نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

منصور شمس‌احمدی، عضو شورایعالی جامعهء حسابداران رسمی
جامعه حسابداران رسمی ایران
در گفت‌وگو با غلامرضا سلامی بررسی شد
جامعه حسابداران رسمی ایران
رییس شورای‌عالی انجمن حسابداران خبره مطرح کرد
جامعه حسابداران رسمی ایران
شیرین شیرفاطمی،عضو جامعهء حسابداران رسمی
پس از ارسال نامه 57 اقتصاددان و در شرایطی که دو مناظره از سوی اقتصاددانان و نمایندگان دولت در سیما برگزار شده بود، از سوی شورای اطلاع رسانی دولت نامه هایی جداگانه خطاب به امضاکنندگان نامه ای که به نامه «57 اقتصاددان» معروف شد، فرستاده شد و از آنان تقاضا شد تا در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت برگزار می شود، حضور یابند. اگرچه در این دیدار از هیچ خبرنگاری دعوت به عمل نیامد اما پس از برگزاری این نشست برخی از اقتصاددانان در گفت وگو با خبرگزاری ها به تشریح این دیدار پرداختند. این جلسه که شش ساعت و نیم به طول انجامید گویا قرار است ادامه یابد. ثمره هاشمی و محمدمهدی زاهدی وفا معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگوهایی جداگانه اعلام کردند که این جلسات ادامه خواهد یافت. گزارش ها حاکی است، سیاست های پولی، بانکی، صادرات و واردات و مسائل مالی از مهمترین مباحثی بوده که از سوی اقتصاددانانی چون محمد ستاری فر، احمد میدری، فرشاد مومنی، هادی زنوز، حسین عبده تبریزی مطرح شده و در مقابل وزیران حاضر در جلسه به فراخور مسائل خود به آنها پاسخ گفته بودند. در این جلسه ثمره هاشمی، وزیری هامانه، علیرضا طهماسبی، محمد جهرمی، داوود دانش جعفری، مسعود میرکاظمی، پرویز داوودی، امیرمنصور برقعی و شیبانی و الهام 10 مرد مشاور و اقتصادی دولت بودند که پاسخگوی مطالب مطرح شده بودند.
با نهایت تاسف و تاثر ، درگذشت مادر همسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده، برای شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی خواهانیم. ( مدیریت و اعضا سایت حسابیران )
جامعه حسابداران رسمی ایران
شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی‌ایران طبق ماده 6 اساسنامه بالاترین رکن جامعه است. اعضای شورای‌عالی از بین افراد واجد شرایط تعیین‌شده در ماده 10 اساسنامه، با رای مستقیم اعضای جامعه برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند‌. بنابراین اعضای شورای‌عالی مسوول دستیابی به اهداف جامعه به نمایندگی از تمام اعضای جامعه هستند‌.
جامعه حسابداران رسمی ایران
در اجرای ماده 7 دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، پس از طی تشریفات مقرر در تبصره 3 ماده 5 اساسنامه جامعه، اسامی 71 نفر نامزدهای واجد شرایط عضویت در سومین دوره شورای عالی جامعه که در تاریخ 14تیر1386 از دفتر وزیرمحترم‌ اموراقتصادی‌و‌دارایی ارسال و طی شماره 397/86 مورخ 16/4/1386 در دبیرخانه جامعه ثبت گردیده است، یادآور می‌شود که انتخابات در تاریخ سه‌شنبه 2/5/1386 در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و بدینوسیله مجدداً از کلیه اعضای محترم جامعه دعوت می‌شود که با حضور پرشور خود به جذابیت و شکوه انتخابات بیفزایند

 

 

 

 

 

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
علی دایی با مراجعه به سازمان امور مالیاتی کشور،اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرد
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر 3400 میلیون سهم به ارزش 1828 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های زیر مجموعه سازمان متبوعش واگذار شده است، گفت: 60 شرکت زیر مجموعه این سازمان در فهرست واگذاری قرار گرفته‌اند.
وزیر کار و امور اجتماعی از آغاز به‌کار رسمی بانک سپرده‌گذاری طلا از سالروز ولادت حضرت علی(ع) - 6 مردادماه - خبر داد.
رئیس ستاد تبصره 13 با اشاره به اینکه تنها 7 درصد از خانوارهای کشور مصرف بنزین شان بیشتر از سهمیه تخصیص یافته است، گفت: تا پایان سال 86 بنزین صرفا به‌صورت سهمیه بندی عرضه شده و دولت امسال برنامه‌ای برای عرضه بنزین نرخ آزاد ندارد.
معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن جزئیات طرح لیزینگ لوازم خانگی را تشریح کرد.
کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان شصت سال به بالای کشوری و لشکری و نیز مستخدمان از کار افتاده که کمتر از 300 هزار تومان حقوق می گیرند، با ابلاغ یک قانون از سوی رئیس جمهوری به سه برابر افزایش می یابد.
شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: لایحه چگونگی محاسبه مالیات حساب ذخیره تسعیردارایی ها وبدهی های ارزی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌های داخلی تکافوی نیازها نیست، گفت: کشور نیازمند 75 تا 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه است.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نامه‌ای به گمرک ایران درباره کالاهای صادراتی نوشت:
دبیر کل اتاق تعاون گفت : به منظور ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور طی ده سال آینده از 5 درصد به 25 درصد از سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در ایران و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تعاون دعوت به عمل آمده است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری خارجی از قواعد سرمایه گذاری داخلی تبعیت می کند، گفت: سرمایه‌ها همواره به مکانی سوق می‌یابد که دارای سود بیشتری باشد. از این رو، قوانین مالیاتی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موثر است.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جزئیات متن نهایی اصلاح قانون بیمه شخص ثالث را اعلام کرد.
مدیر دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امکان هرگونه سوء استفاده از کارت هوشمند سوخت با اجرای راهکارهای جدید متوقف می‌شود.
سید کمال الدین شهریاری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه ذخایر تجدید ناپذیر نفت و گاز دیر یا زود به پایان می رسند، جزئیات کامل برنامه دولت برای کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی را تشریح کرد.
مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از صدور مجوزهای لازم برای فروش سهام یک بانک ایرانی به شرکت IFC وابسته به بانک جهانی و سه موسسه مالی از کشورهای کویت، بحرین و عربستان خبر داد.
با تصویب آئین نامه بازار غیر متشکل پولى در هیئت دولت، کلیه فعالان بازار پولی تحت نظارت بانک مرکزی درآمدند.
با نهایت تاسف و تاثر ، درگذشت مادر همسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده، برای شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی خواهانیم. ( مدیریت و اعضا سایت حسابیران )
دولت لایحه حذف 2 درصد مالیات تجمیع عوارض را به مجلس تسلیم کرد .
رییس جمهور با در خواست رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر توجه بیشتر دولت به وضعیت معیشتی و حقوق کارکنان سازمان امور مالیاتی موافقت کرد .
رییس سازمان امور مالیاتی کشور با ارسال نامه ای خطاب به مدیر عامل بانک ملی خواستار افزایش ساعت کار شعب ویژه بانک ملی برای اریه خدمت بهتر به ارایه کنندگان اظهار نامه مالیاتی شد.
با توجه به افزایشهای اعمال شده در مستمری بازنشستگان و سایر گروه های مستمری بگیران، در سال 86 سازمان تامین اجتماعی، ماهیانه 280 میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران خود پرداخت می کند.
کریم باقری به عنوان یکی از مودیان برتر مالیاتی برگزیده شد.
تحقق عدالت مالیاتی موجب تشویق مردم به پرداخت مالیات می‌شود .
دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام نمادین، اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تاسیس نهاد مشاوران مالیاتی گفت : این نهاد ارتباط مودیان مالیاتی و مردم را با سازمان امورمالیاتی بی واسطه وشفاف می کند .
غلامحسین الهام سخنگوی دولت در تشریح مصوبات دولت در هفته جاری و هفته گذشته از تصویب آیین‌نامه محاسبه مالیات شرکت ملی نفت خبر داد.
کارشناسان مسایل اقتصادی بر این باورند که دولت با ابزار مالیات می تواند گرانی‌های احتمالی بخش مسکن را مهار کند.

بخشنامه های مالیاتی
بخشنامه های وزارت کار
بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی
بخشنامه بانکها و سایر موسسات مالی اعتباری
بخشنامه های بورس
بخشنامه سایر موسسات و سازمانها
بنا به اختیار حاصل از ماده 219 اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80، به منظور تسریع در ارائه خدمات به مودیان مالیاتی بدینوسیله مقرر می‌گردد:
در اجرای مقررات ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 و بنا به پیشنهاد شماره 2707/1766-213 مورخ 21/1/1386 سازمان امور مالیاتی کشور، جدول فهرست دارائیهای قابل استهلاک گروه 20 (‌صنایع نفت و پتروشیمی) به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
اصلاحیه جدول استهلاکات دارائیهای قابل استهلاک گروه 20 (‌صنایع نفت و پتروشیمی) موضوع ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 که در تاریخ 21/2/1386 به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی رسیده است، جهت اجراء به شرح زیر ابلاغ می‌گردد.
تصویر آیین نامه اجرائی قانون استقلال شرکتهای توزیع نیروی برق در استانها موضوع تصویب نامه شماره 38162/ت36191 هـ مورخ 13/3/86 هیئت محترم وزیران به پیوست جهت اطلاع و بهره برداری لازم ارسال می گردد. 1256/م
تصویر تصویب نامه شماره 51614/ت 36002هـ مورخ 6/4/86 هیئت محترم وزیران مبنی بر اینکه «کلیه وجوه پرداختی بلاعوض اشخاص حقیقی و حقوقی به حساب شماره 2852 (‌بانک ملی ایران شعبه میدان بهارستان، کد 178) به نام مدرسه عالی شهید مطهری از جمله وجوه موضوع ماده 172 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 تلقی و از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب خواهد کرد، کسر می‌شود» جهت اقدام لازم ارسال می‌گردد. 1267/م
وزرای عضو کمیسیون اقتصاد بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت37258 هـ مورخ 11/2/1386 و به‌استناد جزء (11) بند «ج» تبصره (11) قانون بودجه سال 1386 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:
هیئت‌وزیران در جلسه مورخ10/4/1386 بنا به پیشنهاد شماره 8623/1 مورخ 3/4/1386 وزارت بازرگانی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 میزان معاملات کوچک متوسط و بزرگ را تصویب کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
عضو هیات موسسین در گفتگو با حسابیران از تشکیل انجمن متخصصین حسابداری و حسابرسی شرق ایران خبر داد.
پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
پیرو بخشنامه شماره 13924/2769/211 مورخ 7/8/84 تصویر تصویب نامه‌های شماره 6176/ت37063 هـ مورخ 21/1/86 و شماره 11183/ت 37018 هـ مورخ 29/1/86 هیات محترم وزیران در خصوص اعلام سه منطقه نمونه گردشگری در استانهای بوشهر و چهارمحال و بختیاری و بیست و یک منطقه نمونه گردشگری در استان یزد جهت اطلاع و بهره برداری لازم به پیوست ابلاغ می‌گردد. 1119/م
جریمه گرانفروشی، کم فروشی، انواع تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب اعلام شد.
هیئت وزیران برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای دارای بدهی معوق که تولیدات آنها بازار فروش دارد، 8 شرط تعیین کرد.
با تصویب هیئت وزیران، شورای مسکن کشور به مسئولیت وزیر مسکن و با حضور وزیران کشور، نیرو، بازرگانی، جهاد کشاورزی، تعاون، اقتصاد، صنایع، کار و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی و مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن تشکیل می‌شود.
این دستورالعمل با توجه به ماده 21 آیین نامه معاملات شورای بورس در سال 1382 و ماده 22 آیین نامه اتاق پایاپای بورس فلزات مصوب 1384 با هدف افزایش شفافیت معاملات ، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سامان بخشیدن به ثبت سفارش های مشتریان اعم از خریداران و فروشندگان در ا ین بورس ها تدوین شده است . بر اساس ماده 11 این دستورالعمل کارگزاران مکلفند تا 15 روز پس از ابلاغ ، عملیات خود را با مفاد دستورالعمل تطبیق دهند.متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
به پیوست تصویر تصویب نامه شماره 7773/ت 37047 هـ مورخ 25/1/86 هیئت محترم وزیران با استناد به بند(8)‌ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی – مصوب 1376 مبنی بر اجازه ایجاد یازده شهرک و چهار ناحیه صنعتی در هشت استان کشور به شرح جدول پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می‌گردد.1175/م بخشنامه شماره 13381/210 مورخ 19/2/86
بخش نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای بدهی معوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران از مدیران شرکت های سهامی عام ، حسابرسان و حسابداران حرفه ای ، فعالان بازار سرمایه ، دانشگاهیان و صاحب نظران این حوزه خواست تا دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را درباره این دستورالعمل به این معاونت پیشنهاد کنند. این دستورالعمل در قالب سه فصل ، 18 ماده و 4 تبصره تدوین شده است .متن کامل این دستورالعمل که پس از بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان ، هم اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته ، به این شرح است :
دستور العمل نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلقه به سود و کارمزد پرداختی به سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی بابت تسهیلات مالی توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.
جزئیات کامل دستورالعمل طبقه بندی دارایی‌های موسسات اعتباری که توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شده، منتشر شد.
این توافقنامه در دو بخش جداگانه روش خوداظهاری و روش توافقی به امضای طرفین رسیده واز تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری لازم الاجرا شده است .
از اهم موارد اشاره شده در این لایحه می‌توان به وضع مالیات با نرخ های ترجیحی برای گسترش بخش‌های خصوصی و تعاونی، تعیین سال 95 به عنوان آخرین مهلت دولت برای واگذاری شرکت های اصل 44، حمایت های بیمه ای از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و... اشاره کرد.
تصویب نامه راجع به خدمات رفاهی کارکنان - آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 3 قانون بودجه سال 1386 کل کشور -
مندرج در روزنامه رسمی پنجشنبه 9 فروردین‎ماه 1385 - شماره 1808۱
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد