نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

نقشه پرتال حسابیران www.hesabiran.com

بازدید کننده محترم لطفآ به نشانی جدید اینترنتی سایت حسابیران www.hesabiran.com مراجعه نمائید . با تشکر مدیریت سایت حسابیران

اخبار پرتال حسابیران

اخبار اقتصادی
اخبار حرفه حسابداری و حسابرسی
سایر
هفته گذشته پس از آن که اظهارات معاون وزیر اقتصاد از شروع به کار بانک قرض الحسنه در ماه رمضان خبر می داد، سخنان رئیس کل بانک مرکزی از عدم اتفاق نظر درباره نحوه فعالیت و راه‌اندازی این بانک حکایت کرد.
با ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری، اختیار هیئت وزیران درخصوص واگذاری سهام شرکتهای دولتی به وزیران عضو هیئت عالی واگذاری تفویض شد.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری قانون بازنشستگی بیش از موعد کارکنان دولت را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی جهت اجرا ابلاغ کرد.
بانک مرکزی مذاکره، مساعدت، استمهال و یا اقدام قانونی و حقوقی را چهار راهکار پیگیری وصول مطالبات بانکها اعلام کرد.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: کار رسمی واگذاری زمین‌های 99 ساله در تهران 8 مهرماه جاری در شهر پرند آغاز می‌شود.
برخی از بنگاه‌های معاملات ملکی به دلیل رکود حاکم در بازار خرید و فروش مسکن و نبود خریدار واقعی مجددا به درج مشخصات و قیمت مسکن در بنگاه می‌کنند.
معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: تا پایان مهرماه 5 درصد از سهام پتروشیمی فناوران به عنوان اولین شرکت وزارت نفت و پنجمین شرکت مشمول اصل 44 عرضه خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و تدوین استاندارد موسسه استاندارد از اجرای طرحی فراگیر در کشور برای انطباق فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی با استانداردهای ملی خبر داد و گفت: 60 هزار واحد تولیدی کشور موظف به اعلام استاندارد فعالیت خود هستند.
رییس خانه صنعت و معدن گفت: مالیات بر ارزش افزوده طبق خواسته رییس جمهور باید به 5/1 درصد برسد و پافشاری مجلس مبنی بر تصویب مالیات بر ارزش افزوده راه به جایی نخواهد برد.
رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار بر حضور بازرس قانونی در تمامی مجامع عمومی شرکت‌ها تاکید کرد.
قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : به واحدهای تولید نان صنعتی تسهیلات ارزی اعطا میشود.
مرحله دوم کالابرگ ویژه ماه مبارک رمضان برای تامین مایحتاج مردم در این ماه به زودی اعلام می شود.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از تغییر ساختار کارمزد مرکز شتاب تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: با این اقدام شائبه راه‌اندازی شتاب دوم نیز از بین می‌رود.
رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: توزیع مرحله دوم دفترچه های تحصیلی از امروز در 250 واحد صنفی شهر تهران آغاز می شود.
وزیر راه و ترابری زمان واگذاری سهام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به بخش خصوصی را سال 87 اعلام کرد.
از اعضای محترم جامعه حسابداران رسمی ایران که علاقمندند مسائل، مشکلات و نقطه‌نظرهای خود را در مورد جامعه با آقای دکتر مهدی کرباسیان ریاست محترم شورای عالی در میان بگذارند تقاضا میشود با نشانی الکترونیکی MKARBASIAN@IACPA.IR مکاتبه فرمایند. علی‌اصغر کبوته قائم مقام دبیرکل
به گفته رییس کمیسیون انرژی پارلمان، 200نماینده مجلس طرح دوفوریتی برای الزام دولت به عرضه بنزین آزاد را تهیه کرده‌اند. این طرح از زمان تصویب، دولت را موظف می‌کند ظرف 15روز قیمت بنزین آزاد را اعلام کند و خودروهای دولتی را در استفاده از بنزین به نرخ صدتومان منع می‌کند.به گفته دانشیار، مجلس یک بسته سیاستی برای جراحی توزیع و یارانه سوخت به تصویب رساند اما متاسفانه دولت فقط بخشی از این نسخه را عمل کرد.
با تصویب ماده 28 لایحه اجرای سیاستهای کلی اصل 44 در مجلس اساسنامه سازمان خصوصی‌سازی با توجه به مأموریتهای جدید توسط وزارت اقتصاد تدوین و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
بر اساس مصوبه ستاد تبصره 13 میزان یکصد لیتر بنزین از ابتدای مهر ماه به سهمیه کارت دارندگان خودروی شخصی افزوده شده است.
متوسط قیمت یک متر مربع زمین معامله شده در سال 85 در تهران با 1/31 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل 849 هزار تومان بود.
با تصویب نمایندگان مجلس در لایحه اصل 44 ، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شد گزارش فعالیت های واگذاری سالانه طبق این قانون را تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد به اطلاع مجلس برساند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونگی قیمت‌گذاری و زمان‌بندی مناسب واگذاری بنگاه‌های دولتی متناسب با روش و گستره هر بازار را تعیین کردند.
معاون امور بانکها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی گفت: با انتخاب مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه شعب این بانک آماده افتتاح هستند و به احتمال زیاد افتتاح این بانک در ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.
مجلس شورای اسلامی هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی را موظف کرد برای فروش این شرکت‌ها ابتدا از طریق عرضه عمومی سهام در بورس‌های داخلی یا خارجی اقدام نماید.
رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه تمام بنادر و اداره آنها و اداره ناوگان کشتیرانی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
طبق مصوبه مجلس هیات واگذاری بنگاه‌های مشمول اصل 44 مجاز شد شرایط و روش‌های واگذاری بنگاه‌ها را فراهم نماید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد