نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار و تازه های پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
براساس گزارش بانک جهانی سال 2007 موقعیت ایران در شاخص‌کل سهولت کسب و کار با شش رتبه تنزل در میان 175 کشور به رتبهء 119 کاهش یافته است. شاخص اصلی سهولت انجام کسب و کار از 10 شاخص فرعی تشکیل شده و در واقع میانگین این 10 شاخص است. شاخص‌های فرعی نیز به نوبهء خود متشکل از مجموعه‌ای از شاخص‌های جزیی و میانگین این زیرشاخص‌ها هستند...
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بند و تبصره 13 درباره سهمیه بندی بنزین در جلسه روز سه شنبه هفته جاری این کمیسیون بررسی می‌شود.
مدیرعامل جدید سازمان حسابرسی تا یک ماه آینده توسط وزیر اقتصاد معرفی می‌شود.
میزان اعتبار کارت‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی کمتر از مبالغ درج شده برروی کارت‌هاست بدین معنی که این کارت‌های شارژ با همان مبلغ ‌١٠ و ‌٢٠ هزار تومان به فروش می‌رسد اما وقتی مشترک کد مربوطه را وارد سیم‌کارت می‌کند مبلغ شش درصد مالیات از آن کسر می‌شود.
دبیر کانون شرکتهای لیزینگ گفت: طرح لیزینگ سهام در راستای اصل 44 قانون اساسی به وزارت صنایع و معادن پیشنهاد شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی بااعلام اینکه بانک‌های دولتی با تامین 15 هزار میلیارد ریال از سرمایه بانک قرض‌الحسنه سهام‌دار آن خواهند شد، گفت: نتیجه بررسی‌های کارگروه تحول نظام بانکی یا در قالب لایحه‌ای به مجلس ارسال شود و یا یک‌سری قوانین بانکی در دولت اصلاح شود.
حسین رضازاده ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران روز شنبه در برخورد خودرو حامل وی با کوه دچار اندکی مجروحیت شد.
حسین رضازاده ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران روز شنبه در برخورد خودرو حامل وی با کوه دچار اندکی مجروحیت شد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور درخواست کاهش نرخ مالیات برارزش افزوده به 5/1 درصد به مدت سه سال را به کمیسیون ارایه کرده است
کارگروهی به مسئولیت وزارت بازرگانی جهت تدوین دستورالعمل برقراری معافیت از عوارض و مالیات تشکیل شد.
براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌های تجاری ( به‌جز بانک سپه) و پست بانک موظف شدند 25 درصد تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.
آیین‌نامه جدید قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور برای اجرا به شعب تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد. بر اساس این آیین‌نامه جدید که در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات دولت رسید و اخیرا به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شده است، همچنان تمامی افراد شاغل در مشاغل سخت و زیان آور که حداقل 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال سابقه کار متناوب داشته باشند، می‌توانند همانند گذشته بدون شرط سنی درخواست بازنشستگی خود را به شعب تامین اجتماعی ارائه دهند.
به‌گفته مدیرعامل بانک مسکن، افرادی که پیش از این وام مسکن 18میلیون تومانی وکالتی خریده‌اند، می‌توانند با پرداخت 10درصد مانده تسهیلات یادشده آن را به نام خود تغییر دهند.
بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:
طی حکمی از سوی مهندس حسینعلی ضیائی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مسئول پیگیری مصوبات استانی هیأت دولت در این سازمان منصوب شد.
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری بنیاد اعلام کرد: موسسه مالی و اعتباری بنیاد از این پس با نام موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت خواهد کرد.
نادریان که دو دوره بر کرسی ریاست سازمان حسابرسی تکیه زده بود حداکثر تا 16 شهریور ماه در سازمان و پشت میز خود حضور دارد.
کاهش بهره بانکی برای مقابله با سقوط بازار سهام
وزیر بازرگانی تاکید کرد: از سال آینده کل خرید گندم از سوی کارخانجات آردسازی و بخش‌های خصوصی انجام می‌شود.
معاون سازمان خصوصی‌سازی زمان دقیق واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت را اعلام کرد و گفت: براساس زمان‌بندی، واگذاری سهام این شرکت ها از شهریورماه آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری 13 دلیل زیان‌دهی شرکت‌های دولتی طی سال‌های 1367 تا 1385 را اعلام کرد.
هوشنگ نادریان با اعلام اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی با استعفای وی موافقت نموده است، گفت: این استعفا ارتباطی به انحلال سازمان حسابرسی و ادغام آن با دیوان محاسبات کشور ندارد و در شرایط فعلی به هیچ عنوان این موضوع مطرح نیست.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : فعالیت تالارهای بورس اوراق بهادار تا پایان سال به اتمام می رسد.
دفعات معامله بورس اوراق بهادار تهران برای نخستین بار از ابتدای سال 1385 تا کنون به 18 هزار و 479 دفعه رسید.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین شهری، توسط شرکتهای تعاونی کارگزار (تعاونیهای حمل و نقل) را اعلام کرد.
آیین نامه اجرایی بند ( ٥) جزء (ب) ماده واحده قانون اصلاح تبصره ( ٢) الحاقی ماده ( ٧٦ قانون اصلاح مواد ( ٧٢ ) و ( ٧٧ ) و تبصره ماده ( ٧٦ ) قانون تأمین اجتماعی مصوب ١٣٥٤ و الحاق دو تبصره به ماده ( ٧٦ ) مصوب ١٣٧١ مصوب ١٣٨٠
سازمان تأمین اجتماعی با صدور و ابلاغ دستورالعملی به ادارات کل استانها و شعب این سازمان، ضوابط بیمه شدن کارفرمایان کارگاه های صنفی، در سال جاری را اعلام کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، شعب این سازمان را به دریافت لیست و دیسکتهای حقوق و مزایای ماهیانه و انجام بازرسیهای کارگاه ها، به همراه کد ملی و سایر اطلاعات هویتی بیمه شدگان و کارفرمایان ملزم کرد.
مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند و تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال بعنوان کمک معیشت (کالا برگ) در دو مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین کرد.
سازمان تأمین اجتماعی، به منظور ارتقاء تعرفه های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و نزدیک نمودن آن به بهای واقعی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و مشمولین، دستورالعملی برای ارائه تسهیلات جدید صادر و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستورالعملی نحوه محاسبه بدهی و تهیه صورتحساب بدهی کارفرمایان و حساب جاری کارگاه ها را تا پایان سال گذشته اعلام و به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ کرد.
با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی حداقل و حداکثر دستمزد مبنای کسر حق بیمه روزانه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی در سال 86 اعلام شد.
آراء شماره ٥٣٦ ٥٣٥ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بند ٢ قسمت (الف) بخشنامه شماره ١٤ امور بیمه شدگان، ١٣٨٠ و ابطال بند (الف) /٧/ ٥٢ مورخ ١٥ / ابطال دستور اداری شماره ٦٠١٣٥ رأی شماره ٦٧٨ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال بخشنامه ١٣٨١ سازمان تأمین اجتماعی /١٢/ ٥٠٠٠ مورخ ٨ / شماره ١٠٩٥٦٣ آراء شماره ٧٠٩ و ٧١٠ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص الزام سازمان بازنشستگی کشوری به اعمال بند (ل) تبصره ٤ قانون بودجه سال ١٣٨١ کل کشور درباره بازنشستگان بخشنامه شماره یک جدید بازرسی کارگاهها
مقالات و طرحهای تحقیقاتی حسابداری و حسابرسی
مقالات و طرحهای تحقیقاتی تجارت الکترونیک
سایر مقالات و طرحهای تحقیقاتی
در ده سال آینده، اینترنت جامعة ما را دچار تغییراتی اساسی خواهد کرد. به واسطه اینترنت، دلالان از تمامی عرصه‌ها حذف خواهند شد: عاملان فروش، عمده فروشان، بانکداران، ‌خرده فروشان … و تقریباً تمامی افرادی که میان تولیدکننده یا مالک و مشتری نهایی قرار می‌گیرند، ناپدید خواهند گشت .
ادعای این مقاله این است که بیش از عوامل فنی نظیر عرضه و تقاضا و مسائلی مانند آن، عاملی سیاسی در کار است که در موضوع قیمت‌گذاری بنزین خصوصا قیمت‌گذاری پایین آن موثر می‌شود.
اهداف نظام مالیاتی در کشورهای گوناگون، تامین مالی اداره عمومی کشورها و تدارک خدمات اجتماعی و اقتصادی و توزیع مجدد درآمد و اصلاح ناهمگونی‌های بازار است و دولتها به منظور اعمال حاکمیت و اجرای سیاستهای اقتصادی باید بخشی از مدیریت خود را از طریق بخش مالیه عمومی و بالاخص مالیات‌ها اعمال کنند. بنابراین عقلایی کردن یک بخش عمومی بسیار گسترده به صورت یکی از چالش‌های اصلی تعداد زیادی از کشورهای جهان سوم درآمده و لذا اصلاح نظام مالیاتی اهمیت ویژه‌ای یافته است.
مالیات بر ارزش افزوده نخستین بار توسط فون زیمنس تاجر آلمانی در سال 1951 به منظور فائق آمدن بر مشکلات کمبود درآمد دولت آلمان پس از جنگ جهانی اول معرفی شد که مقبول دولت آلمان واقع نشد.اما برای اولین بار در سال 1954 توسط دولت فرانسه به اجرا گذاشته شد.
از آنجا که در اقتصاد ایران دولت حجم وسیعی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است، لذا همین امر موجب شده که قسمت اعظمی از درآمدهای ارزی کشور صرف هزینه ها و مخارج بودجه ای دولت شود.
بر اساس ریسک در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
خصوصی سازی و واگذاری شرکت هایی که تحت مالکیت دولت قرار دارند به بخش خصوصی یکی از مسایل با اهمیت و روز اقتصاد ایران می باشد، فرآیند خصوصی سازی در ایران برای اولین بار در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و هدف از واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت عبارت از ارتقای کارایی و فعالیت، کاهش حجم تصدی گری دولت در فعالیت های اقتصادی و خدماتی وغیر ضروری، ایجاد تعادل واستفاده بهینه از امکانات کشور می باشد.بدین منظور در این تحقیق به بررسی شرایط و چگونگی پذیرش، و مزایا و نتایج پیوستن شرکت های دولتی به بورس اوراق بهادار وتاثیرات اقتصادی آن خواهیم پرداخت.
از عمر این جامعه شش‌سال می‌گذرد. طی این دوران تمامی افراد جامعه، سعی خویش را در جهت اعتلای حرفه مبذول داشته، لیکن در اموری چون تنظیم امور، نظارت حرفه‌ای و اجرای آیین‌نامه، نحوه فعالیت حسابداران رسمی توفیقی مشاهده نمی‌شود و در تقابل با موارد فوق، استفاده‌کنندگان از خدمات حسابداران رسمی مبادرت به تشکیل سازمان‌های نظارتی و حل اختلافی را مدنظر قرار داده‌اند، غافل از اینکه این جامعه در حیطه قانون و قانونگذار قرار دارد.
پیش از آنکه به عنوان یک‌ کارآفرین به منبع مالی خوبی برای فعالیت اقتصادی خود دسترسی بیابید باید بدانید چه پرسش‌هایی از شما می‌شود و منظور از آنها چیست.
تا گذشته‌ای نه‌چندان دور تقریبا همه مباحث مربوط به کردار انسان در جامعه در ارتباط با موضوع اخلاق یا فلسفه اخلاق صورت می‌گرفت و اساسا صفت اخلاقی کم و بیش به معنای اجتماعی در زبان امروزی به کار می‌رفت. علت این امر را می‌توان در واقع مفروض دانستن ارزش‌های اخلاقی برای هرگونه زندگی جمعی میان انسان‌ها دانست. با ظهور و سیطره پوزیتیویسیم در قرن نوزدهم میلادی بود که بحث ارزش‌ها از مباحث تجربی و تحصلی (پوزیتیو) تفکیک گردید و به این ترتیب میان اخلاق که موضوع اصلی آن ارزش‌ها است و علم که به معنای جدید کلمه موضوع آن واقعیات مستقل از ارزش‌ها تصور می‌شد، مرزبندی قاطع و غیرقابل عبوری صورت گرفت.
تغییر نحوهء محاسبهء شاخص، آن هم در روزی که نماد سهام سرمایه‌گذاری ملی باز می‌شد و بازار توقع داشت که شاخص چند صد واحد منفی شود، تنها بر تردیدها و شک‌ها در مورد کارکرد دماسنج‌های اقتصاد می‌افزاید و سوء‌تفاهم‌ها را دامن می‌زند.
چک از دستاوردهای بانکداری است و قدیمی‌ترین شواهدی که از چک و بانکداری در دست است، به دوره هخامنشیان می‌رسد که از این طریق مالیات را نیز پرداخت می کرده اند .
آنچه می‌خواهید در مورد CNG بدانید
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج سومین دوره انتخابات شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران مشخص شد. به گزارش خبرنگار ما، انتخابات سومین دوره شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران باحضور 970 نفر از حسابداران و کارشناسان حسابرسی در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد. پیش از آغاز رای‌گیری، حسابداران و حسابرسان با آرامشی آمیخته با التهاب در جمع خود به تحلیل و بررسی عملکرد حرفه حسابرسی و شورای‌عالی می‌پرداختند.بیشتر حسابداران معتقد بودند، شورای‌عالی جدید باید مستقل باشد و اعتلای حرفه را در نظر بگیرد.برگزاری انتخابات سومین شورای‌عالی با حضور اعضای جدید هیات نظارت جامعه حسابداران رسمی که روز دوشنبه معرفی شده بودند، آغاز شد.
جامعه حسابداران رسمی ایران
نتایج انتخابات شورای عالی سوم جامعه حسابداران رسمی ایران
پاسخ دکتر دانش جعفری وزیر امور اقتصادی ودارایی به برخی از بند های مطرح شده در نامه 57 نفر از اقتصاد دانان به رئیس جمهورمحترم که در جلسه هم اندیشی با اقتصادانان به صورت پاور پوینت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد