت‌ها نیز فضای ذکر شده در سرویس‌های خود را برای صفحات و اطلاعات سایت در نظر می‌گیرند و برای دیگر اطلاعات مانند لاگ‌فایل‌ها و صندوق پستی‌ها فضای رایگان دیگری در نظر می‌گیرند. بنابراین، جزئیات سرویس شرکت هاست را در این زمینه جویا شوید، و دقت کنید که چه میزان فضا در نهایت برای صفحات سایت و صندوق پستی‌ها نیاز دارید، و بر این اساس، سرویس‌های شرکت میزبان را خریداری کنید.
صندوق پستی (
Mail Box)
باور کنید موفق‌ترین شرکت‌های میزبان در دنیا، نه به خاطر قیمت‌ها، بلکه به خاطر پشتیبانی و انجام تعهدات خود در برابر مشتریان به چنین درجه‌ای رسیده‌اند.
داشتن ایمیل با نام خود سایت، اکنون دیگر نیازی معمول برای مدیران و صاحبان سایت‌هاست. شما هم حتما علاقه‌مندید که ایمیل‌هایی مانند
info@yoursite.com و یا sales@ yoursite.com داشته باشید. و یا به تمام کارمندان شرکت خود و به نام سایت شرکت ایمیل اختصاص بدهید. بنابراین در سرویس‌های شرکت میزبان به تعداد ایمیل‌های داده شده، ظرفیت، کیفیت و همچنین چگونگی ایجاد آن دقت کنید. یکی از مواردی که شرکت‌ها به عنوان بخشی از تبلیغات سرویس‌های خود ذکر می‌کنند، تعداد ایمیل‌های بیشتر و یا تعداد نامحدود صندوق‌های پستی است. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره‌ای داشتیم، بایستی دقت کنید که چه میزان ظرفیت و فضا برای هر صندوق پستی در نظر گرفته می‌شود، و البته آیا فضای اختصاص داده شده به ایمیل‌ها از همان فضای کلی اختصاص داده به سایت استفاده می‌کند یا خیر.
همچنین اگر مایل به ایجاد تعداد زیادی صندوق پست الکترونیک برای سایت خود هستید، دقت کنید که آیا شرکت میزبان، پنل و یا امکانی را برای ایجاد و مدیریت این صندوق‌ها برای شما در نظر خواهد گرفت یا خیر.
ترافیک سایت و برخی از محدویت‌ها بایستی گفت این نکته از جمله مواد بسیار مهمی است که متاسفانه توسط افراد غیرحرفه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود. ترافیک سایت، میزان اطلاعاتی است که در طول یک مدت مشخص بین سایت و بازدیدکنندگان رد و بدل می‌شود. ترافیک سایت، رابطه مستقیمی با تعداد بازدیدکنندگان سایت و حجم صفحات سایت دارد. بنابراین اگر فکر می‌کنید بازدیدکنندگان سایت شما زیاد خواهند بود و همچنین صفحات شما از حجمی سنگین برخوردارند، حتماً به این مورد و نیز محدودیت سرویس‌های شرکت‌های میزبان دقت کنید.
ترافیک سایت معمولا بصورت ماهانه براساس مگابایت و گیگابایت و با کلماتی چون ترافیک، و یا پهنای باند (
BandWidth) در جزئیات سرویس‌های شرکت‌ها ذکر می‌شود، و البته در صورت عدم ذکر، می‌بایست آن را حتماً جویا شوید. اگر شرکت میزبان، به شما قول پهنای باند نامحدود را داده، و شما هم گمان می‌کنید سایتی با بازدیدکنندگان زیاد خواهید داشت، حتما در قرارداد خود با شرکت، این مورد را ذکر کنید.
البته اعمال محدودیت برای سایت‌ها تنها به همین شکل محدود نیست، و برخی شرکت‌ها برای تعداد کاربران همزمان سایت و یا میزان استفاده سایت از پردازش
CPU محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند که بد نیست در جریان آنها نیز باشید.
مشتریان دیگر شرکت
قبل از انتخاب یک میزبان، بد نیست درباره سابقه شرکت نیز تحقیقی کنید. همچنین بهتر است از میزبان بخواهید چند سایت مشهور را که بر روی سرورهای خود میزبانی می‌کند معرفی نماید.
اما نکته بسیار مهم دیگر، توجه به تعداد سایت‌های قرار گرفته بر روی سرور شرکت است. اگر سایت شما تنها حاوی صفحات
HTML است و یا بیینده آن زیاد نیست، این مورد، اهمیت چندانی ندارد. اما هرچه تعداد سایت‌های میزبانی شده بر روی سرور بیشتر باشد، بدین معنا است که سرور شما مشغولیت بیشتری دارد و به همین دلیل، سرعت کمتری هم دارد. " "
توجه کنید که سرورهای با تعداد سایت زیاد، بیشتر در خطر حمله هکرها هستند! همچنین توجه کنید که سرورهای با تعداد سایت زیاد، بیشتر در خطر حمله هکرها هستند! استاندارد مشخصی برای تعدد سایت‌های میزبانی شده بر روی یک سرور نیست، چرا که بر اساس مشخصات سخت‌افزاری سرور، سیستم عامل سرور و همچنین نیازها و بییندگان سایت‌ها، این رقم می‌تواند متغیر باشد. بسیاری از شرکت‌ها، سایت‌ها را براساس تقسیم‌بندی «شخصی» و «تجاری» بر روی سرورهای متفاوت قرار می‌دهند، که این می‌تواند به هم نفع صاحبان سایت‌های شخصی (به دلیل ارزان بودن) و هم سایت‌های تجاری (به دلیل نیاز به سرعت و کیفیت بهتر) باشد.
در ایران، اکثر شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های معروف، برای ارزان‌تر تمام شدن هزینه‌ها، ناچار تعداد زیادی سایت‌ها را بر روی یک سرور قرار می‌دهند که این می‌تواند عواقب بدی دربرداشته باشد، مواردی مانند آنچه که گاهی در روزنامه‌ها می‌خوانیم، یعنی با هک شدن یک سرور، صدها سایت دچار صدمه می‌شوند!
معمولاً در سرورهای ویندوز و با مشخصات یک کامپیوتر معمولی، تعداد بین دویست سایت تجاری و یا چهارصد سایت شخصی رقم مناسبی است.
پشتییانی و تعهدات شرکت میزبان
باور کنید موفق‌ترین شرکت‌های میزبان در دنیا، نه به خاطر قیمت‌ها، بلکه به خاطر پشتیبانی و انجام تعهدات خود در برابر مشتریان به چنین درجه‌ای رسیده‌اند. خلاصه این که سرویس میزبانی سایت بدون پشتیبانی، ارزشی ندارد.
طبیعتاً منطقی نیست که به شرکت‌هایی که تلفن و یا آدرس مشخصی ندارند و تمام پشتیبانی آنها تنها براساس ایمیل است و یا حاضر نیستند مشکلات و یا سؤالات فنی مشتریان خود را به صورت حضوری و یا تلفنی پاسخگو باشند اعتماد کنید.
همچنین بسیار خوب است که از تعهدات شرکت سرویس‌دهنده نیز مطلع شوید. یکی از مهم‌ترین آنها تعهد به قابل دسترس بودن سایت در اکثر زمان‌هاست که اصلاحاً به آن
uptime می‌گویند. البته ذکر این گونه تعهدات تنها در آگهی‌های تبلیغاتی کافی نیست و این موارد می‌بایست در قرارداد نیز ذکر شود. شرکت‌هایی که از اطلاعات مشتریان خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند و در برابر امنیت و مشکلات فنی سایت‌ها، خود را مسئول می‌دانند، بهترین انتخاب‌ها هستند
5-1 : فرمول آیدا
واژه آیدا (
AIDA) ترکیبی اختصاری، متشکل از حروف اول کلمات انگلیسی Attention, Interest, Desire, Action است . بسیاری از آگهی‌ها و صفحات وب موفق با پیروی از فرمول آیدا (AIDA) تهیه و تنظیم می‌شوند،که بر اساس آن آگهی باید:
1- توجه بیننده را جلب کند
2- رغبت و کشش ایجاد نماید
3- آرزو یا خواست بیافریند
4- به کنش یا عمل منجر شود
متاسفانه در اغلب موارد طراحان آگهی فقط به بخش اول این فرمول بها می دهند، یعنی می‌کوشند به کمک حروف درشت یا با دوز و کلکهای تصویری توجه بیننده را جلب کنند؛ در این مورد کافی است به روزنامه‌ها و مجله‌ها نگاه کنید تا به منظورم پی ببرید. بسیاری از وب سایتها هم با گرافیک پر زرق وبرق و نوشته‌ها و تصاویر چشمک‌زن و تند از همین روش پیروی می‌کنند . این کارها مثل آنست که به طرف مشتری برویم، به صورتش زل بزنیم، شانه هایش را دو دستی بگیریم و به شدت تکان دهیم. به اینصورت توجه مشتری را جلب می کنیم، اما باید ازخود بپرسیم از ما خرید هم خواهد کرد؟ پس جلب توجه فقط قسمتی از کار است، نه همه آن! اکنون خوب گوش کنید تا روش موثرتری را برای تبلیغ به شما معرفی کنم . . .
روش درستی که در بیننده رغبت و کشش ایجاد می‌کند و به فروش ختم می‌شود. رمز کار این است‌: آگهی خود را مثل یک گزارش کوتاه تنظیم کنید. به آن صورت کلیشه ای ندهید. از گرافیک پر زرق و برق، حروف کج و معوج، اشکال عجیب و غریب . . . یا هر چیز دیگری که برای بردن جایزه گرافیک تهیه شده است، دوری کنید! به بهترین حالت ممکن بیاندیشید. تصور کنید گزارشگری می‌خواهد کالا یا خدمات شما را بررسی کند و مطلبی درباره آن بنویسد؛ درجریان این ‌بررسی شیفته محصول شما می‌شود، بلافاصله پشت میز می نشیند و گزارش بلند بالایی می‌نویسد که فروش شما را یکشبه به عرش ‌می رساند. البته این سناریو غیرممکن نیست، ولی معمولا" اینطور اتفاق نمی افتد! می‌پرسید چطور؟ خدمتتان عرض می کنم . . .
خودتان را جای آن گزارشگر بگذارید! مثل او گزارش جانانه ای بنویسید، در آن به مشخصات و امتیازات کالا یا خدمات مورد نظر اشاره کنید و در پایان به مخاطبان بگوئید که کجا و چگونه سفارش بدهند. فقط یادتان باشد وقتی‌که مقاله تمام شد به هیچوجه سعی‌نکنید به آن شکل و شمایل آگهی بدهید، هرگز‍! هرگز!
5-2: پنج قانون تبلیغات اینترنتی
پنج قانون تبلیغات در شبکه جهانی اینترنت گرچه هنوز درحال تغییرند ولی ستون فقرات داستان تبلیغات در شبکه جهانی اینترنت امروزی را تشکیل داده اند.
این 5 قانون عبارتند از:
1 - قانون خیابان بن بست
2 - قانون دادوستد
3 - قانون اعتماد
4 - قانون کشش وارسال
5 - قانون بازار خالی
1 - قانون خیابان بن بست
براساس این قانون ، ساختن یک سایت در شبکه جهانی اینترنت مانند ساختن ویترین مغازه در یک بن بست است ، زیرا کسی از آدرس سایتها، به خودی خود خبر ندارد و بایدبنابه علتی با آدرس سایت شما آشنا شود و به آن مراجعه کند. پس اگر می خواهید مشتری به سراغ شما بیاید به دنبال دلیلی برای آمدنش باشید.
بسیاری از مردم معتقدند که اگر کسب وکاری را راه اندازی کنید مشتری خودش به سراغ شما می آید. اما همان طور که می دانید این مطلب در اینترنت صادق نیست ومتاسفانه از آنجا که نرم افزار فرانت پیج )
FRONTPAGE( قابلیت ساختن سایتهای ظاهراحرفه ای را به همه می دهد، تازه کارهای زیادی بدون درنظرگرفتن یک برنامه بلندمدت تبلیغاتی ، اقدام به ساختن سایتهای اینترنتی می کنند. ولی باید درنظر داشته باشیم که حتی اگر بهترین سایتها را طراحی کنیم ، تا وقتی کسی برای خرید به آنها رجوع نکند، این سایتها فایده ای ندارند.
فکر می کنید چرا همه هنرمندان میلیونر نیستند؟ به این دلیل که آنها تنها یادگرفته انددستاوردها و کارهای هنری عالی ارائه بدهند اما چیزی درمورد تبلیغات دستاوردهایشان نمی دانند.
لذا اولین سوالی که قبل از ساختن سایت باید از خود بپرسید این است که چگونه مردم را وادار به بازدید از این سایت کنید؟
یک برنامه پیشنهادی برای تبلیغات شما می تواند به صورت زیر باشد: دو ماه تبلیغ نشان شرکت ، برای بالابردن اعتبار نام شرکت ; قرارگرفتن در فهرست موتور جستجوهای کم اعتبارتر مانند هات بت (
HOTBOT( واکسایت )EXCITE( در سه ماهه اول ;
قرارگرفتن در فهرست موتور جستجوهای معروفتر مانند اینفوسیک )
INFOSEEK(،لایکوس |)LYCOS(یا آلتاویستا|)ALTAVISTA(درسه ماهه دوم ;
ایجاد ارتباط با سازمانهای مرتبط با صنعتی که در آن هستید و پرداخت برای ثبت نام درفهرست آنها; مطرح شدن وسیع در سطح رسانه ها در سه ماهه سوم ;
انتشار یک روزنامه برای شرکت در سه ماهه چهارم سال ، که در آن هم اخبار داخلی شرکت و هم اخبار مربوط به صنعت درج گردد. در این زمان شما باید شروع به جمع آوری آدرسهای پست الکترونیک موردنیاز کنید.
شاید شما بتوانید برنامه های تبلیغات بسیار متفاوتی طراحی کنید. این مهم نیست .اما نکته ای که باید همواره درنظر داشته باشید این است که برای حضور بازدیدکنندگان تان باید دلیلی داشته باشید. آیا می دانید چه چیزی در سایت باعث مراجعه مجدد بازدیدکننده می شود؟
1- محتوا.
محتوای خوب می تواند ارتباط دوطرفه برقرار کند. لازم نیست سایتی بزرگ داشته باشید بلکه می توانید بخواهید با شما ارتباط برقرار کنند زیرا شما اطلاعات کاملی عرضه می کنید. وقتی در سایت خود خدمات عمومی عرضه می کنید، ناگهان درصدر خبرها قرارمی گیرید. نشریات و مجله ها شروع به مطرح کردن شما می کنند و در سایت تان ترافیک ایجاد می شود، پس برای آمدن بازدیدکنندگان تان دلیلی داشته باشید.
2 - قانون دادوستد
یکی از واژه های مهم فرهنگ اینترنت کالاهای رایگان است . قانون دادوستد می گوید: بازدیدکنندگان را با اهدای کالاهای رایگان جذب سایت خود کنید و سپس سعی کنید کالای دیگر به آنها بفروشید.
این همان سناریویی است که در بسیاری از فروشگاهها از آن استفاده می شود. مثلامی گویند: >شال گردن پشمی رایگان برای 05 نفر اولی که برای حراج یک روزه اسکی ، دراول دسامبر از مغازه ما دیدن کنند<. آنها اول مشتری را با کالاهای رایگان جذب می کنند وبعد سعی می کنند چیزی به آنها بفروشند.
استراتژی ساده این است : اول مردم را با دادن مقدار زیادی اطلاعات رایگان به سایت خود جذب کنید. بعد آنها را از کالاها و خدمات خود آگاه کنید. این ریتم >دادوستد< رابخاطر بسپارید. این استراتژی موثر است ، ولی برای فروش ، شما باید به قانون سوم مسلط شوید.
3 - قانون اعتماد
فرض کنیم کالاها یا خدمات شما به طور رقابتی قیمت گذاری شده اند و از کیفیت خوبی برخوردارند. بزرگترین سد راه شما برای فروش ، عدم اعتماد مردم است ، جلب اعتماد، روان کننده چرخهای کسب وکار اینترنتی است . بدون جلب اعتماد، گردش چرخهای کسب وکار شما با مشکل مواجه می شود.
شهرت نشان تجاری (
BRAND) یک فروشگاه ، ناشی از صدها برداشت ذهنی مثبت است که توسط امواج تبلیغات پرهزینه ، ساخته شده اند. این تبلیغات ، اعتماد مردم به نشان تجاری را بالا می برند. ولی اگر شما مالک یک کسب وکار کوچک هستید، مسلماهزینه چنین تبلیغاتی را نمی توانید تامین کنید. و حال اینکه شما می توانید از سایت اینترنتی تان برای جلب اعتماد مشتریانتان کمک بگیرید. همان طور که می دانید سایتهاخیلی مورداعتماد مردم قرار نمی گیرند، زیرا در شخصیت حقیقی یا حقوقی شان ابهام وجود دارد. پس اولین کاری که باید بکنید این است که این ابهام را با دادن یک آدرس کامل و شماره تلفن برطرف سازید و کسب وکار خود را در زمان و فضا، مستقر کنید. اگردفتر و یا فروشگاهی دارید، عکسی از آن را در سایت خود بگذارید و بهتر آن است که عکس هایی از خودتان یا کارکنانتان را نیز در سایت قرار دهید. حالا مشتری هایتان شما رابه جای موجودی ناشناخته ، که کسی نمی داند کجاست ، به دید فردی واقعی می بینند.
شما می توانید اعتماد مشتریانتان را ازطریق مختلف به دست آورید. با فروش محصولات با مارکهای شناخته شده ، با نشان دادن سیاستهای تحویل و پس گرفتن محصولاتتان ، با پیوستن به ارگانهای شناخته شده ملی و یا با دادن برگه گارانتی برای محصول خود. شما اعتماد مشتریانتان را با نصب یک سیستم راهنمای مشتری پسند وبی واسطه و یک سرور امن |
LSSبرای معاملات توسط کارتهای اعتباری به دست می آورید. شما اعتماد را با داشتن یک سایت طراحی شده به صورت حرفه ای )نه چیزی که پسر نوجوانتان در تعطیلات آخر هفته ساخته است ( به دست می آورید. هرگاه شمااعتماد را ایجاد کنید، فروش نتیجه می دهد، همچنین می توانید اعتماد را با برقرارکردن تماس های مجدد به دست آورید که ما این مطلب را در قانون چهارم توضیح می دهیم .
4 - قانون کشش و ارسال
چهارمین قانون تبلیغات وب این است که افراد را به وسیله محتوای جذاب به سایت خود بکشانید و بعد اطلاعات باکیفیت را به طور مداوم به آدرس پست الکترونیکی شان ارسال دارید. سایتهای اینترنتی به طور طبیعی موجوداتی بی تحرک هستند. سایتها همیشه منتظرمشتری می مانند تا بعداز آمدنشان آنها را به مقصد موردنظر راهنمایی کنند.
سایتهای اینترنتی می کوشند با ارائه محتوای خوب ، مشتری ها را جذب کنند. پس ازجذب آنها نوبت پست الکترونیک می رسد که پیغامهای موردنظر را به آدرس پست الکترونیک آنها سرازیر کند. از آنجا که هزینه جذب مشتری بسیار زیاد است کسب وکارها نمی توانند برپایه یک بار فروش دوام بیاورند. آنها نیازمند بازگشت دوباره مشتریان راضی خود برای فروشهای پی درپی هستند. قانون کشش و ارسال این ماموریت حیاتی را انجام می دهد.
در این استراتژی شما نیاز به فردی دارید که نامه های الکترونیکی را برای بازدیدکنندگان سایت ارسال کند.
5 - قانون بازار خالی
کسب وکـــارهای بــــزرگ مـــانن
WAL-MART, AMAZON.COM سرمایه ونفوذ لازم برای به دست آوردن تمام بخشهای بازار را دارند. اما کسب وکارهای کوچک برای موفق شدن باید به سراغ بازارهای خالی و یا بخشهای خالی بازار بروند و آنها را به بهترین نحو پر کنند.
برای مثال شرکت جاست بالز )
HTTP://WWW.JUSTBALLS.COM ( یک بازار خالی در فروش لوازم ورزشی دید. به جای اینکه لقمه بزرگتر از دهانش بردارد و انواع و اقسام لوازم ورزشی را بفروشد، به دنبال لقمه کوچکتر (توپ) رفت و بزرگترین فروشگاه توپ در اینترنت را ایجاد کرد. آنها توپهای ورزشی ، توپهای بدن سازی ، توپهای اسباب بازی ووسایل مربوط به توپ را می فروشند. شما در آنجا می توانید توپهای بیسبال ، فوتبال ،والیبال و هرچه را که بتوان نام توپ بر آن نهاد را پیدا کنید. هدف آنها این است که وقتی شما درباره توپ فکر می کنید به یاد آنها بیفتید.
برای سایت خود هدف فروش منحصربه فرد(
UNIQUE SELLING PROPOSITION) تعیین کنید. کلید این نوع از بازاریابی هوشمندانه طبق قانون بازار خالی ، تهیه یک برنامه کسب وکار (BUSINESS PLAN) است که هدف فروش منحصربه فرد شما را تعریف کند. این هدف را باید بتوان به خوبی در یکی دوجمله بیان کرد: وجه تمایز کسب وکار شما از دیگر رقبا چیست ؟ قسمتهای خالی بازار که شمابه دنبال پرکردن آنها هستید کجا بوده و شما چگونه قصد پرکردن آنها را دارید؟
برای موفقیت در هر کسب وکاری شما باید هدف فروش منحصربه فردتان را دقیقامشخص کنید. با یک هدف فروش منحصربه فرد است که می توانید موفق شوید و بدون یک هدف فروش منحصربه فرد متاسفانه سایت شما هیچ طالبی نخواهد داشت .
شایان یادآوری است که قوانین مذکور همگی از اهمیت یکسان برخوردارند. هریک از این قوانین به تنهایی کارساز نیست بلکه مجموعه آنهاست که می تواند موفقیت شما رادر ایجاد یک کسب وکار اینترنتی تضمین کند. در عصر اینترنت ، تلاش کنید تا قوانین بازی را بشناسید و آگاهانه وارد میدان رقابت شوید!
- تبلیغات ایرانیان در اینترنت
تاسیس و راه اندازی یک سایت در ایران هدفهای مختلفی دارد. اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی ، معرفی محصول ، خدمات یا توانایی های شخصی و یا جمعی ، و حتی سرگرمی.
همه کسانی که سایتی را تاسیس می‌کنند به دنبال جلب توجه کاربران اینترنتی هستند و مطمئنأ برای جذب مخاطب فعالیتهایی را انجام می‌دهند. تمام تلاش و هزینه ها و زحمات، جلب توجه تعداد مشخصی کاربر است.
حال مدیر سایت برای این کاربران برنامه مشخصی دارد و خارج از دنیای اینترنت به دنبال هدفی می گردد (به عنوان مثال تبلیغ برای یک محصول که در بیرون از اینترنت به فروش می رسد) و یا از روی علاقه اقدام به اطلاع رسانی نموده است. در هر حال تنها حسنی که بازدید یک کابر از سایت دارد ردپایی است که در برنامه های آمارگیر از خود برجا می گذارد.
متاسفانه ، این کاربران در ایران با وجود کثرتشان ، سود مالی چندانی برای صاحبان سایتها ندارند و همین امر در کم محتوا شدن سایتهای ایرانی تاثیر می‌گذارد. در واقع در اغلب موارد سایتهای ایرانی هزینه های نگهداری خود را نیز تأمین نمی‌کنند و به اصطلاح "از کیسه خرج می‌کنند". نبودن پول الکترونیکی و نیز سامان نداشتن تجارت الکترونیکی در ایران باعث شده است که کمتر کسی برای تبلیغات در اینترنت هزینه بپردازد. زیرا تبلیغ در یک روزنامه معمولی به مراتب پرخواننده تر از اینترنت است. حتی در بسیاری موارد تبلیغات خدماتی که اصولا اینترنتی هستند و در تمام دنیا بدون وجود تشکیلات خاصی، فقط از طریق اینترنت اداره می شوند نیز در جای خود، یعنی اینترنت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال خدمات
Hosting و یا Domain به عنوان نوعی خدمات اینترنتی، در ایران کمتر از طریق اینترنت فروش با اقبال مواجه می‌شود؛ در حالی که در اغلب کشورهای دنیا این خدمات به صورت کاملا Online و فارق از بعد مسافتی به فروش می رسند و به همین دلیل ارائه کننده چنین خدماتی ترجیح می دهد در اینترنت تبلیغ کند تا در روزنامه محلی- که فقط مخصوص یک مکان خاص است.
چه باید کرد ؟
با توجه به اینکه افرادی که دسترسی به اینترنت دارند اغلب از قشر تحصیلکرده جامعه می باشند و مطمئنا از سطح زندگی اجتماعی نسبتا مناسبی برخوردار هستند نوع تبلیغات برای آنها با تبلیغاتی که در روزنامه و تلویزیون و دیگر رسانه ها انجام می شود متفاوت است. مطمئنا برای اجناس فرهنگی در اینترنت بهتر می توان مشتری پیدا کرد تا در روزنامه. و با این دید که هزینه تبلیغ در اینترنت بسیار پایین تر از روزنامه است و با نیم نگاهی به این موضوع که اگر تبلیغات اینترنتی در ایران جا نیافتد خواه نا خواه به زودی اغلب سایتهای مفید فارسی به تعطیلی می انجامند ، و با پاگرفتن تبلیغات در اینترنت شاید آهسته آهسته بستر تجارت الکترونیکی شکل بگیرد می توان به تبلیغات اینترنتی مثبت تر نگریست.
البته هر روز شاهد روی آوردن بیشتر افراد به تلبیغ در اینترنت هستیم ولی هنوز به آن مرحله نرسیده ایم که زمینه ساز یک تحول اساسی در اینترنت ایران باشیم
-----------------------------
فهرست منابع و مآخذ
1- اسدی ، علی . افکار عمومی و تبلیغات . – تهران : انتشارات سروش ،1371
2- آرون ، ریمون . مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی، ترجمه باقر پرهام . جلد دوم .- تهران : 1363.
3. بازدار، الهه . تبلیغات ابزار ساماندهی افکار عمومی در خدمت روابط عمومی، ناشر انجمن روابط عمومی ایران ، 13811
4. علوی، پرویز، ارتباطات سیاسی ، نشر علوم نوین ، چاپ اول ، 1375
5. متولی، کاظم ، روابط عمومی و تبلیغات ، انتشارات بهجت، چاپ اول، 1372.
6. میرسعید قاضی، علی، تئوری و عمل در روابط عمومی و ارتباطات، ناشر مبتکران، چاپ اول، 1370

References
1.
Advertising On The Network, Seminar at JUSW 2000
URL: http://www.ukoln.ac.uk/web-focus/events/workshops/jusw-2000/workshop

  منبع :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد